euro.4

نقش اروپا در مذاکرات وین

تصویر روز: نماینده اتحادیه اروپا در آمریکا در یک پیام توئیتری نقش دیپلماسی این اتحادیه در روند مذاکرات وین را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش ایسنا، در پی آغاز دور جدیدی از گفت وگوها میان ایران و 1+4 در وین، پایتخت اتریش در چارچوب کمیسیون مشترک برجام با هدف احیای این توافق، استارووس لمبرینیدس نماینده اتحادیه اروپا در آمریکا نیز از روند این رایزنی ها ابراز رضایت کرد.

وی در پیامی در حساب کاربری خود در توئیتر به اشاره به بیانیه انریکه مورا معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره نشست وین، نوشت: آخرین تحولات درخصوص مذاکرات بر سر توافق هسته ای با ایران در نتیجه یک هفته مهم دیپلماسی هماهنگ شده از سوی اتحادیه اروپا در وین.

معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از پایان نشست روز جمعه کمیسیون مشترک در بیانیه‌ای مطرح کرد: شرکت کنندگان در جلسه از منظر بازگشت احتمالی آمریکا به برجام، یک ارزیابی کلی از مذاکرات انجام شده در سطوح متعدد از زمان آخرین جلسه کمیسیون مشترک انجام دادند و درباره شیوه های اطمینان یافتن از بازگشت به اجرای کامل و موثر آن گفت و گو کردند. توضیحاتی درباره فعالیت دو کارگروه تشکیل شده کارشناسان در زمینه لغو تحریم ها و اقدامات اجرایی هسته ای به کمیسیون مشترک ارائه شد و حاضران در جلسه تبادل نظرهای سازنده و نتیجه بخش را مورد توجه قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: در پی بیانیه مشترک وزرای امور خارجه برجام در 21 دسامبر، شرکت کنندگان در جلسه بر عزمشان برای پیگیری بیشتر تلاش های دیپلماتیک تاکید کردند. هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام تماس های جداگانه اش را با شرکای برجام و آمریکا ادامه خواهد داد.

وی همچنین در این بیانیه آورده است: گروه های کارشناسان کمیسیون مشترک برجام به فعالیتشان ادامه می دهند و موافقت کرده اند که طی هفته بعد دوباره در وین گردهم بیایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *