تصویر روز: بیمه کوثر در فصل مدیریت جدید بیش از هر دوره دیگری در بازار صنعت بیمه مطرح شده و اقدامات صورت گرفته آن بیشتر به چشم آمده است. “ابوالفضل آقادادی” سومین مدیرعامل این شرکت که پیش از سکانداری بیمهکوثر، سمت معاون فنی و معاون برنامهریزی شرکت را در کارنامه خود دارد توانسته مجموعه را در مسیر درستی هدایت کند.
به گزارش خبرنگار تصویر روز ، بازتاب اظهارات او که بارها تاکید داشته : “با توجه به اینکه محصول یک شرکت بیمه اطمینان، امنیت و آرامش است بنابراین اعتمادسازی و مدیریت ریسک برای بیمه کوثر از اهمیت بالایی برخوردار است و در این زمینه باید به همراهی با مشتری، رصد تغییرات محیطی، رشد فناوری، ضرورت تحلیل دادهها و توسعه کیفی شبکه فروش توجه بیشتری داشت”، امروز در صورتهای مالی میاندوره 6 ماهه منتهی به 31 شهریور 1401(حسابرسی نشده)، قابل مشاهده است.
دستاورد فوق که ریشه در اعتماد هیأت مدیره بیمه کوثر به انتخاب “ابوالفضل آقادادی” در شهریور 1400 دارد، حال در شهریور 1401 با افزایش درآمد، رشد سودآوری، ارائه خدمات مطلوب و پرداخت سریع خسارت از به جا بودن این تصمیم حکایت میکند.
سرمایه گذاری هوشمندانه
براساس صورتهای مالی حسابرسی نشده منتشر شده در سامانه کدال، هرچند در دوره زمانی مورد بررسی 27 هزارو 618 میلیارد ریال درآمد حق بیمه ناخالص برای بیمه کوثر محقق شده که نسبت به 6 ماهه سال گذشته 61 درصد رشد را نشان میدهد اما رشد 124 درصدی درآمد این شرکت از محل سرمایهگذاری نمود بیشتری دارد. تحقق 8 هزارو 283 میلیارد ریال در آمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای در مقابل 3 هزارو 705 میلیارد ریال را می توان به پای انتحاب درست این شرکت در بازارهای موازی و دیگر سرمایهگذاریها گذاشت.
از این رو استحکام بیمه کوثر در بیمهگری و سرمایهگذاری با چاشنی رشد سود 58 درصدی، در روزهای پرالتهاب بازار سرمایه خاطر سهامداران را نسبت به تحقق سود و ارزندگی سهم مطمئنتر خواهد کرد.
کسب سود به پشتوانه مدیریت
سوددهی یا همان پیشی گرفتن درآمد از هزینه در شرکتهای بیمهای به دلیل ریسک بالا بیش از دیگر بنگاههای اقتصادی نیازمند برنامهریزی و به تعبیری حواس جمع است.
کسب 7 هزار و 41 میلیارد ریال سود خالص در 6 ماهه نخست سالجاری که 58 درصد نسبت به مدت مشابه رشد یافته و به ازای هر سهم 417 ریال سود ساخته، حاکی از برنامه محور بودن بیمه کوثر میباشد، همانگونه که “ابوالفضل آقادادی” مدیر عامل بیمه کوثر بهره مندی از راهبردهای موثر سرمایهگذاری و افزایش سهم بازار و مدیریت ریسک در انتخاب و جذب پرتفوها را از عوامل تاثیرگذار در افزایش سود شرکت برشمرده و خاطرنشان داشته:” شرکت بیمه کوثر تاکنون با بهرهمندی از سرمایههای انسانی همکاران و شبکه فروش خود و استفاده از نظرات نخبگان و خبرگان در کمیتههای تخصصی موجب افزایش رضایت و اعتماد ذینفعان شده است.”
رونق فروش 6 ماهه
در کنار شاخصهای مهم ارزیابی، رقم فروش بیمه کوثر نیز در 6 ماهه اول سال جاری درخشان بوده است، به طوری که با 55 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته 41هزار و 643 میلیارد ریال درحساب شرکت نشسته و در مقابل مبلغ 18 هزار و 694 میلیارد ریال خسارت به بیمه گذاران پرداخت شده است. در ریزبینی جدول خسارت، سهم رشتههای غیرزندگی 86.1 درصد و بیمههای زندگی 13.9 درصد از کل پرداختی بوده است.
نیم نگاه
بيمه كوثر فعاليت خود را در سال 1389 با سرمایه اولیه 400 میلیارد ریال آغاز و طی پنج مرحله سرمایه خود را به مبلغ 16هزار ميليارد و 885 ميليون ريال افزايش داد.
چشمانداز کلان این شرکت برتری در دو هدف «سودآوری» و «رضایت مشتریان» است که به گفته تیم مدیریتی، تحقق این اهداف با مدیریت ریسک و جذب بازارهای کمریسک و خردهفروشی در سایه رضایت مشتریان میسر میشود و برای رسیدن به این مقصود به مدیریت مسئولانه، پاسخگو، همت و تلاش مضاعف همه ارکان مجموعه نیاز است.
دیدگاهتان را بنویسید