jpeg

«داماک» سال 2020 را با ضرر به پایان رساند

تصویر روز: بررسی اسناد شرکت ساختمانی « داماک » نشان میدهد این شرکت سال 2020 را با بیش از یک میلیون درهم زیان به اتمام رساند.

به گزارش تصویر روز به نقل از سایت اتاق بازرگانی ایران و امارات روز گذشته شرکت ساختمانی داماک اسناد حسابرسی خود را برای سال 2020 منتشر کرد. بررسی این اسناد نشان میدهد داماک سال 2020 را با زیان خالص بیش از یک میلیون درهم و بدهی ناخالص 3.2 میلیارد درهم پشت سر گذرانده است .

به استناد بیانیه رسمی شرکت داماک که 30 مارس به دو زبان عربی و انگلیسی منتشر شده نشان میدهد که پیش فروش این شرکت در یک سال گذشته حدود 3 هزار و 600 میلیارد تومان و زیان ناخالص این شرکت حدود 22 هزار و 400 میلیارد تومان است.

قیمت هر درهم 7000 تومان محاسبه شده است.

نتایج مالی برای سال 2020 به استناد اسناد حسابرسی شده نشان میدهد که فروش کل این شرکت 4.4 میلیارد درهم بوده که این رقم در سال 2019 4.7 میلیارد اعلام شده است. اما اسناد نشان میدهند که پیش فروش این شرکت از 3.1 میلیارد درهم در سال 2019 به 2.3 میلیارد درهم در سال 2020 رسیده که نشان میدهد پیش فروش این شرکت 74 درصد کاهش یافته است . لذا پیش بینی می شود که فروش کل این شرکت در سال 2021 نیز وضع مناسبی نخواهد داشت حتی اگر اپیدمی کرونا برچیده شود.

بنا بر این سند زیان خالص این شرکت 1039 میلیون درهم اعلام شده است. همچنین کل دارایی ها 21.1 میلیارد AED در مقایسه با 23.8 میلیاردAED تا 31 دسامبر 2019 بوده که نشان می دهد کاهش قیمت املاک در امارات دارایی این شرکت را نیز حدود 2.7 میلیارد دلار کاهش یافته است

دربیانیه مذکور با اشاره به اثار ویران کننده اپیدمی کرونا آمده است: کرونا به طور قابل توجهی بر حاشیه سود در DAMAC تأثیر گذاشته است.

همچنین در این بیانیه با اشاره به این که در سال 2020 این شرکت توانسته است حدود 3 هزار واحد به فروش برساند، اعلام شده: تا 31 دسامبر 2020 ، بدهی ناخالص این شرکت 3.2 میلیارد AEDو موجودی نقدی و بانکی 4.2 میلیارد AED است.

the nation in the news

 احیا بازار املاک 2 سال طول می کشد

حسین ساجوانی ، رئیس DAMAC معتقد است: “سال 2020 با توجه به بیماری همه گیرCovid-19 ، صنعت مسافرتی و جهانگردی خصوصاً یک سال چالش برانگیز برای اقتصاد جهانی بود.

به گفته وی با رهبری هوشمند امارات ، ما وضعیت به مراتب بهتری برای بهبود اقتصادی داریم ، گرچه هنوز هم معتقدم 12-24 ماه طول می کشد تا صنعت املاک و مستغلات به طور کامل بهبود یابند. “

کاهش اقبال مردم برای خرید ملک در دبی

بررسی نظرات و تجربیات مردم در خصوص خرید ملک در دبی طی سال های گذشته بیانگر این واقعیت است که اقبال ایرانی‌ها برای سفر و خرید ملک در دبی بطور قابل توجهی کمتر شده و تبلیغات گسترده شرکت های فعال در حوزه املاک نیز نتوانسته اعتماد از دست رفته آنان را بازگرداند.
به نظر می‌رسد کاهش شدید خرید املاک از سوی ایرانی‌ها ، یکی از دلایل افزایش تبلیغات شرکت های ساختمانی از جمله داماک برای جذب سرمایه‌های ایرانی‌هاست که طی چند سال اخیر اقبال کمتری به املاک دبی نشان داده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *