
مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراثفرهنگی با بیان اینکه سالانه حدود ۱.۲ میلیون نفر از گردشگران کشور در حوزه سلامت فعالیت میکنند، گفت: یکی از مزیتهای رقابتی ایران در جهان مربوط به گردشگری سلامت است.
تصویر روز ـ مسلم شجاعی، مدیرکل بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراثفرهنگی، امروز در مراسم برگزاری پویش بینالمللی «نسیم رحمت» که با حضور اصحاب رسانه در عمارت بلدیه برگزار شد، اظهار کرد: در بین همه محصولات گردشگری کشور، یکی از مزیتهای رقابتی ما در جهان مربوط به گردشگری سلامت است. مطالعات بینالمللی نشان میدهد در شرایط بیثباتی و حتی جنگ، دو محصول گردشگری سلامت و زیارت کمتر آسیب میبینند و بنابراین این ظرفیت باید مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: ما از نظر دانش و توانمندی پزشکان قابل رقابت هستیم و زیرساختها به ویژه در حوزه بیمارستانهای خصوصی مناسب است، اما در بخش هماهنگی و فرآیند اجرا، در حوزه گردشگری سلامت باید منسجمتر عمل کنیم. در این راستا دبیرخانه شورای راهبری گردشگری سلامت در حال تلاش برای افزایش هماهنگیهای بینبخشی بین وزارت بهداشت، اطلاعات و امور خارجه است.
ورود بیش از یک میلیون گردشگر سلامت به کشور
وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 7 میلیون گردشگر وارد ایران شدهاند که طبق اعلام وزارت بهداشت، بیش از یک تا 1.2 میلیون نفر از آنها در حوزه سلامت بودهاند.
برگزاری پویش نسیم رحمت برای تقویت برند گردشگری سلامت
مجید زنگویی، دبیر کل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی نیز در این مراسم گفت: مرکز توسعه گردشگری سلامت کشورهای اسلامی یکی از بزرگترین شبکههای فعال در جهان است که در اروپا، آسیا و خاورمیانه فعالیت دارد. طی سالهای گذشته تمرکز این مرکز بر توسعه کسبوکارهای مرتبط با بخش سلامت بوده، اما از سال گذشته بخش ارتباطات مردمی و ایجاد تعامل بین بیماران و ارائهدهندگان خدمات درمانی در کشورهای مختلف در دستور کار قرار گرفته است. در این راستا پروژه «نسیم رحمت» اجرایی شده است.
وی افزود: کمپین «نسیم رحمت» یک ابتکار انساندوستانه در حوزه گردشگری سلامت است که با هدف ارائه خدمات درمانی باکیفیت و مقرونبهصرفه به بیماران بینالمللی، در ایام ماه مبارک ربیعالاول 1448 (مصادف با 22 مرداد تا 22 شهریور 1405) در سراسر کشور برگزار خواهد شد. این کمپین با مشارکت بیمارستانها، پزشکان، شرکتهای گردشگری سلامت و نهادهای عمومی و مردمی اجرا میشود و در راستای ارتقاء دیپلماسی سلامت و تقویت برند خدمات درمانی ایران طراحی شده است.
وی تأکید کرد: شعار «تهران، پایتخت گردشگری سلامت کشورهای اسلامی» را مطرح کردهایم و از نظر ظرفیتهای فنی در بخش تخصصی پزشکی، توانمندیهای بینظیر و قابل رقابتی داریم. کمپین نسیم رحمت فرصت یکماههای است تا گردشگران سلامت بتوانند خدمات درمانی مورد نیاز خود را با تسهیلات و تعرفههای مناسب در ایران دریافت کنند.
زنگویی تصریح کرد: در کشورهای اسلامی همواره بر افزایش همدلی و انجام کارهای مشترک تأکید داشتهایم و موضوع کمپین نسیم رحمت با پیوند با کشورهای مسلمان میتواند اتفاقی نو باشد. ایران به واسطه تمدن کهن، پزشکان حرفهای و حس انساندوستی هموطنان، در گردشگری سلامت سرآمد است و این کمپین فرصتی برای معرفی توانمندی کشور به جهان فراهم میکند.
میثم فرجاللهی، دستیار شهردار تهران نیز گفت: از چند دیدگاه میتوان به گردشگری سلامت نگاه کرد. بخش اول اقتصاد دانشبنیان است که چارهای جز حرکت به سمت آن نداریم. ما در حوزه نرمافزار، استارتاپها، پزشکان و نخبگان این حوزه توانمندی و مزیت داریم و انتظار میرود توریسم سلامت در اقتصاد دانشبنیان نقش مهمی ایفا کند.
وی افزود: هر بیمار وارد شده به کشور میتواند سفیری برای جذب گردشگر سلامت باشد. همچنین فرهنگ مردم ایران و عاطفه و همبستگی بین کشورهای اسلامی، که نمونهای از آن در ایام اربعین مشاهده میشود، نقطه قوتی برای توسعه گردشگری سلامت است.
منبع: تسنیم
دیدگاهتان را بنویسید