rohani.4

روحانی: از دولت جدید آمریکا اقدامی ندیده ایم

تصویر روز: رئیس جمهور با اشاره به ظلم دولت قبلی آمریکا به مردم ایران گفت: در این دو ماه اقدامی از دولت جدید آمریکا ندیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی ظهر امروز در مراسم افتتاح طرح های ملی وزارت نیرو، با تبریک اعیاد شعبانیه و تشکر از وزارت نیرو بابت افتتاح طرح های مهم اظهار کرد: ما در سال بسیار سخت کرونا و جنگ اقتصادی توانستیم جهش تولید را در مقام عمل محقق کنیم. وزارت نیرو در این زمینه تلاش بسیاری انجام داد و رهبر معظم انقلاب کتبا و شفاها از این وزارت خانه تشکر کرده اند. من هم از وزیر ، مدیران و مهندسان و طراحان و مجریان وزارت نیرو تشکر می کنم.

وی ادامه داد: امسال 307 طرح و پروژه وزارت نیرو با رقم 81 هزار میلیارد تومان افتتاح شد و طرح های دیگری هم در دست اجرا است.

روحانی خاطرنشان کرد: از سایر وزرا هم بابت طرح های بسیار مهمی که افتتاح کردند، تشکر می کنم. دیروز من خدمت رهبری بودم و ایشان از طرح آبرسانی به شرق کشور رضایت داشتند. که آب به سیرجان، اردکان و یزد رسیده است، در این طرح قرار است آب به اصفهان ، خراسان جنوبی و مشهد و سیستان وبلوچستان هم برسد.برخی از این افتتاح هایی که انجام شد در تاریخ ایران بی نظیر و برخی هم در تاریخ ایران جهشی بود.

روحانی با بیان اینکه امسال سال بسیار سختی بود و من متوجه هستم مردم با چه مشکلاتی مواجه بودند، گفت: برای کسب و کار و سفر و تحصیل مشکلات زیادی وجود داشت.اقدام تروریسیتی آمریکا از سه سال پیش علیه ملت ایران آغاز شد و هنوز هم ادامه دارد. آنها منابع مالی ما را قفل کردند ، صادرات را دچار مشکل کردند و حتی ما برای خرید واکسن هم دچار مشکلات زیادی شدیم.

رییس جمهور ادامه داد: دولت جنایتکار آمریکا ظلم بزرگی علیه ملت ما انجام داد . دولت فعلی هم که می گوید دولت قبل اشتباه کرده است ، اقدامی برای جبران انجام نداده و ما دراین دو ماه چیزی از دولت جدید آمریکا ندیدیم. آنها باید در مقام عمل کاری انجام دهند.

رئیس جمهور تاکید کرد: اقدام دولت آمریکا به نفع تعهدات بین المللی سازمان های بین المللی ، مردم منطقه و ایران است و امیدوارم آنها به مسیر عقلانیت و قانون بازگردند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که امسال طرح های بسیار بزرگی را افتتاح کردیم خاطر نشان کرد: جلسه امروز جلسه امروز 58 امین جلسه افتتاح هاست و جلسه بعدی 5 فروردین سال بعد است. و ما تا هفته آخر دولت افتتاح ها را ادامه می دهیم. خیلی خوشحالم امسال با نظم و ترتیب خاصی افتتاح ها انجام شد که این افتتاح ها برای مردم موجب خوشحالی و به دشمن ضربه بسیار بزرگی بود. و نشان داد ملت ما زنده اند.

وی همچنین گفت: طرح های امروز با سرمایه گذاری 140 هزار میلیارد تومان افتتاح شد فقط با افتتاح طرح فاضلاب تهران بیش از 2 میلیون نفر منتفع می شوند. یکی از افتخارات ما این است که که هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب، هر دو ماه یک تصفیه خانه آب، و هر یک ماه و چند روز یک سد بزرگ افتتاح کردیم. امروز مردم شاهد افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی و تصفیه خانه های آب و فاضلاب در استانهای مختلف بودند.

به گزارش ایسنا،  روحانی در پایان گفت: ان شاء الله تا آخرین ساعاتی که وظیفه خدمت به مردم ایران را داریم این فعالیت ها را ادامه می دهیم و ان شاء الله خدمت گذاران بعدی مسیر این خدمات را ادامه خواهند داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *