تصویر روز: بر اساس آمار و اطلاعات جدید، شرکت هوآوی توانسته است با پشت سر گذاشتن «شیائومی» (Xiaomi) به بزرگترین شرکت ساخت موبایل در چین تبدیل شود.
موسسهی آماری Canalys گفته که شرکت هوآوی در سال گذشته رشدی ۸۱ درصدی داشته است؛ این رقم برای شرکت شیائومی که هنوز هم نتوانسته است به حد نساب فروش امسالاش برسد هشداری بزرگ محسوب میشود.
تحلیلگر موسسهی آماری Canalys در این باره گفته است: “کسب این مقام برای هوآوی موضوع کمی نیست، مخصوصا که در چین بازار رقابتی بزرگی برای گوشیهای هوشمند وجود دارد.”
هوآوی در یک سال گذشته، گوشیهای جدید و خوبی عرضه کرده است. از بین گوشیهای جدید این شرکت، Mate S، P8 و G8 توانستهاند در چین به محبوبیت بالایی برسند.
شرکت هوآوی در عین اینکه توانسته است طراحی محصولات خود را ارتقا دهد، قیمت کمتری هم در مقابل رقبایاش مثل اپل و سامسونگ ارایه میدهد. این شرکت چینی همچنین سرمایهگذاری بزرگی در تبلیغات کرده است. هوآوی حتی از بازیهای مبتنی بر وب برای تبلیغ گوشیهایاش در چین استفاده میکند.
شرکت هوآوی در حال حاضر سومین برند بزرگ گوشیهای هوشمند در دنیا است. انتظار میرود با عرضهی گوشی نکسوس جدید این شرکت، محبوبیت هوآوی بیشتر هم بشود. گوشی نکسوس ۶P توانسته است نظر بسیاری از منتقدان را جلب کند.
تصویر روز: مایکروسافت اولین بروزرسان بزرگ ویندوز ۱۰ را چند روز پیش عرضه کرد. در کنار بهبودهای صورت گرفته در این بروزرسان، ویژگیهای مخفی مختلفی هم در آن دیده شده است. در ادامه شما را با ۷ ویژگی جدید که در بروزرسان این سیستم عامل قرار گرفتهاند، آشنا میکنیم.
دستگاه من را پیدا کن
این قابلیت قبلا در تلفنهای همراه مشاهده شده بود، اما روی لپتاپهای ویندوزی وجود نداشت. به گزارش دیجی کالا در بروزرسان جدید ویندوز ۱۰ این ویژگی به آن اضافه شده تا کاربران بتوانند محل لپتاپ گم شدهی خودشان را مشاهده کنند.
اضافه شدن قابلیتهای بیشتر به کورتانا
کورتانا روی تلفنهای همراه ویندوزی قابلیتهای بهتری دارد و مایکروسافت سعی کرده در بروزرسان جدید ویندوز ۱۰ هماهنگی میان تلفنهای همراه ویندوزی و سیستمعامل خودش را افزایش دهد.
در بروزرسان جدید، کورتانا میتواند تماسهای از دست رفته را روی لپتاپ یا کامپیوتر خانگی به نمایش در بیاورد. همچنین به وسیلهی کورتانای کامپیوتر خودتان میتوانید جواب تماسهای از دست رفته را با پیام کوتاه ارسال کنید.
تشخیص زمان خودکار
سیستمعامل ویندوز سالها است که به شکل خودکار منطقههای زمانی را شناسایی میکند و کاربران نیازی ندارند که ساعت را به شکل دستی تنظیم کنند؛ اما اگر با کامپیوتر خودتان به کشور دیگری مسافرت کنید، زمان به شکل خودکار تغییر نمیکند. در بروزرسان جدید ویندوز ۱۰ این قابلیت به وجود آمده و کاربران میتوانند آن را فعال کنند.
نسخهی جدید برنامهی Skype
مایکروسافت ویندوز ۱۰ را به شکلی طراحی کرده که برنامهی پیامرسان Skype به شکل پیشفرض در آن قرار گرفته و کاربران میتوانند از آن استفاده کنند. در این بروزرسان جدید میتوانید با کورتانا به شکل خوبی با Skype کار کنید. برنامهی Skype یک نرمافزار کاربردی برای ارتباط برقرار کردن با افراد مختلف است.
پخش کردن فایلهای چند رسانهای روی دستگاههای مختلف
مایکروسافت در آخرین نسخه از سیستمعامل خودش از استاندارد DLNA پشتیبانی میکند. اگر از مرورگر اج استفاده کنید گزینهای را مشاهده خواهید کرد که به وسیلهی آن میتوانید فایلهای چندرسانهای مختلف را روی دستگاههای دیگر ارسال کنید تا به وسیله آنها پخش شوند. با این کار میتوانید فایلهای صوتی، ویدیویی و عکس را بدون تنظیمات خاص به سیستمهای دیگر ارسال کنید.
همگامسازی رمزهای عبور و سایتهای مورد علاقه در مرورگر اج
در بروزرسان جدیدی که به مرورگر اج اضافه شده، کاربران میتوانند رمزهای عبور و سایتهای مورد علاقهی خودشان را با سیستمهای دیگری که ویندوز ۱۰ دارند، همگامسازی کنند.
برنامهها به شکل بهتری در کنار یکدیگر قرار میگیرند
قابلیت «مترو» که در سیستمعامل ویندوز ۸ به نمایش در آمد، از ویژگی در کنار هم قرار دادن برنامهها برخوردار بود. این ویژگی در ویندوز ۱۰ بهتر شده و روی تمام نرمافزارها کار میکند.
زمانی که دو برنامه را در کنار هم قرار میدهید آنها بهتناسب صفحه نمایش تغییر اندازه میدهند و در کنار هم مشاهده میشوند. همچنین میتوانید ماوس را به میان آنها ببرید و اندازهی به نمایش درآمدن برنامها را تغییر دهید.
تصویر روز: شرکتهای مختلف همواره برای معرفی سریعترین محصول تولیدی رقابت سنگینی با یکدیگر دارند. حداکثر سرعت جزیی جدایی ناپذیر از صنعت خودرو و به خصوص نمونههای اسپرت و سوپراسپرت است. تکنولوژیهای بسیاری در چندین سال اخیر تنها به قصد بهبود این مشخصه از خودروها، توسعه و به بازار معرفی شدهاند.
با این که حداکثر سرعت یک خودرو در کاربری شهری آن هیچ کاربردی ندارد و به طور مثال هیچ نقطهای از جهان وجود ندارد که راننده بتواند با خیال راحت با ۳۵۰ و یا ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت به رانندگی مشغول شود. به گزارش زوم ایت اما با این حال از آغاز صنعت خودروسازی تا به امروز، حداکثر سرعت گزینهی مناسبی برای کریخوانی و عرض اندام شرکتهای مختلف در برابر یکدیگر بوده است.
در ادامه سری مقالات معرفی سریعترین خودروهای مجاز شهری، به ۱۳ گزینه ابتدایی لیست خواهیم پرداخت. اما پیش از معرفی این خودروها لازم است مجددا ذکر شود که در انتخاب خودروها چند نکته مورد توجه قرار گرفته که باعث حذف نام تعدادی از ابرخودروها شده است.
خودروهایی که فقط یک یا دو عدد از آنها تولید شده در این لیست جایی ندارند. همچنین خودروهای ارتقا داده شده توسط شرکتهای تیونینگ نیز لحاظ نشدهاند، پس از همین ابتدا توقع مشاهده نام هنسی ونوم یا SSC آلتیمیت را در لیست نداشته باشید.
خودروهایی که حداکثر سرعت آنها به طور رسمی اعلام نشده یا تحت بررسی و آزمایش کارشناسان قرار نگرفتهاند نیز نامشان ذکر نشده است؛ این مساله باعث حذف کوینیگزگ One:1 شده است.
در نهایت نیز توجه داشته باشید که ما سریعترین نمونه از هر مدل را در لیست قرار دادهایم؛ پس اگر نمونهی دیگری از خودرو وجود داشته باشد که ۲ کیلومتر بر ساعت سرعت کمتری نسبت به مدل اصلی داشته باشد، در این لیست لحاظ نشده است.
در ادامه شما را به مشاهده و آشنایی سریعترین خودروهای تولید شده مجاز شهری دعوت میکنیم.
۱۳- مکلارن P1
حداکثر سرعت: ۳۴۹.۲ کیلومتر بر ساعت
کمتر عاشق خودرویی وجود دارد که با مکلارن P1 آشنایی نداشته باشد. ابر خودرو P1 برای ادامه موفقیتهای مدل افسانهای F1 به بازار عرضه شد. این خودرو جذاب پیشتر در صدر لیست زیباترین و مهیجترین خودروهای دهه اخیر زومیت نیز قرار گرفته بود.
مکلارن با استفاده از تجربه سالها فعالیت در فرمول یک و جدیدترین تکنولوژیهای توسعه یافته در این رقابتها، خودروی P1 را توسعه و معرفی کرد. این خودرو از هر لحاظ فوقالعاده است.
پیشرانه احتراق داخلی آن در کنار موتور الکتریکی توانایی تولید ۹۰۳ اسب بخار را دارد. این میزان باور نکردنی از توان توسط جعبه دنده ۷ سرعته دو کلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود.
اما اگر تا به حال ویدیوهایی در رابطه با قدرت مانورپذیری یا شروع به حرکت خودروهای تیونرهای معروف مانند هنسی یا روف تماشا کرده باشید، متوجه خواهید شد که به کار بردن بیش از ۹۰۰ اسب بخار و انتقال آن به چرخهای عقب کاری بسی دشوار است که خودروهای نام برده توانایی آن را ندارند.
اما اگر به تماشای ویدیوهای P1 بنشینید از مهارت بالای مکلارن در کنترل این خودرو دیفرانسیل عقب شگفت زده خواهید شد و دلیل ادعای جرمی کلارکسون مبنی بر این که P1 چابکترین خودروی تاریخ است را متوجه خواهید شد.
۱۲- فراری لافراری
حداکثر سرعت: ۳۴۹.۲ کیلومتر بر ساعت
مطمئنا برابر بودن حداکثر سرعت فراری لافراری با مکلارن P1 تصادفی نیست. به اعتقاد نگارنده یکی از این دو خودرو حداکثر سرعت بیشتری داشته است و شرکت دیگر تمام تلاش خود را برای رسیدن به رکورد دیگری کرده است. این خودرو رقیب مستقیم مکلارن است و از قوای محرکه هیبریدی مشابه با P1 بهره میبرد.
پیشرانه درونسوز ۱۲ سیلندر این خودرو به همراه موتور الکتریکی لافراری توانایی تولید ۹۴۹ اسب بخار را دارد. لافراری تجربهای متفاوت با تمام خودروهای گذشته فراری را دارد زیرا فراری هرچه در توان داشت را در این خودرو پیاده کرده است.
به عنوان مثال لافراری از KERS یا سیستم بازیاب انرژی جنبشی بهره میبرد. با استفاه از این سیستم راننده قادر خواهد بود تا انرژی در حال هدر رفتن از سیستم ترمز را مجددا جذب کند و دوباره آنها را به کار بگیرد.
مانند خودروهای فرمول یک. همچنین فراری برای پایین آوردن مرکز ثقل، کاهش وزن و در نتیجه بهبود فرمانپذیری خودرو، مکانیزم جابجایی صندلی را حذف کرده و به جای آن پدالها و غربیلک فرمان قابلیت تنظیم را دارند.
این سیستمها تنها جزیی از قابلیتهای باورنکردنی لافراری است که باعث شده تا این خودرو به نمونهای بیرقیب تبدیل شود.
۱۱- فراری اِنزو
حداکثر سرعت: ۳۵۰.۸ کیلومتر بر ساعت
یکی از نکات جالب این لیست قرار نداشتن لافراری در صدر محصولات فراری به عنوان رکورددار حداکثر سرعت است.
فراری اِنزو که در سال ۲۰۰۲ به بازار معرفی شد به واسطه پیشرانه ۱۲ سیلندر و ۶ لیتری خود توانایی تولید ۶۵۱ اسب بخار را داشت. فراری نام این خودرو را به احترام موسس خود اِنزو فراری، اِنزو نامید و ۳۹۹ دستگاه از آن تولید شد.
این ابر خودرو در زمان معرفی رکوردهای زیادی را جابجا کرد. لازم است بدانید قیمت نمونهی کارکرده این خودرو در حال حاضر از قیمت نمونه صفر لافراری بیشتر است.
۱۰- لامبورگینی اَونتادور SV
حداکثر سرعت: ۳۵۴ کیلومتر بر ساعت
اَونتادور به خودی خود خودرویی فوقالعاده و رام نشدنی است. اما لامبورگینی طبق سنت همیشگی خود که اقدام به ارتقا مدلهای تولیدی خود و عرضه با پسوند سوپر ولوچه (SV) میکند، اَونتادور را نیز تحت همین عمل قرار داده است.
اَونتادور LP750-4 SV پرچمدار کنونی لامبورگینی است که توانایی تولید ۷۴۰ اسب بخار را دارد و در کمتر از ۲.۸ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
همچنین با بهینه سازیهای صورت گرفته بر سیستم تعلیق و ترمز، اَونتادور سوپرولوچه اکنون دومین خودرو سریع پیست نوربرگرینگ است. جدا از بحث فنی، اَونتادور سوپرولوچه به غایت خودرویی زیبا و مهیج است.
