ghobadi

نتوانستیم در مهار گرانی موفق باشیم

تصویر روز: دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه نتوانستیم در مهار گرانی موفق باشیم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده تولید را انجام داده است، اما برآوردهای ما این موضوع را نشان نمی دهند.

به گزارش مهر، عباس قبادی امروز در یک برنامه خبری خبر اخیر خبرگزاری مهر مبنی بر کاهش جوجه‌ریزی را تأیید کرد و با بیان اینکه نتوانستیم در مهار گرانی موفق باشیم، گفت: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده تولید را انجام داده است، اما برآوردهای ما این موضوع را نشان نمی‌دهند.

خبرگزاری مهر ۱۷ اسفند ماه از کاهش شدید جوجه‌ریزی در مرغداری‌های سطح کشور خبر داده و به نقل از یکی از فعالان صنعت طیور نوشته بود: به دلیل کاهش جوجه‌ریزی، تولید مرغی که باید برای مصارف شب عید انجام می‌شد، کاهش یافته است و آماری که مسئولان از تولید و عرضه مرغ می‌دهند، با واقعیت همخوانی ندارد.(جزئیات بیشتر)

وزارت جهاد به اندازه کافی مرغ تولید نکرده است

وی در مورد وضعیت تنظیم بازار مرغ گفت: کارگروه تنظیم بازار نقش تنظیم‌گری و ابلاغ مصوبه را دارد؛ نیاز کشور حداکثر ۱۱۰ تا ۱۱۵ میلیون قطعه جوجه است که به وزارت جهاد کشاورزی تکلیف کرده بودیم که ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام دهد و گفتیم اگر این اتفاق نیفتد باید ۵۰ هزار تن مرغ وارد کنند.

قبادی افزود: وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرده تولید را انجام داده است، اما برآوردهای ما این موضوع را نشان نمی‌دهند.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه تهران استان گیرنده مرغ است و تولیدکننده نیست، گفت: به مدیران استانی تأمین کننده مرغ تهران دستور داده شد نسبت به تأمین مرغ مورد نیاز اقدام کنند و مشکل مرغ در تهران تا یکی دو روز آینده حل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سیب و پرتقال بیشترین تقاضا را دارد، اظهار داشت: تا ایام پایانی سال در ۲۵۶ نقطه میوه با کیفیت و قیمت مناسب عرضه می‌شود که تا چند روز آینده به ۲۷۰ نقطه می‌رسد. در حال حاضر حدود ۷۰ درصد مردم تهران میوه مورد نیاز خود را از میادین میوه و تره بار تهیه می‌کنند که در این میادین قیمت میوه حداقل ۳۵ تا ۴۰ درصد کمتر از قیمت میوه در سطح شهر است که البته همین هم گران است. ستاد تنظیم بازار در مشکلات اقتصادی نقش آن چنانی ندارد.

دبیر ستاد تنظیم بازار با بیان اینکه انبوهی میوه در میادین میوه و تره بار موجود است بدون اینکه صفی وجود داشته باشد، افزود: توزیع میوه برای تنظیم بازار شب عید از روز گذشته آغاز شده است. هزینه تولید در کشور بسیار بالا رفته است. همین سبد میوه، نوع کود و سم استفاده شده، حقوق کارگری، حمل و نقل و … به شدت افزایش یافته است بنابراین میوه‌ای که از باغ می‌آید هزینه بالایی دارد؛ دیشب که رصد کردیم بهترین پرتقال در میادین میوه و تره بار تهران ۱۱ هزار و ۸۰۰ و سیب ۸ هزار و ۹۰۰ تومان است.

وی در مورد بازرسی‌ها و رسیدگی به تخلفات گران فروشی بیان داشت: در دو ماه گذشته ۱۵ هزار و ۴۵۰ پرونده تخلف به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان تشکیل و به تعزیرات ارسال شده است. وقتی مقام معظم رهبری هم به این موضوع ورود می‌کنند دیگر هیچ خط قرمزی برای برخورد وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه بازخورد همه مشکلات کشور در تنظیم بازار دیده می‌شود، گفت: برای تأمین بازار شب عید حدود ۴۰ هزار تن میوه ذخیره سازی شده است ضمن اینکه استانداران و کارگروه‌های تنظیم بازار استانی هر مقدار که درخواست داشته باشند ارسال و توزیع می‌شود.

وی افزود: مردم تمایل به مصرف مرغ گرم دارند اما توزیع مرغ منجمد در سطح شهر تهران را نیز در دستور کار داریم.

مشکل تأمین روغن نداریم

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد روغن نیز گفت: مشکل تأمین روغن نداریم؛ مصرف روغن ۱۳۰ تا ۱۵۰ هزار تن است و در حال حاضر ۲۰۰ هزار تن روغن تولید می‌شود.

قبادی بیان داشت: فروش روغن همراه با کالای دیگر تخلف است. مستنداتی در مورد فروش کالای اجباری با روغن در سطح بازار مشاهده نکرده‌ایم.

نتوانستیم در مهار گرانی موفق باشیم

قبادی اظهار داشت: به اعتقاد من موضوع گرانی نشان می‌دهد که من و همکاران من در ستاد تنظیم بازار نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم و وقتی مقام معظم رهبری نیز در این موضوعات ورود می‌فرمایند نشان می‌دهد ما نتوانسته‌ایم موفق عمل کنیم اما تمام مجموعه‌های دولتی، دستگاه‌های امنیتی و بازرسی‌ها با همکاری هم تلاش می‌کنند تا این مشکلات را حل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *