گسترش جهانی مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی

تصویر روز: داور ممتاز بین المللی کشتی و صاحب سوت طلایی از فدراسیون جهانی کشتی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی زورخانه ای با توسعه‌ای که این ورزش در جهان دارد رو به رشد است.

رحیم جدی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار اعزامی خبرگزاری صدا و سیما افزود: از ابتدای تاسیس فدراسیون بین المللی ورزش های زورخانه ای در سال ۸۲ تا کنون چهار دوره جام جهانی، دو دوره قهرمانی جهان، پنج دوره قهرمانی اروپا، پنج دوره قهرمانی آسیا و با احتساب این دوره از مسابقات که در اتیوپی برگزار می‌شود دو دوره هم قهرمانی آفریقا ویژه ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی برگزار شده است.

وی گفت: اعضای فدراسیون بین المللی که ریاست آن با ایران است در ابتدای تاسیس ۱۵ کشور بوده که هم اکنون به ۸۰ کشور از پنج قاره رسیده است که خود بیانگر رشد و توسعه این ورزش کاملا ایرانی در اقصی نقاط دنیا است.

 جدی افزود: فدراسیون بین المللی ورزش‌های زورخانه ای IZSF همه ساله علاوه بر اعزام مربیان نخبه، وسایل و ادوات مخصوص این رشته ورزشی شامل سنگ، کباده، میل و چرخ را در اختیار کشورهای عضو قرار می‌دهد. وی با بیان اینکه زبان رسمی فدراسیون جهانی فارسی و زبان دوم انگلیسی است گفت: ورزشکاران این رشته در سراسر دنیا موظف به استفاده از کلمات و الفاظ مذهبی نظیر یا زهرا (س)، یا علی(ع)، یا فتاح و دیگر عبارات اینچنینی هستند.

جدی افزود: در ضمن همه آداب و رسوم ورزش زورخانه ای از جمله بوسیدن زمین هنگام ورود به گود و رخصت از مرشد قبل از آغاز مسابقه جزو قوانین فدراسیون جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *