zali.4

هفته خطرناک کرونایی برای تهرانی ها

تصویر روز: فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: با توجه به همه شواهد هفته آینده، هفته تلخ تر و خطرناک تری از نظر کرونایی در تهران پیش بینی می شود.

به گزارش تصویر روز دکتر زالی در مصاحبه با صدا و سیما افزود: به نظر می رسد در شرایط جدید قرمز محدودیت ها کفایت لازم را ندارد و یا از نظر عملیاتی به میزان کافی محسوس نیست و باید در این باره سرعت عمل را بیشتر کنیم.

۴۸ درصد فوتی‌های کرونا مربوط به استان تهران

وی در عین حال با اشاره به ابلاغ استاندار تهران در خصوص اعمال محدودیت ها در استان گفت: بر این اساس غیر از مشاغل گروه یک فعالیت مشاغل دیگر و همچنین مراسم های متعدد ممنوع می شود.
دکتر زالی هشدار داد: زنگ خطر کرونا در تهران به صدا در آمده و ما پیشنهاد کردیم که تعطیلی موقتی داشته باشیم و منتظر پاسخ ستاد مقابله با کرونا هستیم تا در شرایط تعطیل موقت شاهد کاهش ابتلاهای جدید باشیم و کادر بهداشت و درمان وارد آرایش جدیدی در مقابله با کرونا باشند.
فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونای کلانشهر تهران تاکید کرد: دو راه حل بیشتر نداریم یک راه تعطیلی موقت و سرعت ردیابی بیماران و همچنین تسریع در واکسینه کردن افراد آسیب پذیر و پرخطر است.
وی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته در استان تهران شاهد رشد مبتلایان جدید هستیم گفت: در 24 ساعت گذشته هزار و 180 نفر در مراکز درمان بستری شدند که 185 نفر آنان در بخش های ویژه نگهداری می شوند و در مجموع از نظر بستری ها نسبت به امروز به دیروز 14 درصد و از نظر بستری های ویژه شاهد رشد 10 درصدی هستیم.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران گفت: 48 فوتی در شبانه روز گذشته، مربوط به تهران هستند..

دکتر زالی با بیان اینکه هم اکنون ۵ هزار و ۲۱۲ بیمار در استان تهران به علت بیماری کرونا بستری هستند افزود: از این تعداد ۱۱۷۲ نفر نیز در بخش‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

فرمانده عملیات ستاد مقابله با کرونای کلانشهر تهران در پاسخ به این پرسش که به نظر می‌رسد با توجه به شرایط قرمز کرونایی هنوز این موضوع در سطح شهر درباره اعمال محدودیت‌های جدید چندان به چشم نمی‌خورد گفت: ما درباره محدودیت‌های بیشتر و همچنین تعطیلی استان تهران به ستاد ملی مقابله با کرونا پیشنهاد کرده ایم و منتظر پاسخ هستیم، اما می‌طلبد درباره شرایط جدید تصمیمات سریع‌تر گرفته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *