shekarchi

حمله به کشتی ایران را پاسخ می‌دهیم

تصویر روز: سخنگوی نیرو‌های مسلح ایران به خبرگزاری اسپوتنیک گفت، بدون کوچکترین تردید، حمله به کشتی ایران در دریای سرخ را پاسخ خواهیم داد.

به گزارش صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ابوالفضل شکارچی سخنگوی نیرو‌های مسلح ایران به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: بدون کوچکترین تردید، حمله به کشتی ایران در دریای سرخ را پاسخ خواهیم داد، اما فعلا تا پایان تحقیقات و شناسایی ابهامات حادثه صبر خواهیم کرد.
وی افزود: هیچ یک از کشور‌های حاشیه خلیج فارس را به حمله به کشتی خود در دریای سرخ متهم نمی‌کنیم. انگشت اتهام حول دشمنان مستقیم ما یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌چرخد. بدون شک آمریکا در هر تلاشی برای تضعیف ایران و آسیب زدن به آن دست دارد.

کشتی تجاری ایران با نام ساویز روز سه شنبه ۱۷ فروردین حدود ساعت ۶ صبح به وقت محلی در دریای سرخ و در نزدیکی سواحل کشور جیبوتی بر اثر انفجاری که منشاء و شیوه شکل گیری آن در دست بررسی است دچار آسیب جزیی شد.

یکی از کارکنان این کشتی به «نورنیوز» گفت: روز قبل از حادثه بالگردی ناشناس حدود ۱۰ دقیقه به گشت‌زنی در اطراف کشتی پرداخت. روز حادثه نیز حدود ۴ ساعت بعد از حمله، از ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح دو شناور تندرو ناشناس در نزدیکی کشتی گشت‌زنی کردند.
کشتی غیرنظامی ساویز برای برقراری امنیت و مقابله با دزدان دریایی در دریای سرخ و خلیج عدن مستقر بود.
نیویورک‌تایمز روز چهارشنبه به نقل از یک مقام آمریکایی نوشت: رژیم‌صهیونیستی، آمریکا را از حمله به کشتی ساویز مطلع کرده است.
«بنی‌گانتس» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به این گزارش گفت: تل‌آویو هر جا لازم باشد ورود و از منافع امنیتی خود حفاظت می‌کند.
با فضاسازی رسانه‌ای سعی شد بدون ارائه هیچ سندی ضمن متهم کردن ایران به حمله به شناور‌های اسرائیلی، این شرارت اقدامی تلافی‌جویانه توصیف شود. در صورت نقش داشتن بالگرد ناشناس در پشتیبانی از حمله به کشتی ایرانی ساویز، احتمال دست داشتن یک کشور دیگر در این رخداد وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *