تجدید میثاق مدیران بیمه “ما” با آرمان‌های امام راحل(ره)

تصویر روز: به مناسبت فرا رسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی،مهندس مجید صفدری مدیرعامل و مدیران ارشد شرکت بیمه “ما” ضمن حضور در مرقد بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نثار تاج گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره امام خمینی(ره) را گرامی داشته و بر تداوم راه و آرمان های آن امام همام تاکید کردند.

به گزارش روابط عمومی بیمه “ما”،شنبه ۱۷ بهمن ماه مدیرعامل، اعضای هیات مدیره،مدیران ارشد و جمعی از کارکنان این شرکت با نثار تاج گل به مرقد مطهر بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، یاد و خاطره آن بزرگوار راگرامیداشتند.

مدیران و کارکنان بیمه “ما”پس از حضور در مرقد مطهر امام خمینی(ره)،بر سر مزار شهدای هفتم تیر، شهیدان رجایی و باهنر و فرماندهان شهید هشت سال حماسه و ایثار جنگ تحمیلیدر بهشت زهرا گردهم آمدند و با نثار فاتحه و صلوات، یاد و خاطره شهامت‌های این عزیزان را گرامی داشتند.

استقبال از فروش ویژه دهه فجر سایپا

تصویر روز: طرح فروش ویژه دهه مبارک فجرمحصولات گروه خودروسازی سایپا در نمایندگی های مجاز سایپا با استقبال خوب مشتریان روبرو شده است.

 این طرح با شرایط ویژه و استثنایی در نمایندگی های مجاز گروه سایپا در سراسر کشور آغاز شده و با استقبال خوب مشتریان همراه بوده است و تقاضا برای این شرایط همچنان ادامه دارد.

بازپرداخت قرض الحسنه ای تسهیلات، قیمت قطعی در پیش فروش خودروها، کارت طلائی، بازپرداخت های ۳۶ ماهه تسهیلات بدون ضامن، سود مشارکت بالا و مناسب و… از جمله شرایطی است که سبب شده استقبال خوبی از این طرح صورت پذیرد.

هموطنان گرامی می توانند علاوه بر مراجعه به سایت اینترنتی گروه خودرو سازی سایپا به نشانیwww.saipagroup.ir برای کسب اطلاعات بیشتر به نمایندگی های مجازگروه سایپا در سراسر کشور مراجعه نمایند.

پژو پارس اتوماتیک به بازار می آید

تصویر روز: در قرارداد جدید ایران خودرو و پ‍ژو ۴۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو غرامت در چارچوب یک بسته حمایتی-خسارتی از سوی پژو به ایران خودرو پرداخت می شود.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی تصویر روز مهندس هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خود رو در نشست خبری و در پاسخ به سوالی در خصوص پرداخت غرامت پژو به ایران خودرو گفت: از این مقدار، ۱۱۶ میلیون یورو مربوط به فعالیت های جاری و گذشته و ۳۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار یورو به همکاری ها و موضوعات آینده مربوط می شود.

وی افزود: قراراست ۲۵ میلیون یورو قطعات محصولات جاری را از پژو به صورت مجانی دریافت کنیم که بخشی از آن دریافت شده است. ۱۱ میلیون یورو تجهیزات خط تولید ۲۰۷ به صورت مجانی به ایران خودرو داده خواهد شد و ۱۱ میلیون یورو از طلب های پژو از ایران خودرو هم داده نخواهد شد، از کل این خسارت ها حدود ۴۷ میلیون یورو در سود و زیان امسال یا سال آینده ما اثر مستقیم دارد.

یکه زارع از منتفی شدن ۶۹ میلیون یورو پرداخت رویالتی خبر داد که بابت خودروهای تولیدی قبل و بعد از تحریم ها و از امضای قرارداد جدید باید به پژو داده می شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تخفیف ۲۰ میلیون یورویی بابت خرید قطعات و مجموعه های قوای محرکه به خصوص گیربکس از پژو را ازدیگر بخش های این خسارت ها ذکرکرد و گفت:‌ پژو متعهد شده به ارزش چهار میلیون یورو در مدت یک سال کارشناسان خود را در ایران خودرو مستقر کند تا روی ارتقای کیفیت محصولات جاری کار کنند. نزدیک به یک میلیون و ۶۰۰ هزار یورو نیز کارکنان ایران خودرو در فرانسه آموزش های لازم را خواهند دید. یک میلیون یورو هم برای بهبود سیستم های خودرویی از طرف پ‍ژو هزینه خواهد شد.

وی اضاف کرد:بابت استفاده از پلت فرم پژو برای تولید محصولات برند ایران خودرو تخفیفی معادل ۷۰ یورو روی هر خودرو اعمال می شود که عایدی ایران خودرو برای تولید ۲ میلیون خودرو ،۱۴۰ میلیون یورو خواهد بود.

مهندس یکه زارع تاکید کرد: هم چنین مذاکره شده که برای تولید محصولات جاری پژو از روز امضای قرارداد جدید هر دستگاه فقط ۱۰ یورو رویالتی پرداخت شود که با توجه به تیراژ تولید سالهای آینده کل درآمد پژو بر مبنای قرارداد قبلی از این بخش ۱۴۵ میلیون یورو خواهد بود که ایران خودرو به پژو پرداخت نخواهد کرد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری یکی از محورهای اقتصاد مقاومتی عدم اتکا به ارز نفتی است که بر اساس قرارداد منعقد شده با شرکت پژو عواید حاصل از صادرات ۳۰ درصد از محصولات،‌ تولید را از ارز دولتی بی نیاز خواهد کرد.

روند داخلی سازی

وی اظهار کرد: سرمایه گذاری مستقیم،‌ انتقال دانش و تکنولوژی و صادرات مواردی است که طبق سیاست دولت در قرارداد پژو رعایت شده است.

وی افزود: یکی از مفاد قرارداد، داخلی سازی ۴۰ درصدی از محصولات در زمان شروع به اجرای قرارداد است که این میزان در سال چهارم به ۷۰ درصد افزایش خواهد یافت.

یکه زارع تصریح کرد: داخلی سازی ۷۰ درصد محصول تولیدی از الزامات وزارت صنعت است که تحقق آن منجربه توازن ارزی مثبت خواهد شد و دیگر ارزی از دولت دریافت نخواهیم کرد.

مدیرعامل ایران خودرو ادامه داد: با تولید ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو و صادرات ۶۰ هزار دستگاه، به میزان ۴۸۰ میلیون یورو صادرات خواهیم داشت که ۶۰ میلیون یورو از آن تراز ارزی مثبت خواهد بود.

وی تاکید کرد:‌ ۴۰ درصد از تولیدات سالانه ایران خودرو متعلق به برند ایران خودرو است که قطعا صادرات در این بخش ارزآوری به مراتب بیشتری نصیب اقتصاد ملی خواهد شد.

یکه زارع در پاسخ به سوالی درخصوص محصولات جاری پژو گفت:‌ قرارداد جدید هیچ ارتباطی به محصولات موجود پژو ندارد و ما همچنان اختیار تولید و صادرات محصولات فعلی را برند پژو را در اختیار داریم.

وی در عین حال افزود: در قرارداد جدید سهم پژو در سبد محصولات ایران خودرو بیش از ۱۵ درصد نخواهد بود و ۸۵ درصد تولیدات آتی نیز متعلق به برند ایران خودرو و یا تولید مشترک با سایر خودروسازان مطرح جهانی است.

مهندس یکه زارع درباره انتقادات وارده نسبت به عقد قرارداد مجدد با شرکت پژو بعد از ترک بازار ایران اظهار کرد:‌ در آن مقطع بسیاری از شرکت ها بازار ایران را ترک کردند و این موضوع نباید مبنایی برای تصمیم گیری در باره همکاری مجدد قرار گیرد. از سویی دیگر ما نیز خود را ملزم نمی دانیم که پژو را حتی مانند گذشته شریک اول خود بدانیم.

وی تاکید کرد:‌ درباره ترک مجدد در بندی از قرار داد این موضوع به صورت قاطع دیده شده و پژو در صورت ترک باید خسارت بدهد.

نحوه قیمت گذاری

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در پاسخ به پرسش خبرنگاری درخصوص نحوه قیمت گذاری محصولات جدید اظهار کرد: قیمت گذاری محصولات در متن قرارداد عنوان نشده اما زمان تولید اولین محصول که اواخر سال آینده خواهد بود تابع شرایط و قوانین ناظر بر قیمت گذاری خواهیم بود و شرکت مشترک بر اساس آن عمل خواهد کرد.

مهندس یکه زارع درباره اصرار بر محرمانه بودن متن قرارداد گفت:‌ قراردادهای بین المللی در کل جهان و میان کل خودروسازان محرمانه است. قرارداد ایران خودرو با شرکت پژو در بیش از ۲۰۰ صفحه تهیه شده که حاصل کار تخصصی تیم ۱۵ نفری از افراد خبره و آگاه ایران خودرو بوده است که ۸۰ درصد آن قابل ارایه به کل جامعه و ۲۰ درصد آن محرمانه است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تاکید کرد: از هر گونه انتقاد نسبت به قرارداد با روی باز استقبال می کنیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره فشار برای عقد قرارداد با پژو گفت:‌ وجود فشار برای مذاکره با پژو کذب محض است و قرارداد در فضایی کاملا شفاف و به دور از هرگونه اجبار منعقد شده است.

یکه زارع یادآور شد:‌ طرف ایرانی با درنظر گرفتن منافع ملی این قرارداد را امضا کرده و در روزهای پایانی مذاکرات هم با دریافت امتیازات مناسب موفق شدیم شرکت پژو را مجبور به کوتاه آمدن از مواضعش کنیم.

وی درخصوص نحوه نظارت بر داخلی سازی تولید گفت:‌ شرکت مشترک به صورت سهم ۵۰ درصد طرف ایرانی و ۵۰ درصد طرف فرانسوی است که رئیس هیات مدیره از پژو و مدیرعامل این شرکت در دوسال اول در اختیار ایران خودرو و در دوسال دوم در اختیار پژو خواهد بود.

یکه زارع با تاکید بر اختیار دوطرف در زمینه نظارت بر عملکرد تولید و داخلی سازی گفت: بالاتر از این وزارت صنعت،‌معدن و تجارت ناظر بر اجرای قرارداد و میزان داخلی سازی آن است که در صورت تخطی ورود خواهد کرد.

وی درعین حال تاکید کرد: داخلی سازی تولید منجربه کاهش هزینه خواهد شد و قطعا طرف فرانسوی نیز به دنبال کاهش هزینه تولید و افزایش سود است.

مهندس یکه زارع درباره حق امتیاز تولید محصولات پژو نیز گفت:‌ محاسبه رویالتی فرمولی دارد که بر مبنای آن هر چه میزان داخلی سازی افزایش یابد این مبلغ نیز افزایش می یابد که البته رویالیتی شامل داخلی سازی بیش تر از ۲۵ درصد خواهد بود.

صادرات ۳۰ درصد محصولات

مهندس یکه زارع صادرات را از مفاد مهم این قرارداد دانست و گفت: از ابتدای تولید ۳۰ درصد از محصولات به زنجیره پژو شامل کشورهایCIS ، اروپای شرقی، روسیه ، کل خاورمیانه، ‌برخی از کشورهای آسیایی و کل آفریقا صادر خواهد شد.

وی گفت: شرکت مشترک با سرمایه ۵۰۰ میلیون یورو ایجاد خواهد شد و شرکت پژو ۲۵۰ میلیون یورو سرمایه وارد ایران خواهد کرد، عواید حاصل از این سرمایه گذاری نیز به صورت مشترک بین دو سرمایه گذار تقسیم خواهد شد.

یکه زارع ضمن اعلام این که شرکت های قطعه ساز ایران خودرو و پژو نیز با ایجاد شرکت مشترک در تولید قطعات همکاری خواهند کرد، درخصوص توان همکاری قطعه سازان در تولید محصولات جدید گفت: با انتقال دانش فنی تولید قطعه، کلیه قطعه سازان که در زنجیره تامین شرکت مشترک قرار می گیرند، قادر خواهند بود که با تجهیزات و دانش فنی خودشان تولید کنند. ضمن این که پژو هم متعهد شده قطعاتی که در ایران تولید می شود تیراژش در زنجیره بین المللی پژو قرار گیرد. وی افزود:‌ با برگزاری جلسات میان قطعه سازان پژو و ایران خودرو مقرر شد محصول جدید در سال اول با ۴۰ درصد داخلی سازی تولید شود. یکه زارع خاطرنشان کرد: در سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی شرکت مشترک، به میزان ۵۴ میلیون یورو سرمایه گذاری در بخش قطعه سازی صورت خواهد گرفت. وی افزود:‌ قرارداد جدید باعث می شود علاوه بر این که قطعه سازان با ظرفیت کامل ادامه فعالیت دهند، صاحب تکنولوژی به روز تری شوند.

وی افزود: قوای محرکه محصولات جدید پنج نوع موتور از نوع بنزینی و دیزلی است که تولید این موتورها نیز علاوه بر انتقال دانش فنی تا ۷۰ درصد داخلی سازی خواهد شد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو محصولات آینده را از محصولات به روز پژو در بازار اروپا دانست و گفت:‌ اولین محصول تولیدی در ایران که خودروی ۲۰۰۸ است، برای اولین بار در اسفندماه و در نمایشگاه ژنو رونمایی و تولید آن در سایت اصلی پژو آغاز خواهد شد.

وی اظهار کرد: در افق ۱۴۰ تولید سه میلیون دستگاه خودرو ترسیم شده که با برنامه ریزی صورت گرفته تولید یک میلیون و ۸۰۰ هزار دستگاه توسط ایران خودرو انجام خواهد شد و از این تعداد ۴۰ درصد متعلق به برند ایران خودرو و ۶۰ درصد تولید مشترک با شرکت های مطرح جهانی خواهد بود.

آغاز دور تازه همکاری ایران خودرو و بنز

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در خصوص همکاری های خارجی این گروه صنعتی، از دور تازه همکاری با بنز برای تولید محصولات تجاری و سواری خبر داد.

مهندس یکه زارع اظهار کرد: یک شرکت مشترک بین ایران خودرودیزل و بنز برای تولید خودروهای تجاری تشکیل می شود که ۵۰ درصد آن در اختیار ایران خودرو دیزل و ۴۹ درصد در اختیار بنز است. یک شرکت فروش و خدمات پس از فروش نیز ایجاد خواهد شد که ۵۱ درصد به بنز و ۴۹ درصد به ایران خودرو دیزل تعلق دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو خرید ۳۰ درصد سهام ایدم توسط بنز را از دیگر موارد قرارداد جدید بین دوشرکت ذکر کرد و گفت: بنز ۲۰ درصد سهام محور خودرو را نیز بعد از تغییر ساحتار آن شرکت خریداری می کند و شرکت گواه نیز به مالکیت شرکت مشترک فروش و خدمات پس از فروش درمی آید.

او از نهایی شدن تفاهم نامه ایران خودرو و بنز در مورد سواری تا دوهفته دیگر خبر داد و گفت: از آن جا که نیمی از مالکیت شرکت فروش و خدمات پس از فروش متعلق به بنز است بر اساس قوانین آلمان سرمایه بیشتری را خواهد آورد و لیزینگ های خود را در ایران راه اندازی خواهد کرد.

فیات شریک چهارم ایران خودرو

یکه زارع اظهار کرد: فیات نیز یک شرکت معتبر جهانی است که و با توجه به روند رشد این شرکت، آینده بهتری نیز برای آن پیش بینی می شود.

وی با اشاره به این که فیات شریک چهارم ایران خودرو است، تاکید کرد:اعتقاد داریم که انتخاب این شرکت، انتخاب بسیار صحیحی است و این شرکت نیز به همکاری با ایران خودرو علاقه مند است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو تصریح کرد: در همین راستا مذاکرت همکاری با شرکت فیات به زودی آغاز می شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: خودروهای جدیدی که به واسطه همکاری های ایران خودرو وارد بازار ایران می شود، بالای ۶۰ تا ۷۰ میلیون تومان قیمت خواهد داشت

او از تولید پژو پارس جدید با آپشن های گوناگون و گیربکس اتوماتیک به قیمت ۴۵ میلیون تومان خبر داد و گفت: در همکاری های جدید با شرکت های خارجی و ممکن نیست یک محصول در کلاس سی برای بازار داخل به قیمت ۴۵ میلیون تومان تولید شود.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو تکیه بر توان داخلی از جمله دانشگاه های معتبر را از دیگر رویکردهای ایران خودرو در تولید محصولات جدید دانست و گفت: با دانشگاه صنعتی شریف در مورد خودروهای برقی و با دانشگاه امیرکبیر در مورد خودروهای هیبریدی قرارداد امضا کرده ایم. شرکت های دانش بنیان را نیز به صنعت خودرو وارد می کنیم و در مرکز تحقیقات از آن ها استفاده می کنیم.

هیات بزرگ اقتصادی ایتالیا در راه ایران

تصویر روز: هیات بزرگ اقتصادی ایتالیا متشکل از ۳۱۰ نفر به نمایندگی از ۱۹۷ شرکت، انجمن و بانک در امور زیربنایی، سازه، نفت، گاز و کشاورزی به ریاست وزیران حمل و نقل و امور زیربنایی و کشاورزی این کشور اروپایی، فردا برای سفری سه روزه عازم تهران می شوند.

این هیات اقتصادی در پی سفر سه روزه «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در پنجم بهمن ماه (۲۵ ژانویه ۲۰۱۶) و انعقاد توافقنامه های همکاری میان تهران – رم به ایران سفر می کند.

«مائوریتزیو مارتینا» وزیر کشاورزی و «گراتزیانو دل ریو» وزیر حمل و نقل و امور زیربنایی ایتالیا ریاست این هیات بزرگ اقتصادی را برعهده دارند.

جانشین پوتین+ عکس

تصویر روز: براساس گزارشی، رئیس‌جمهوری روسیه محافظ سابقش را که سابقا از قهرمانان ارتش بوده، برای جانشینی خود آماده می‌کند.

دیلی میل نوشت؛ این فرد ظاهرا “الکسی دیومین” فرماندار منطقه تولا است که در گذشته درجه و مدال‌های بیشماری در ارتش گرفته است. الکسی ۴۳ ساله سابقا محافظ و آجودان مورد اعتماد ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بوده است.

براساس این گزارش، دیومین فرماندهی نیروهای عملیات ویژه ارتش روسیه را که نقشی مهم در تسخیر شبه‌جزیره کریمه از اوکراین داشتند، بر عهده داشت. پوتین شخصا به وی به دلیل شجاعت مدال “قهرمان روسیه” را داده است. طبق گزارش میل، دیومین دو ماه پیش به سمت معاون وزیر دفاع روسیه تعیین شد و پس از آن هم فرمانداری ایالت تولا را به دست گرفت.

دیلی میل گزارش می‌دهد، اینکه دیومین به صورت ناگهانی به فرمانداری منطقه مهم و استراتژیک تولا درآمد نشان می‌دهد که پوتین می‌خواهد پیش از آنکه یک ارتقای دیگر به وی بدهد، اندکی تجربه سیاسی نیز به وی یاد داده باشد. به گزارش ایسنا سرگئی دورنکو، از مجریان با سابقه رادیو و تلویزیون روسیه معتقد است که دیومین برای آنکه نهایتا جانشین ولادیمیر پوتین در مسند ریاست جمهوری شود، آماده می‌شود. وی گفت: بدون هیچگونه تردیدی روی دیومین شرط‌ بندی می‌کنم.

دیدار وزیر بهداشت زیمباوه از بیمارستان میلاد

تصویر روز: در نشست مشترک مدیران ارشد سازمان تامین اجتماعی با دکتر پاریرنیاتوا وزیر بهداشت ومراقبت کودکان جمهوری زیمباوه و تیم همراه که در بیمارستان میلاد برگزار گردید، ظرفیت ها و راه های همکاری دو کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست که دکترعباس کبریایی زاده رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، دکتر شانه ساز مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری دارویی تامین اجتماعی و جمعی از معاونین و مدیران این شرکت حضورداشتند، توانایی های شرکت های سازمان تامین اجتماعی در حوزه های مختلف معرفی شد

دکتر کبریایی زاده ضمن اعلام آمادگی بخش دارویی وبیمارستانی سازمان تامین اجتماعی برای همکاری با کشورهای آفریقایی، اهتمام شرکتهای گروه تامین جهت رفع نیازهای بازار دارویی جمهوری زیمباوه و توسعه همکاری های مشترک با این کشور را از برنامه های مهم دولت یازدهم عنوان نمود.

در ادامه این نشست وزیر بهداشت جمهوری زیمباوه با ابراز شگفتی از پیشرفت های قابل توجه در حوزه بهداشت و سلامت و توفیقات قابل توجه در صنعت دارویی ایران، خواستار حضور موثر و افزایش همکاری دو کشور در زمینه های مورد علاقه ، اجرای پروژه های مشترک در زمینه تولید دارو و توسعه صادرات دارو به زیمباوه شد.

دکتر محمود پیری قائم مقام مدیر عامل بیمارستان میلاد نیز ضمن معرفی این بیمارستان گفت: میلاد راس هرم درمان در سازمان تامین اجتماعی است. وی تصریح کرد: در تمام ساعات شبانه روز حدود ۵۰ متخصص در بیمارستان میلاد حضور دارند.

همایش تجلیل از برجام در اتاق بازرگانی اصفهان

تصویر روز: همایش تجلیل از برجام امروز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری – تحلیلی تصویر روز هدف از برگزاری این همایش یک روزه که با حضور ۵۰۰ تن از مسولان کشوری و استانی برگزار شد ، تجلیل از تیم مداکره کننده هسته ای و همچنین سایر دست اندرکاران موضوع برجام در هیات دولت بود.

شایان ذکر است در پایان این آثار یکی از اساتید برجسته اصفهان به عنوان لوح تقدیربه نمایندگی از سوی هیات دولت به یکی از معاونان وزرا تقدیم شد.
اخبار تکمیلی و گزارش تصویری این مراسم متعاقبا منتشر خواهد شد.

برنامه های سایپا برای بعد از برجام

تصویر روز: قربانی گفت: با توجه به شرایط جدید در حوزه عرضه و تقاضای خودرو در کشور پیش بینی می شود تا پایان سال ۹۴ ، ۶۵ درصد برنامه های گروه سایپا محقق شود.

به گزارش سایپا نیوز محمد قربانی معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه خودرو سازی سایپا با اشاره به تحریم های ظالمانه کشورهای غربی بر علیه اقتصاد کشور به خصوص صنعت خودرو گفت: این تحریم ها برای ما یک فرصت بود تا با بازنگری مجدد بتوانیم زیر ساخت های صنعتی کشور را بیش از پیش تقویت کنیم و در مقابل تهدید های این چنینی آسیب کمتری به اقتصاد کشور وارد شود.

وی افزود: برای سال ۱۳۹۴ با توجه به مولفه ها ی واقع بینانه که در اقتصاد کشور وجود داشت، اهداف و برنامه های گروه برنامه ریزی شد و تعداد خودرویی که برای سال ۱۳۹۴ پیش بینی شد، تولید ۵۸۴ هزار دستگاه خودرو در سطح گروه بود.

قربانی خاطر نشان کرد: بخشی از برنامه گروه سایپا مرتبط به برنامه های کلان کشور برای سال ۱۴۰۴ است که برای کل اقتصاد کشور برنامه ریزی شده است و در همین راستا گروه خودرو سازی سایپا برنامه های جامع و مدونی را تدوین نموده است.

وی افزود: در برنامه ۱۴۰۴ پیش بینی شده است که روند تولید و صادرات خودرو سازان افزایش یابد، لذا نقش صنعت خودرو در ارزش افزوده و رشد صنعتی و اقتصادی کل کشور عدد قابل توجه ای است. بر همین اساس در کشور یک نگاه ویژه ای به صنعت خودرو وجود دارد و گروه سایپا همسو با برنامه های کلان اقتصادی ۱۴۰۴ کشور برنامه ریزی کرده است.

وی از محقق شدن ۶۱ درصد از برنامه های گروه سایپا تا به امروز خبر داد و افزود: با توجه به شرایط جدید در حوزه عرضه و تقاضای کشور تا پایان سال ۹۴ پیش بینی می شود که ۶۵ درصد برنامه های گروه سایپا محقق شود.

وی اظهار کرد: گروه سایپا در چند ماه گذشته با یک استراتژی مناسب جهش قابل توجه ای در افزایش تولید داشته است که در دی ماه و آذر ماه بخشی از کسری تولید شش ماه نخست سال جاری جبران شد و تا حدودی به عدد برنامه ریزی شده ابتدای سال ۹۴ نزدیک شده است. البته شرایط فروش به صورت مستقیم در تامین منابع مالی مورد نیاز جهت تامین قطعات در زنجیره تامین تاثیر گذار بوده است.

معاون برنامه ریزی جامع تولید سایپا بیان کرد: شرایط جدید باعث خواهد شد تا گروه سایپا در زمان و تعداد مناسب برای خطوط تولید برنامه ریزی کند و در نهایت مشتریان بتوانند در زمان پیش بینی شده خودرو خود را تحویل بگیرند.

معاون برنامه ریزی جامع تولید گروه سایپا در خصوص برنامه جامع گروه خودرو سازی سایپا برای سال ۹۵ گفت: باید متناسب با شرایط جدید برنامه منطقی و حساب شده ای را تدوین کنیم لذا برای بر طرف شدن کامل تحریم ها زمان چند ماهه نیاز است تا بتوانیم به صورت کامل از ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: برنامه سال آینده گروه سایپا با یک رویکرد جدید ارائه خواهد شد که در این برنامه حداقل و حداکثر تولید لحاظ شده است که حداقل تولید ۴۵۲ هزار دستگاه خودرو در سطح گروه برای سال ۱۳۹۵ به عنوان برنامه اولیه و به صورت حداقلی پیش بینی شده است که در طول سال با توجه به شرایط حاکم بازنگری خواهد شد و بر همین اساس شرکت های زنجیره تامین می بایست متناسب با برنامه های سایپا با در نظر گرفتن زمان سفارش گذاری تا ترخیص از گمرک اقدامات مورد نیاز را از همین الان شروع کنند.

قربانی گفت: اگر بخواهیم یک روند صحیح در صنعت خودرو داشته باشیم تا در آینده، کشورمان به عنوان یک کشور صنعتی مطرح شود نیاز است تا با انتقال تکنولوژی و دانش فنی به کشور، صنعت خودرو سازی را رشد و توسعه دهیم.

قربانی بیان کرد: ما صنعتگران داخلی موظف هستیم تا پاسخگوی خواسته های بحق مشتریان باشیم و محصولات را با کیفیت و قیمت مناسب برای آنها مهیا کنیم که برای رسیدن به این شرایط باید بستر و شرایط زیرساختی کشور را به صورت اساسی تقویت کنیم و در یک شرایط برد برد با مشتری قرار گیریم.

وی تاکید کرد: توسعه محصول در گروه سایپا به عنوان رکن اصلی برنامه شرکت است و این مسیری است که برای آن بازگشتی نیست و لازم است با در نظر گرفتن ذائقه و نیاز مشتری پیوسته محصولات جدید را تولید کرد و از سال ۱۳۹۶ به بعد شاهد تولید محصولات جدیدی در سطح گروه سایپا خواهیم بود.

وی در پایان گفت: امیدوارم با توجه به شرایط به وجود آمده و تمایلی که خودرو سازان بین المللی برای سرمایه گذاری مشترک با ایران دارند حداکثر بهره را در راستای منافع گروه سایپا و مشتریان گرفته شود و با ایجاد تعادل مناسب و منطقی بین تقاضا و عرضه به صورت حداکثری از ظرفیت های موجود استفاده شود و مجدداً شرایط طلایی سایپا احیا گردد.

خودروسازان همواره بدنبال ارتقاء کیفیت باشند

تصویر روز: ساخت خودروهای داخل در مقایسه با تنوع خودروهای خارجی باید از لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد.

 حجت السلام والمسلمین «علی‌اکبر ناطق نوری»رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری در آیین آغاز تولید انبوه موتور توربو شارژ افزود: مهندس نعمت زاده وزیری موفق و قابل تقدیر و تجلیل در عرصه صنعت کشور است.مهندس نعمت زاده در صنایعی همچون سیمان و پتروشیمی تحول بنیادین ایجاد کرد همچنین سابقه فعالیت صنعتی ایشان به زمان پدر مرحومشان که او هم صنعتگری معروف بود برمی‌گردد.

وی گفت: در دفتر بازرسی مقام معظم رهبری پرونده ای در خصوص سیمان داشتم که در گزارشی که خدمت رهبر معظم انقلاب دادیم ، پیشنهاد کردیم، مهندس نعمت زاده در صنعت سیمان جزء مدیرانی هستند به خاطر مدیریت و کار بزرگی که در صنعت سیمان کردند مورد تقدیر قرار گیرد.

حجت السلام ناطق نوری همچنین در این مراسم تاکید کرد:ساخت خودروهای داخل در مقایسه با تنوع خودروهای خارجی می‌بایست از لحاظ کمی و کیفی افزایش یابد.

وی افزود:آنچه تکامل می‌آورد همانا رقابت است وگرنه ایستایی رخ می‌دهد و در همین راستا در پنجمین دوره مجلس شورای اسلامی ما تعرفه خودروی خارجی را ۹۰ درصد کرده و از طرف دیگر سالانه ده درصد بطور تدریجی آن را کاهش دادیم .

به گفته حجت اسلام ناطق نوری زیبایی، لطافت و ظرافت در خودروهای ساخت داخل باید مورد توجه قرار گیرد چرا که خداوند زیباست و انسان را زیبا آفریده که زیبا ببیند.

رییس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری تصریح کرد: در مقایسه با ۱۰ تا ۱۴ سال قبل ساخت خودروی داخل از پیشرفت خوبی برخوردار بوده اما نباید به این وضع موجود قانع باشیم.

وی افزود: در دنیا تنوع خودروهای مختلف با برندهای جدید فراوان بوده که بخشی از آن وارد کشورمان شده و ما در این میان نمی‌توانیم حرکت لاک‌پشتی داشته باشیم.

دفاع یکه زارع از همکاری با خودروسازان خارجی

تصویر روز: مدیر عامل ایران خودرو اعلام کرد:اگر محصولی که در ایران خودرو تولید می شود، قابلیت صادرات داشته باشد، به معنای رضایت مشتریان در بازار داخلی است.

 مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو که در آیین آغاز تولید انبوه سورن توربوشارژ سخنرانی می کرد، ضمن بیان این مطلب گفت: مشارکت و همکاری با شرکت های معتبر خودروساز اقدام خوبی است اما اقدامی باعث افتخار ما است که در مرکز تحقیقات ایران خودرو انجام شده و در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت.

مهندس هاشم یکه زارع افزود:‌با موفقیت هایی که در زمینه طراحی و تولید قوای محرکه و یا خودرو به دست می آوریم بیان ما در مذاکره با شرکت های خارجی قوی تر می شود.

وی افزود: در زمینه طراحی بدنه، تریم داخلی و کفی در خودروسازی و قطعه سازی به توانایی های بالایی دست یافته ایم و درحال حاضر نیز تمرکز اصلی مان بر طراحی پلتفرم است که البته طراحی پلتفرم بدون توجه به قوای محرکه سخن بیهوده ای است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو ضمن بیان این که کسب دانش فنی در بخش موتور، گیربکس و سیستم تعلیق به دانش تولید خودرو منجر خواهد شد گفت: در سال آینده خودرویی با برند ایران خودرو به بازار عرضه خواهیم کرد.

وی با بیان این که در دولت گذشته وعده پرداخت هزار میلیارد تومان به ایران خودرو داده شده بود گفت:‌بیش از دوهزار میلیارد تومان سرمایه راکد ایران خودرو به صورت خودروی ناقص در کف کارخانه بود و ما به دنبال تسهیلات دولت بودیم. مهندس یکه زارع افزود: با کامل کردن خودروها توانستیم سرمایه قابل توجهی را به تولید تزریق کنیم.

وی در ادامه به کاهش هزینه های صورت گرفته اشاره کرد و گفت: در زمینه مصرف ورق و هزینه های مالی صرفه جویی قابل توجهی صورت گرفت و در سال ۹۳ توانستیم بیش از هزار میلیارد تومان کاهش هزینه را به ثبت برسانیم.

مهندس یکه زارع افزود: بعد از دو سال زیان دهی، سهام ایران خودرو در سال ۹۳ به سود دهی رسید.

وی صادرات را یکی از رویکردهای اصلی ایران خودرو برشمرد و گفت:‌طبق افق ترسیم شده ۱۴۰۴ تولید سه میلیون دستگاه خودرو هدف گذاری شده و یک سوم آن نیز به صادرات اختصاص خواهد داشت.

وی در پایان کیفیت، خدمات پس از فروش، صادرات و تولید محصول جدید را از اهداف اصلی ایران خودرو خواند و اظهار امیدواری کرد:‌با تحقق این اهداف رضایت مشتریان و شهروندان را از محصولات داخلی افزایش خواهیم داد.