dubai.1

بازار خرید و فروش مسکن «دبی» جان گرفت

تصویر روز: یک فروشنده املاک در دبی مدعی شد: احیای املاک و مستغلات دبی: معاملات ماهانه به بالاترین سطح 6 ساله خود رسیدند.
به گزارش تصویر روز به نقل از اتاق ایران و امارات ، تقاضا برای واحدهای خارج از برنامه شروع به افزایش کرده است و معاملات هنوز تحت سلطه واحدهای آماده هستند

آخرین داده‌ها نشان می‌دهد که خریداران آپارتمان و ویلاهای آماده ‌، معاملات املاک دبی را به بالاترین سطح در شش سال گذشته خود رسانده‌اند.

“داده یاب”، بینش املاک و مستغلات و پلتفرم داده تحت مالکیت گروه “املاک‌ یاب”، گزارش داده است که در مارس 2021 بازار با فروش 10.93 میلیارد درهم (2.9 میلیارد دلار) املاک فروخته شده در 4،643 معامله، بالاترین میزان در یک ماه از ژوئن 2015 بوده است.

واحدهای تکمیل شده 63 درصد معاملات یا 2930 ملک را در مجموع به ارزش 8.02 میلیارد درهم، تشکیل می‌دهند. فروش‌های خارج از برنامه 1713 ملک را تشکیل داده است که ارزش آن‌ها در مجموع 2.91 میلیارد درهم می‌باشد.

لینت آباد ساچتو، مدیر تحقیقات و داده‌های “املاک یاب”، گفت: “مردم، کاربران نهایی و سرمایه گذاران، بار دیگر به شدت در حال سرمایه گذاری در آینده دبی می‌باشند.”

از زمان کاهش محدودیت‌های COVID-19 در اواسط سال گذشته، تقاضا برای خرید املاک، عمدتا واحدهای تکمیل شده، در دبی بسیار افزایش داشته است. بیشتر این تقاضاها به دلیل پایین بودن قیمت‌ها و نرخ بهره‌های جذاب می‌باشند.

“داده یاب” گفت: “از نیمه دوم سال 2020، رکوردها را در بخش‌های خاصی از بخش املاک و مستغلات شکسته‌ایم و در مارس 2021 شاهد شکسته شدن رکوردهای بزرگتری خواهیم بود.”

به گفته لوئیس آلسوپ، مدیر عامل Allsopp & Allsopp، رشد مداوم دبی با وجود این پاندمی، به همراه مجموعه اقدامات ابتکاری مربوط به ویزا و کمپین گسترده واکسیناسیون COVID-19، اعتماد سرمایه گذاران را افزایش داده است.

آلسوپ گفت: “این موضوع، بسیاری از مهاجران ساكن شهر و همچنین بسیاری از سرمایه‌گذاران خارج از كشور را به خرید خانه و سرمایه گذاری در آینده ترغیب کرده است.”

وی افزود: “من معتقدم طی چند سال آینده افراد زیادی به دلیل افزایش نرخ بهره و بازپرداخت كشورها برای بهبودی، و این موضوع که دبی هیچ نوع بدهی مربوط به پاندمی ندارد، برای ترک كشورهای خود به دبی خواهند رفت. من پیش‌بینی می‌کنم که این شهر به تلاش خود برای تبدیل شدن به مقصد پیشرو در جهان ادامه خواهد داد. “

طبق گفته ساچتو، تقاضا برای واحدهای خارج از برنامه نیز در حال افزایش می‌باشد و در طی دو ماه گذشته، تعداد این معاملات 30 درصد افزایش یافته است.

وی گفت: “این موضوع نشان دهنده رشد چشمگیر احساسات سرمایه گذاران و همچنین چشم‌انداز مثبت بازار است.”

“ما شاهد آغاز فازهای جدیدی در پروژه‌های موجود توسط توسعه دهندگان، به ویژه در بخش ویلا – خانه شهری که طی چند ساعت به فروش رسیده است، هستیم.”

در مجموع، در سه ماه اول سال 2021 تعداد 11757 معامله به ارزش 25.15 میلیارد درهم امارات متحده عربی انجام شده که در مقایسه با سه ماهه قبل شش درصد افزایش داشته است.

املاک ثانویه نیز افزایش 16 درصدی فصل به فصل را ثبت کرده‌اند، اما واحدهای خارج از برنامه بازهم شاهد افت هفت درصدی بوده‌ است.

“داده یاب” همچنین از علاقه زیاد به ویلا و خانه‌های شهری در شهر محمد بن راشد خبر داد که 11.5 درصد از کل فروش در مارس 2021 را به خود اختصاص داده است.

همچنین در بین خریداران ثانویه خانه‌های معروف Tilal Al Ghaf ، Dubai Hills Estateو Nad Al Shebaمحبوب بوده‌اند که به ترتیب 10.1، 9.9 و 8.2 درصد معاملات را به خود اختصاص داده اند.

در میان خریداران آپارتمان‌، محبوب ترین مکان Business Bay بوده که 10.7 درصد از کل معاملات را تشکیل می‌د‌‌‌هد، و پس از آن دبی مارینا (9.3 درصد) ، دایره روستای دایره‌ شکل جمیرا (8 درصد)، برج‌های دریاچه جمیرا (7.6 درصد) و پالم جمیرا (7.2 درصد) در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *