957cdc28 58f8 4286 ae7b e90

حذف معافيت مالیات بر ارزش افزوده به صلاح نیست

تصویر روز: نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم استان اردبیل در مجلس یازدهم در دیدار با حمیدرضا مومنی، مشاور رئیس جمهوری و دبیر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: مبحث مالیات بر ارزش افزوده که امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است، در حال بررسی جزئی است و به نظر می رسد حذف مالیات بر ارزش افزوده به صلاح نباشد و ارزش افزوده امروز می تواند به منبع درآمدی برای همان استان ها تبدیل شود.

به گزارش تصویر روز به نقل از فرینا، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی، گفت: رویکرد مناطق آزاد با روح اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، مغایرت ندارد و باید در همین راستا نیز به فعالیت ادامه داد. ماهیت این مناطق یک اندوخته بسیار خوب برای مناطق مرزیست و امروز 8 استان مرزی دیگر نیز در آستانه تبدیل شدن به منطقه آزاد هستند و مصوبه آن امروز در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است.

حجت الاسلام موسوی افزود: استان اردبیل نیز یکی از این استان هاست که با توجه به داشتن محصولات کشاورزی فراوان از موقعیت مهمی برخوردار است. این استان ظرفیت اقتصادی و گردشگری بسیار خوبی نیز دارد که می تواند با بدل شدن به منطقه آزاد تا حد زیادی مشکل مردم را در حوزه اشتغال برطرف کند.

او خاطرنشان کرد: مبحث مالیات بر ارزش افزوده که امروز در کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح است، در حال بررسی جزئی است و به نظر می رسد حذف مالیات بر ارزش افزوده به صلاح نباشد و ارزش افزوده امروز می تواند به منبع درآمدی برای همان استان ها تبدیل شود. باید توجه داشت که مشوق هایی در مناطق آزاد از جمله معافیت مالیاتی وجود دارد و در قانون نیز تعریف شده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم ادامه داد: امید است که این موضوع سامان یابد و این امید زمانی بیشتر می شود که شاهد هستیم یک مدیر توانمند، سالم وهمراه با سعه صدر بر منصب مدیریت مناطق آزاد قرار گرفته است.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به جزئیات جلسه با حمیدرضا مومنی، دبیر مناطق آزاد کشور گفت: این جلسه توفیقات خوبی خواهد داشت. در این جلسه که آیت الله سیدحسن عاملی نیز به صورت تلفنی در آن حاضر شد، تقاضای ایشان مردم مغان که شامل اصلاندوز، بیله سوار، گرمی، نمین مشرف به اشرق و نمین مشرف به دریای خزر است در راستای تبدیل شدن به منطقه آزاد مطرح شد.

او تصریح کرد: امروز در برهه ای از زمان قرار گرفته ایم که باید خواسته مردم مورد توجه قرار گیرد و در راستای آن گام برداشته شود و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز باید به این اصل توجه کند و برای تبدیل شدن استان اردبیل به منطقه آزاد همکاری کند. امروز استان اردبیل نزدیک به 100 هزار بیکار دارد و همکاری مجمع می تواند این معضل را برطرف کند.

نماینده مردم استان اردبیل در مجلس یازدهم افزود: سرمایه گذاران داخلی و خارجی نیز با این اتفاق ترغیب خواهند شد تا به سمت این منطقه آمده و اقدام به سرمایه گذاری کنند. این یک جهش مهم برای رونق اقتصاد وتولید استان اردبیل خواهد بود. تولیدی که قسمت اصلی شعار امسال است و مورد تاکید رهبری نیز قرار گرفته است. در همین راستا در مجلس ما موانع قانونی را برخواهیم داشت و دولت نیز به خوبی پشتیبانی خواهد کرد. از این طریق است که سرمایه گذار نیز می تواند تولید بیشتری داشته باشد. ما شرایط امنی برای سرمایه گذاران در مناطق آزاد ایجاد خواهیم کرد و امید است در همین ماه ابتدایی خبر خوبی برای مردم داشته باشیم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی و نماینده مردم استان اردبیل در مجلس یازدهم در پایان گفت: آقای مومنی امروز در مناطق آزاد تدابیر خوبی را در دستور کار قرار داده است و ایشان به خوبی می تواند این عرصه را مدیریت کند. مجلس نیز در کنار ایشان است و این فضا را ایجاد می کند تا ایشان بتوانند در راستای توسعه مناطق آزاد گام بردارند. مجلس مدافع برنامه های ایشان است تا به خواسته های مردم نیز رسیدگی شود. این تلاش هاست که می تواند لبخندی بر لبان مردم کشور ایجادکند و تلخی مشکلات مربوط به کرونا و تحریم را محو کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *