1 27

بهره برداري از دو طرح گردشگري و عمراني در کیش

تصویر روز: با بهره برداري از دو طرح گردشگري و عمراني در جزیره كيش، بيش از ٢٥٠ فرصت شغلي جديد فراهم شد.
به گزارش تصویر روز در مراسمي كه از طريق ويديو كنفرانس و با حضور رييس جمهور كشورمان، حميد رضا مومني مشاور رييس جمهور و دبير شورايعالي مناطق آزاد و همچنين جعفر آهنگران سرپرست منطقه آزاد كيش و معاونان و مديران اين سازمان و شركت هاي تابعه برگزار شد دو طرح گردشگري و سرمايه گذاري به ارزش ٩ هزار و ٣٠٠ ميليارد ريال به بهره برداري رسيد.

جعفر آهنگران در اين مراسم بر نقش موثر تحقق شعار سال با نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در توسعه و پیشرفت رونق اقتصادی کشور تاکید کرد و گفت: باید تمام تلاش خود را براي رونق توليد در راستای سازندگی كشور به کار گرفت.

آهنگران با بیان این که با وجود دشواری های ناشی از تحریم ها و شیوع بیماری کرونا، در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اقدامات ارزشمند کمی و کیفی در حوزه های مختلف از جمله زیر ساخت ها تحقق یافته است افزود: در طول سه دهه گذشته کارهای کم نظیر و یا به عبارت دیگر بی نظیری در مناطق آزاد کشور انجام شده است.

آهنگران با اشاره به این که جزیره کیش در طول مدت دولت تدبیر و امید در زمینه ایجاد زیر ساخت های لازم برای افزایش جذب سرمایه گذاری عملکرد قابل توجهی داشته است اظهار داشت: در طول 8 سال حجم سرمایه گذاری در دو بخش صنعتی و غیر صنعتی کیش بالغ بر 26 هزار میلیارد تومان و سرمایه گذاری ارزی بیش از 110 میلیون دلار بوده است که از محل این سرمایه گذاری برای حدود 5500 نفر ایجاد اشتغال شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص سالن مسافری در حال ساخت فرودگاه بین المللی کیش اظهار داشت: با بهره برداری از پایانه فرودگاهی کیش پذیرش مسافر در سال به ۶ میلیون نفر افزایش می یابد و همچنین قرار گرفتن در منطقه استراتژیک خلیج فارس، بازاری بزرگ برای سرمایه گذاری به خصوص در عرصه گردشگری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *