تصویر روز: افزایش ضریب نفوذ بیمه به عوامل مختلفی وابسته است و یک عامل مهم در بهبود وضعیت این شاخص در بیمه¬های زندگی، توجه به مشتری و خواست اوست.
آنچه مسلم است، توسعه یافتگی بیمه های زندگی در دنیای پیشرفته، مرهون طراحی و برنامه¬ریزی برای اطلاع¬رسانی، تعریف محصول، تعیین شبکه فروش و قیمت گذاری، متناسب با هر مشتری است. به عبارت دیگر این رویکرد که می¬توان برای همه افراد نسخه واحد نوشت، مدت¬هاست رنگ باخته و پاسخگوی نیاز مشتریان هوشمند امروزی نیست.
قابلیت های تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات، مسیرهای متعددی را پیش روی بیمه¬گران بازرگانی برای برنامه-ریزی هدفمند هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی قرار داده است تا بواسطه آن بتواند اقبال مشتریان را به خرید بیمه زندگی بر اساس سلیقه و نیاز خود افزایش دهند.
همه افراد در هر سطح درآمدی به بیمه زندگی نیازمندند، اما از یک طرف تا حدود زیادی نسبت به آن آگاهی کافی ندارند و از طرف دیگر محصول را منطبق با نیاز خود نمی¬دانند. به نظرم گسترش کاربردهای فضای دیجیتال در آگاه¬سازی مشتریان، که از لحاظ هزینه نیز نسبت به روش¬های گذشته مقرون به صرفه است، در کنار افراد مستعد و نوآور فرصت باارزشی را برای بیمه¬گران به منظور آشناکردن افراد و خانواده¬ها با بیمه زندگی فراهم کرده است. در این فضا ارتباط با مشتریان تعاملی می¬شود و بیمه¬گران با فراهم کردن زیرساخت¬های لازم، شرایط طراحی و عرضه بیمه متناسب با نیاز هر مشتری را به دست خواهند آورد.
”به امید روزیکه هر ایرانی حداقل یک بیمه زندگی داشته باشد”
علیرضا هادی
مدیرعامل بیمه زندگی باران
با توجه به زیاد شدن بیمه ها و قدرت گرفتن یکی دوتا از شرکت های بیمه ، مشتری مداری تو این حوزه زیاد هم نباید سخت باشه
این سال های اخیر مردم خیلی بیشتر از قبل به اهمیت بیمه پی بردن و بیمه هایی مثل بیمه عمر، بیمه آتش سوزی، بیمه زنان خانه دار طرفدارهای زیادی دارن