bandpei

افزایش مرگ و میر ناشی از کرونا

تصویر روز: استاندار تهران اعلام کرد: متاسفانه مراجعان سرپایی به بیمارستان‌ها و بستری‌ها و مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا افزایش یافته است.

به گزارش صدا و سیما؛ آقای انوشیروان محسنی بندپی در نشست فوق العاده ستاد مقابله با بیماری کرونای استان تهران گفت: با توجه به پیش بینی‌هایی که شده بود با کاهش فاصله گذاری اجتماعی و تردد‌های بین شهر‌ها و شهرستان‌های استان‌های دیگر مواجه شدیم که شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نشد و در مدیریت بیماری، شرایط خوبی نداریم و به غیر از استان خوزستان، در بقیه استان‌ها و شهر‌ها وارد موج چهارم شیوع کرونا می‌شویم.

وی گفت: با توجه به تراکم جمعیت و مسافرت‌هایی که صورت گرفت وارد موج چهارم می‌شویم و این جلسه را نیز برای ارائه چند دستورالعمل با هدف شکستن موج شیوع ویروس کرونا در دستور کار قرار داده ایم.
استاندار تهران افزود: رعایت شیوه نامه‌ها و رنگ بندی شهرستان‌های استان تهران ضروری است و باید مطابق با رنگ بندی شهر و استان تهران عمل کنیم و حضور کارمندان و حضور در مراکز خرید و مکان‌های پرجمعیت باید همراه با رعایت دستور العمل‌ها باشد.
وی با بیان اینکه هیچ راهی بجز رعایت شیوه نامه‌ها و دستور العمل‌های مصوبات ستاد ملی نداریم، گفت: در بحث واکسیناسیون نیز انتظار داشتیم که در این ایام پوشش‌ها بیشتر شود، اما برخی از کشور‌ها که تعهد کرده بودند و حتی پول واکسن‌ها را دریافت کرده بودند در بحث تامین واکسن و تعهد به تعهدات خود عمل نکردند که امیدواریم در بحث تامین واکسیناسیون نیز اقدامات خوبی صورت گیرد.
آقای بندپی افزود: هدف ما بررسی وضع شهرستان‌ها و تشدید نظارت است تا بتوانیم موج چهارم شیوع بیماری کرونا را مدیریت کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *