ikco

تولید و توسعه را با قوت بیشتری دنبال می کنیم

تصویر روز: در پی رهنمودهای عالمانه و مدبرانه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی سال ۱۴۰۰، گروه صنعتی ایران‌خودرو در بیانیه‌ای با تاکید بر توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود جهت توسعه و استقلال صنعتی کشور اعلام کرد، نقشه راه این گروه صنعتی به تاسی از فرمایشات مقام عظمای ولایت، بر مبنای تحول در تولید، توسعه محصولات جدید، نوآوری در ارایه خدمات و شکوفایی در صادرات ترسیم شده است.
به گزارش تصویر روز نام‌گذاری سال جدید با عنوان “تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها” از سوی مقام معظم رهبری، انگیزه‌ای مضاعف برای جهادگران سنگر تولید در گروه صنعتی ایران‌خودرو است و این خودروساز پس از عینیت بخشیدن به شعار سال جهش تولید، اهتمام خود را به کار خواهد بست تا این راهبرد را با رفع موانع، با جدیت بیشتری دنبال کند.
متن این بیانیه به این شرح است
بسم‌الله الرحمن الرحیم
یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

‎گروه صنعتی ایران‌خودرو ضمن تبریک آغاز سال ۱۴۰۰ هجری شمسی به پیشگاه حضرت ولی عصر (عج)، مقام معظم رهبری، دولت محترم و ملت شریف و عزیز ایران، به عنوان بخشی از پیکره اقتصادی و تولیدی کشور اعلام می‌کند که با تاسی از فرموده رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در تحقق شعار تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، به ایفای وظیفه و تکلیفی که بر عهده دارد، عمل خواهد کرد.
گروه صنعتی ایران‌خودرو همان‌طور که در سال گذشته پیشگام در جهش تولید بوده، با رفع موانع و حمایت‌های لازم، این راهبرد انقلابی را در سال ۱۴۰۰ نیز ادامه خواهد داد تا علاوه بر ایجاد اعتماد به نفس در تولید ملی و رضایت‌مندی مردم، نقش خود را در تضمین امنیت ملی به خوبی ایفا کند.
این خودروساز بزرگ کشور بنا بر فرموده معظم له، در آستانه قرن جدید، با نگاه بلند مدت، برنامه‌های توسعه‌ای خود را دنبال خواهد کرد و در سال جدید با بهره‌گیری از توان داخلی برای شکوفایی هر چه بیشتر جهش تولید تلاش خواهد کرد.
‎ایران‌خودرو می کوشد در سال جدید فعالیت‌های ماندگارتری را در حوزه های مختلف مالی، اقتصادی، تولید، تحقیق و توسعه، نهضت داخلی‌سازی قطعات، توسعه محصول، صادرات، ارتقای کیفیت و جلب رضایت‌مندی ذی‌نفعان به ثبت برساند.
‎صنعت خودروی کشور و در رأس آن گروه صنعتی ایران‌خودرو، در سال‌های گذشته، فراز و فرودهای پرشماری را طی کرده است و تحریم‌های گسترده بین‌المللی نسبت به این صنعت، حاکی از اهمیت آن در اقتصاد ملی و اهتمام دشمنان برای تضعیف صنعت خودرو است. با این وجود، این صنعت توانسته‌ در شرایط محدودیت‌های‌ بین‌المللی و همه‌گیری بیماری کرونا، با حمایت نیروهای متعهد و متخصص و اتکا به توان داخل در تولید محصولات خود پیشرفت‌های چشمگیری را به دست آورد.
‎در سالی که گذشت، گروه صنعتی ایران‌خودرو طبق رهنمودهای مقام عالی وزارت صنعت، معدن و تجارت و به همت پولادین مردان سنگر مهندسی و تولید در ایران‌خودرو و همچنین سازندگان زنجیره تامین، با تولید ۵۰۱۳۹۹ دستگاه خودرو، جهش تولید را محقق کرد و در کنار توسعه محصولات و قوای محرکه با تکیه بر توان متخصصان کشور، توانست بخش عمده‌ای از تعهدات معوق به مشتریان را ایفا کرده و بیش از ۵۵ درصد از سهم بازار خودروی سواری کشور را در اختیار خود بگیرد. ایران‌خودرو در سال جهش تولید توانست در کنار ارتقا و توسعه پنج محصول فعلی خود، خودروی ایرانی «تارا» را به مرحله تولید انبوه رسانده و در آغازین ماه‌های سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها آماده ورود به بازار کند.
مصادیق مشابه، در توسعه محصول و قوای محرکه خودروهای سنگین نیز در سال گذشته به ثبت رسیده است.
‎هم‌اینک ایران‌خودرو راه را هموار ساخته‌ تا برای سال ۱۴۰۰، سرافراز و با عزمی استوار، ثابت کند که برای خادمان و دلسوزان عرصه صنعت، «کار، نشد ندارد».
در سال ۱۴۰۰ نیز، مسیر توسعه با همت و پشتکار مضاعف دنبال خواهد شد. با توسعه محصولات بر پایه دانش و تخصص جوانان کشور، مسیر صادرات گشایش خواهد یافت و نام ایران سربلند همچون همیشه در جهان خواهد درخشید.
یقینا در این سال با بهره‌گیری از تفکر و اندیشه جهادی و تکیه بر همت و توان و امید و نشاط تک‌تک کارکنان ایران‌خودرو، تنگناها و ناهمواری‌ها رنگ باخته و دوره تحول جدیدی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها آغاز خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *