ایران و هند

نشست فعالان گردشگری ایران و هند

نشست‌های اجزای تخصصی صنعت گردشگری ایران و هند برگزار شد. یکی از بخش‌های رویداد معرفی توانمندی‌های گردشگری ایران در شهر‌های مختلف هند، ایجاد ارتباط مستقیم میان فعالان دو کشور با برگزاری نشست‌های رو در رو بود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری صداوسیما، نشست‌های اجزای تخصصی صنعت گردشگری ایران و هند برگزار شد. یکی از بخش‌های رویداد معرفی توانمندی‌های گردشگری ایران در شهر‌های مختلف هند، ایجاد ارتباط مستقیم میان فعالان دو کشور با برگزاری نشست‌های رو در رو بود.
بر مبنای این اقدام، ارتباط بی‌واسطه و رو در رو میان اجزای تخصصی صنعت گردشگری دو کشور به ویژه تورگردانان ایجاد شد تا در قالب نشست‌های رو در رو بتوانند مراودات گردشگری را در بستر عملیاتی محقق کنند.

علاوه بر دیدار و ارتباط فعالان گردشگری دو کشور، این رویداد، شناسایی و همکاری با شرکای تجاری جدید در قالب تورگردانها، سفرنامه‌نویسان، شرکت‌های هواپیمایی، چهره‌های شاخص گردشگری در فضای مجازی (اینفلوئنسرها) و دیگر فعالان صنعت گردشگری را فراهم می‌کند که این اقدام می‌تواند به ایجاد شبکه‌ای از شرکای بین‌المللی و باز کردن در‌های جدید برای همکاری‌های آینده منجر شود.

این نشست‌ها در سه شهر ذهلی نو، بمبئی و حیدر آباد با حضور بیش از ۱۰۰ شرکت و فعالان گردشگری برگزار شد, هند با جمعیتی بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر، پرجمعیت‌ترین کشور جهان است.

از طرفی، هند با داشتن طبقه متوسط رو به رشد و افزایش درآمد‌های سرانه، یکی از بزرگ‌ترین منابع گردشگران خروجی در جهان محسوب می‌شود. این گردشگران به دلیل افزایش درآمد‌ها و تمایل به تجربه فرهنگ‌ها و مکان‌های جدید، به طور فزاینده‌ای به سفر‌های بین‌المللی روی می‌آورند.
طبق آمار‌های رسمی، سال گذشته بیش از شش میلیون گردشگر خارجی وارد کشورمان شدند که کمتر از یک درصد آنها یعنی حدود شصت هزار نفر آنان گزدشگران هندی بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *