1230

خرید خودروهای وارداتی فقط با چند کلیک در بانک صادرات ایران

تصویر روز ـ به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، مشتریان این بانک می‌توانند تا ساعت 24 روز سه‌شنبه 14 مردادماه با مراجعه به نشانی اینترنتی https://Vekalati.bsi.ir یا ورود به اپلیکیشن «سپینو» به صورت غیرحضوری و تنها با چند کلیک، با رعایت حداقل مانده 500 میلیون تومان، حساب خود را برای ثبت‌نام جدید خودروهای وارداتی وکالتی کنند.

متقاضیان پس از تأمین وجه و وکالتی کردن حساب خود، لازم است به منظور ثبت‌نام یکی از محصولات ارائه شده از روز شنبه 11 مردادماه تا چهارشنبه 15 مردادماه به سایت اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مراجعه و مطابق با شرایط عمومی مندرج در سامانه، ثبت‌نام اولیه را انجام دهند.​

vazir naft

سرگردانی ۴۰ میلیون بشکه نفت ایران صحت ندارد

تصویر روز ـ محسن پاک‌نژاد درباره ادعای برخی از رسانه‌های خارجی مبنی بر اینکه بیش از ۴۰ میلیون بشکه نفت ایران روی آب تلنبار شده است، اعلام کرد: این موضوع را تکذیب می‌کنم.

وی با بیان اینکه در فروش نفت، در شرایطی بار را بنا به دلایلی که از بازار و شرایط بازار نشأت می‌گیرد، نگه می‌داریم و یا جابه‌جا می‌کنیم، افزود: اینها اقدام‌های است که متناسب با شرایطی که در آن قرار می‌گیریم، انجام می‌دهیم. افزون بر این اساساً نفتی که نتوانیم بفروشیم، نداریم.

وزیر نفت در پاسخ به اینکه توزیع روزانه ۲۰۰ میلیون لیتر بنزین در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه آیا به پالایشگاه‌ها فشاری وارد نکرد، تصریح کرد: مدیریت شد. وقتی که جهش در توزیع و مصرف بنزین ایجاد می‌شود با اتخاذ راهکار‌هایی باید مدیریت کرد که این کار با لطف خدا و همت همکاران این حوزه مدیریت شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دولت

32198

سفر دریایی زائران اربعین آغاز شد

تصویر روز ـ سعید رسولی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: نخستین سفر دریایی زائران به عتبات عالیات از مسیر خرمشهر به بصره از امروز جمعه ۱۰ مرداد ماه انجام شد و طبق تقاضای موجود، امکان افزایش تا ۴ سفر دریایی (رفت و بازگشت) در طول روز، وجود دارد.

وی افزود: خط مسافری دریایی خرمشهر-بصره در راستای تسهیل تردد زائران اربعین حسینی و ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، برقرار شده است.

به گفته رسولی، مسیر خرمشهر به بصره با ۱۷ مایل دریایی، نزدیک‌ترین مسیر دریایی برای زائران اربعین حسینی است که علاوه بر تقویت زیرساخت‌های خدمت‌رسانی به زائران، گامی مؤثر در راستای ارتقا سطح روابط دو کشور دوست و همسایه، جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق، به شمار می‌رود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: با توجه به سیاست‌های کلان سازمان بنادر و دریانوردی و تأکیدات مقام عالی وزارت سرکار خانم صادق مبنی بر توسعه گردشگری و حمل و نقل مسافری دریایی، از ماه‌ها قبل جلسات متعددی با همتایان عراقی برگزار و با توافق به عمل آمده، برای دومین سال پیاپی، توانستیم مسیر دریایی بندر خرمشهر به بصره را راه‌اندازی کنیم و به منظور ارائه خدمت شایسته به مردم عزیز، امسال نیز یک کشتی مجهز دارای امکانات ویژه مسافرتی با ۲۳۵ نفر ظرفیت، توسط بخش خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در صورت استقبال مسافران، ضمن افزایش تعداد سفرها در ایام اربعین، تداوم فعالیت این مسیر دریایی در طول سال نیز در دستور کار قرار دارد.

منبع: مهر

127634

هشدار سیلاب و گردوخاک در ۵ استان کشور

تصویر روز ـ به نقل سازمان امداد و نجات، بر اساس گزارش تلفنی مرکز پیش بینی سازمان هواشناسی کشور، از ساعات دیگر، رگبار باران و رعد و برق، احتمال وقوع سیلاب، وزش باد شدید و گردوخاک در استان‌های فارس، هرمزگان، لرستان، اصفهان و کهگیلویه و بویراحمد محتمل است.

استان فارس: جنوب
استان هرمزگان: شرق و شمال
استان اصفهان: غرب و ارتفاعات غربی
استان لرستان: جنوب
استان کهگیلویه و بویراحمد: ارتفاعات جنوب و شرق

156520241

حذف صفر از روی اسکناس، مشکل اقتصاد دیگر کشورها را حل کرده؟

تصویر روز ـ به نقل از روزنامه خراسان، عضو کمیسیون اقتصادی، اعلام کرد احتمال تغییر واحد پول ملی نیز در دستور بررسی قرار دارد؛ موضوعی که می‌تواند فصل تازه‌ای در سیاست‌های پولی کشور باز کند. هدف از اجرای این طرح، علاوه بر تسهیل فرآیندهای حسابداری، کاهش هزینه‌های تولید اسکناس، افزایش کارایی سامانه‌های پرداخت و جلوگیری از سردرگمی عمومی در مبادلات مالی عنوان شده است.

تجارب جهانی حذف صفر از پول ملی

اثرات مثبت انجام این طرح صرفا می تواند در حد کاهش اثرات روانی و یا تغییرات ظاهری و راحت تر در صورتحساب های مالی محدود شود و به خودی خود هیچ اثر اقتصادی بر تورم یا کنترل آن نداشته باشد. اما نکته مهم این است که انجام این طرح اگر با اصلاحات اقتصادی اساسی مثل کنترل تورم، مدیریت صحیح سیاست‌های مالی و پولی، همراه شود می تواند باعث تأثیر واقعی و ماندگاری بر اقتصاد کشورشود. نمونه های مختلف انجام این اصلاحات نیز پیش روی دولت و تصمیم گیران این حوزه است و کافی است نگاهی به نمونه های آزموده شده توسط کشور های مختلف بیندازیم تا متوجه طریقه اثرگذاری مثبت این طرح بشویم.
ترکیه: این کشور در دهه ۹۰ میلادی، تورم بسیار بالایی داشت و لیر ترکیه صفرهای زیادی داشت. به طوریکه استفاده از اسکناس های ۱ میلیون لیری بسیار رواج داشت. در سال ۲۰۰۵، ۶ صفر از لیر حذف شد و «لیر جدید» معرفی شد (مثلاً ۱,۰۰۰,۰۰۰ لیر قدیم شد ۱ لیر جدید). این کار که همراه با اصلاحات اقتصادی و کنترل تورم انجام شد باعث ثبات پولی بهتر، اعتماد بیشتر مردم، آسان شدن معاملات مالی و جذب سرمایه گذاری های خارجی به اقتصاد ترکیه شد.

آلمان: در دوران ابرتورم در جمهوری وایمار (پس از جنگ جهانی اول دهه ۱۹۲۰ میلادی)، مارک آلمان چندین بار صفر را از پول ملی حذف کرد. اما چون تورم بسیار شدید اقتصاد آلمان کنترل نشد؛ تورم مجددا پول جدید را هم بی ارزش کرد و باعث بی نتیجه ماندن این اصلاحات شد. این مشکل ادامه پیدا کرد تا در نهایت، پول ملی جایگزین و از مارک به برایخ‌مارک تغییر پیدا کرد. این مسئله باعث شد تا آلمان دهه ۱۹۲۰ به عنوان یکی از نمونه های ناموفق انجام طرح حذف صفر در تاریخ باقی بماند و اثبات کند که این کار به تنهایی و بدون کنترل تورم و اصلاحات اقتصادی نتیجه نمی‌دهد.

برزیل: در دهه ۱۹۹۰، برزیل با تورم بسیار بالا و ناپایداری اقتصادی مواجه بود. برای مقابله با این مشکل، دولت برزیل چندین بار واحد پول خود را تغییر داد و نهایتاً در سال ۱۹۹۴ با اجرای «طرح واقعی‌ سازی» (Plano Real)، حدود ۲۵۰۰ صفر از پول قبلی حذف و واحد پول جدید به نام «رئال» معرفی شد. این اقدام تنها یک تغییر ظاهری نبود، بلکه همراه با سیاست‌های سختگیرانه کنترل تورم، اصلاحات ساختاری در بودجه دولت، نظام بانکی و بازارهای مالی انجام شد. همچنین برنامه‌های گسترده‌ای برای اطلاع‌رسانی و جلب اعتماد عمومی به پول جدید اجرا شد. نتیجه این اقدامات کاهش چشمگیر نرخ تورم، افزایش اعتماد مردم به پول ملی و تثبیت اقتصاد کلان بود که به رشد اقتصادی و توسعه بازارهای مالی کمک کرد. تجربه برزیل نشان می‌دهد حذف صفر زمانی موثر است که با اصلاحات اقتصادی جامع و مدیریت دقیق تورم همراه باشد، در غیر این صورت این اقدام صرفاً جنبه ظاهری دارد و نمی‌تواند مشکلات اقتصادی را حل کند.
نتیجه گیری

نمونه های دیگری مانند کشورهای آرژانتین، ونزوئلا، زیمبابوه و … که تجربه انجام این اصلاحات را داشته اند هم وجود دارند اما برآیند تمامی این تجارب اثبات کرده است که حذف صفر از پول ملی وقتی موفق است که با کنترل تورم، اصلاحات اقتصادی ساختاری، ثبات سیاسی و اطلاع‌رسانی مناسب همراه باشد. در غیر این صورت، این اقدام تنها جنبه ظاهری داشته و نمی‌تواند مشکلات عمیق اقتصادی را حل کند. اکنون این تجربیات پیش روی دولتمردان کشورمان است که در صورت تایید این قانون توسط شورای نگهبان، کدامین دست فرمان و در نهایت نتیجه را برای استحصال انتخاب خواهند کرد؛ تغییرات ظاهری و روانی که پس از چند سال بی اثر می شوند یا با اعمال اصلاحات ساختاری در اقتصاد و کنترل تورم نمونه ای موفق از انجام این طرح بر جا می گذارند؟

سکه

قیمت طلا و سکه ۹ مرداد

تصویر روز ـ هر قطعه سکه امامی با افزایش ۶۲۵ هزار تومانی ۸۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان شد.

به گزارش خبرآنلاین، هر گرم طلای ۱۸عیار در بازار تهران نیز با افزایش ۶۴ هزار تومانی به قیمت ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان به فروش رفت.

قیمت انواع سکه و طلا را ساعت ۱۱ امروز ۹ مردادماه ۱۴۰۴ را مشاهده می کنید:

نوع قیمت
سکه امامی ۸۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان
سکه بهار آزادی ۷۳ میلیون و ۹۰ هزار تومان
نیم سکه ۴۳ میلیون تومان
ربع سکه ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان
سکه گرمی ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان
گرم طلای ۱۸ عیار ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار تومان
گرم طلای ۲۴ عیار ۹ میلیون و ۶۱۶ هزار تومان
مثقال طلا ۳۱ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان
اونس طلا (دلار) ۳۳۰۵.۳۲

170590 745705

آماده انتقال سهمیه سوخت به کارت بانکی هستیم

تصویر روز ـ کرامت ویس‌کرمی درباره آخرین وضعیت انتقال سهمیه سوخت به کارت بانکی اظهار کرد: وزارت نفت بر اساس جز (۲) بند (ت) تبصره (۳) قانون بودجه سال ۱۴۰۴ کل کشور موظف شده با همکاری بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، امکان انتقال سهمیه از کارت هوشمند سوخت به کارت بانکی مالکین خودروها را ظرف ۴ ماه از تاریخ لازم‌الاجرا شدن قانون فراهم کند.

وی افزود: وزارت امور اقتصادی‌ و دارایی مطابق این تبصره مکلف شده ظرف دو ماه با همکاری وزارت نفت، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، آیین‌نامه اجرایی آن را به تصویب هیئت وزیران برساند.

بنا بر گزارش ایسنا، مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: در اجرای قانون مذکور نشست‌های متعدد کارشناسی و مدیریتی با محوریت سازمان برنامه و بودجه و همکاری وزارت نفت و بانک مرکزی به‌منظور تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی طرح انجام پذیرفت و در نشست‌های متعدد کمیسیون اقتصادی دفتر هیئت دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در انتظار تعیین تکلیف در کمیسیون مزبور است.

ویس‌کرمی با بیان اینکه همزمان با انجام مراحل مقدماتی تهیه پیش‌نویس آیین‌نامه اجرایی برای تصویب از سوی هیئت وزیران و از طریق دستگاه‌های مسئول طبق قانون بودجه، اجرای آزمایشی طرح در یکی از جایگاه‌های منتخب تهران از سوی یک شرکت خصوصی انجام شد، گفت: با توجه به موارد مذکور و همچنین اختلالات رخ‌داده در نظام بانکی، ایرادات و ابهام‌های فنی و پدافندی در روند تهیه آیین‌نامه اجرایی طرح به وجود آمده است.

بنا به اعلام شرکت ملی پالایش و پخش وی تأکید کرد: در صورت تهیه و تدوین آیین‌نامه اجرایی طرح با رعایت ملاحظات فنی، امنیتی و پدافندی و تصویب آن از سوی هیئت وزیران که مطابق قانون بودجه مسئولیت تهیه پیش‌نویس آن بر عهده وزارت امور اقتصادی و دارایی است، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مطابق آیین‌نامه، اقدام‌های اجرایی را انجام می‌دهد.

خط تولید خودرو

برگشت قیمت‌ محصولات ایران خودرو به سقف ۱۵ درصد

تصویر روز ـ محمد صادق مفتح معاون وزیر صنعت در پاسخ به حجت اله صیدی رئیس سازمان بورس در مورد ابهامات در قیمت‌گذاری محصولات ایران خودرو نوشت: بر اساس مصوبات مراجع قانونی، از جمله ستاد تنظیم بازار، سقف مجاز افزایش قیمت ایران خودرو حداکثر ۱۵ درصد نسبت به قیمت‌های قبلی بوده و هر گونه قیمت‌گذاری خارج از این چارچوب فاقد وجاهت قانونی است. در همین راستا به محض اطلاع از اقدام غیر قانونی شرکت ایران خودرو،مکاتباتی از طرف وزارت صنعت و سازمان حمایت مصرف کنندگان با شرکت انجام شده و بر اصلاح فوری قیمت‌هاو بازگشت به سقف مجاز ۱۵ درصد تاکید شده است.
ابهام ایجاد شده سازمان بورس، ناشی از اقدام غیر قانونی و خودسرانه شرکت ایران خودرو در اعلام و اعمال قیمت‌های بالاتر از سقف مجاز ۱۵ درصد بوده است.

600
این اقدام بدون تائید و ابلاغ رسمی از سوی مراجع ذی صلاح و در تعارض آشکاربا قوانین و و مقررات حاکم بر نظام قیمت‌گذاری کالاهای انحصاری و مصوبات ستاد تنظیم بازار پورت گرفته است. لذا مسئولیت تمامی عواقب و تبعات ناشی از این اخلال در شفافیت اطلاعاتی ، از جمله توقف نماد معاملاتی شرکت و تضییع حقوق سهامداران و سرمایه‌گذاران منحصرا بر عهده هیات مدیره شرکت است.
در ادامه نامه مفتح آمده است،‌ این وزارتخانه به منظور صیانت از حقوق عامه مصرف کنندگان،‌حمایت از شفافیت و ثبات بازار سرمایه و حفاظت از منافه سهامداران و سرمایه‌گذاران،‌به صورت جدی و تا حصول نتیجه قطعی ،‌تمامی اقدامات قانونی ،‌نظارتی و اجرایی لازم را پیگیری خواهد کرد.
امید است،‌با تمکین شرکت ایران خودرو به قانون،‌،‌ابهامات موجود مرتفع شده و زمینه بازگشایی نماد معاملاتی و فعالیت شفاف شرکت در بازار سرمایه فراهم شود.

منبع: فارس

20753745 814

زلزله روسیه بزرگترین زلزله جهان از سال ۲۰۱۱ است

تصویر روز ـ زلزله قدرتمند ۸.۸ ریشتری که امروز چهارشنبه سواحل شرقی روسیه را لرزاند، ششمین زلزله قدرتمند ثبت شده تاکنون است.

این زلزله در کنار زلزله ویرانگر شیلی در سال ۲۰۱۰ که بیش از ۵۰۰ نفر را کشت و ویرانی گسترده‌ای به بار آورد، و زلزله ۱۹۰۶ در اکوادور و کلمبیا که باعث سونامی و کشته شدن ۱۵۰۰ نفر شد، قرار می‌گیرد.

سازمان زمین‌شناسی آمریکا پس از این زلزله که بزرگترین زلزله از سال ۲۰۱۱ محسوب می‌شود، هشدار سونامی صادر کرد. در آن سال، زلزله‌ای به بزرگی ۹ ریشتر باعث سونامی فاجعه‌باری در ژاپن شد.

به گزارش سازمان زمین‌شناسی آمریکا، این زلزله در حدود ۱۳۶ کیلومتری شهر پتروپاولوفسک-کامچاتکا در روسیه رخ داده است. هشدار سونامی برای جزایر هاوایی، بخش‌هایی از جزایر آلوتیان در آلاسکا، سواحل غربی کانادا و آمریکا تا مرز مکزیک و همچنین فیلیپین و اندونزی صادر شده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران به نقل از سی ان ان

IMG 20250730 145737 839

فرهادی پور: تقویت تعامل با نمایندگان، محور راهبردی بیمه ملت در مسیر رشد پایدار است

تصویر روز ـ این جلسه با حضور محمدرضا فرهادی‌پور، سرپرست شرکت و نایب‌رئیس هیأت‌مدیره، محمدتقی چراغی، دبیر و عضو هیأت‌مدیره، اسماعیل دلفراز، عضو هیأت‌مدیره، جمعی از معاونان و مدیران شرکت و همچنین اعضای انجمن صنفی نمایندگان بیمه ملت، با هدف تشریح برنامه‌های هیأت‌مدیره جدید در زمینه تعامل با نمایندگان و بررسی مسائل و دغدغه‌های آنان برگزار شد.

در ابتدا محمدرضا فرهادی‌پور با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست مشترک، گفت: رویکرد هیأت‌مدیره و مجموعه بیمه ملت ارتقای سطح همکاری‌ها و تعامل با نمایندگان است در این مسیر، اصل بر همکاری و تعامل است و تلاش خواهیم کرد تا از ایجاد هرگونه رقابت احتمالی میان شرکت و مجموعه نمایندگان جلوگیری کنیم.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد بسیاری از امور از طریق نمایندگان انجام گیرد، تصریح کرد: با توجه به هدف‌گذاری صورت‌گرفته و چشم‌انداز ترسیم‌شده برای آینده شرکت، نیازمند تلاش و همراهی همه ارکان بیمه ملت هستیم.

وی به ضرورت بسترسازی برای ارتقای شرکت در حوزه‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری اشاره کرد و گفت: نوآوری و به‌روزرسانی راهبردها یک ضرورت است و این مهم، با توجه به تلاش ها و زیرساخت‌های مناسبی که در گذشته فراهم شده، به‌عنوان یک راهبرد کلان ادامه خواهد داشت.

همچنین در این نشست، محمدتقی چراغی، دبیر و عضو هیأت‌مدیره بیمه ملت با تأکید بر نقش کلیدی نمایندگان در زنجیره ارزش شرکت، اظهار کرد: تعامل مؤثر و سازنده با شبکه نمایندگان، یکی از ارکان اصلی سیاست‌های هیأت‌مدیره است. ما بر این باوریم که نمایندگان نه‌تنها در حوزه فروش، بلکه در پیشبرد اهداف راهبردی شرکت نیز نقش تعیین‌کننده‌ای دارند.

وی افزود: ارتقای کیفیت ارتباط با نمایندگان، توجه به دغدغه‌ها و مشکلات آنان و فراهم‌سازی بستر مناسب برای مشارکت فعال‌ترشان در فرآیندهای تصمیم‌سازی، از جمله محورهای مورد تأکید است. توسعه پایدار بیمه ملت بدون بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و تجربیات نمایندگان امکان‌پذیر نخواهد بود.

در ادامه، اسماعیل دلفراز، عضو هیأت‌مدیره بیمه ملت، نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نشست، تصریح کرد: شریان اصلی هر شرکت بیمه‌ای، شبکه فروش آن است. اگر بناست شاهد رشد و ارتقای مجموعه باشیم، این رشد باید از مسیر شبکه فروش محقق شود. هر اندازه این شبکه بیشتر مورد حمایت و توانمندسازی قرار گیرد، نتایج آن مستقیماً در افزایش سودآوری شرکت نمایان خواهد شد.

وی همچنین بر اهمیت نوآوری و به‌روزرسانی فرآیندها اشاره کرد و افزود: ضروری است در راستای چابک‌سازی، ارتقای سطح تعامل میان شبکه فروش و مجموعه شرکت، شناسایی و حذف بروکراسی‌های احتمالی گام‌های مؤثری برداشته شود.

گفتنی است، در این نشست اعضای انجمن صنفی نمایندگان نیز ضمن قدردانی از برگزاری این نشست مشترک، به بیان دیدگاه‌ها، دغدغه‌ها و مشکلات شبکه نمایندگان بیمه ملت پرداختند.

DSC6273 900x600 1