لامبورگینی در طراحی این خودرو از جت جنگنده تایفون الهام گرفته است و مکانیزم استارت این خودرو که همانند مکانیزم شلیک موشک طراحی شده است، راننده را برای آغاز غرش این خودرو بیش از پیش ترغیب میکند.
۹- پاگانی زوندا
حداکثر سرعت: ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت
همگی زمانی که پاگانی زوندا معرفی شد را به خاطر داریم. خودرویی با ظاهری خاض به خصوص در قسمت خروجی اگزوزهای خود که از پیشرانه ۱۲ سیلندر ساخت AMG بهره میبرد.
این خودرو در نمونههای ابتدایی خود از پیشرانه با حجم ۶ لیتر استفاه میکرد که در مدلهای بهینه شده نهایی مانند زوندا اِف و سینک، پاگانی از نمونههای ۷.۳ لیتری بهره میبرد. پیشرانهی نام برده توانایی تولید ۶۷۰ اسب بخار توان را داشت که به وسیله جعبه دنده ۶ سرعته سکوئنشال به چرخهای عقب منتقل میشد.
سیستم ترمز این خودرو نیز از بهترین نمونههای موجود در جهان بود. جیمز می مجری اسبق برنامه تاپ گیر هنگام آزمایش این خودرو گفت که اگر با تمام قدرت پدال ترمز را فشار دهید، به دلیل شتاب زیاد وارده ممکن است چشمهایتان از کاسه در بیایند.
اما پاگانی همواره در زمینهی قیمت بی رقیب بوده است؛ این خودروساز در قیمتگذاری محصولات خود کاملا متفاوت با سایر سوپراسپرتسازها عمل کرده و قیمت دو برابری نمونه سینک نسبت به بوگاتی ویرون گواه این موضوع است.
۸- استون مارتین One-77
حداکثر سرعت: ۳۵۵.۶ کیلومتر بر ساعت
بی شک وان ۷۷ یکی از زیباترین خودروهای تاریخ است که فقط ۷۷ دستگاه از آن تولید و به بازار عرضه شد.
استون مارتین تمام تبحر خود در طراحی خودرو را در مدل جاودانه وان ۷۷ پیاده کرده است. وان ۷۷ موفق شده بود جایزههای زیادی در زمینه طراحی را از آن خود کند. اما نکته خاص در قبال این خودرو تلاش مضاعف استون مارتین جهت ارتقا قابلیتهای حرکتی آن بوده است.
خودروهای استون مارتین هیچ وقت برای شکستن رکوردها و رسیدن به سرعتهای بالا عرضه نشدهاند و همواره لوکس بودن و زیبایی خودرو اولویت اصلی این لوکس ساز انگلیسی است. اما وان۷۷ در این خصوص استثنا است.
این ابرخودرو با پیشرانه ۱۲ سیلندر و ۷.۳ لیتری خود، توانایی تولید ۷۵۰ اسب بخار قدرت را داشت. این میزان از توان به این خودرو اجازه میداد تا در مدت زمان ۳.۵ ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و در نهایت بیش از ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد.
۷- لامبورگینی وننو
حداکثر سرعت: ۳۶۰ کیلومتر بر ساعت
شانس دیدن یکی از این خودروها در خیابان تقریبا برابر با صفر است. چرا؟ زیرا لامبورگینی تنها سه عدد کوپه و ۹ عدد رودستر از این خودرو تولید کرده است. اما جدا از تعداد کم تولیدی این خودرو، لامبورگینی وننو را بیشتر شبیه به خودروهای تخیلی طراحی کرده است تا نمونههای مدرن موجود.
لامبورگینی بار دیگر ثابت کرده است که اگر بحث به خاص بودن خودرو باشد، مدلهای تولیدی این برند در صدر لیست قرار خواهند داشت.
پیشرانه این خودرو همان نمونه استفاده شده در اونتادور است که با اعمال تغییراتی قدرت خروجی آن به ۷۴۰ اسب بخار رسیده است. اما نکته اصلی در خصوص این خودرو قیمت آن است که برچسب ۳.۳ میلیون یورویی آن قطعا در نوع خود برای یک خودرو صفر بینظیر است.
۶- پاگانی هوایرا
حداکثر سرعت: ۳۷۰ کیلومتر بر ساعت
پاگانی پس از کسب تجربیات لازم با طراحی زوندا، نمونه فوقالعاده هوایرا را عرضه کرد. پاگانی از نام خدای باد در جدیدترین نمونه تولیدی خود استفاده کرده است.
بدون اغراق میتوان هوایرا را یکی از زیباترین خودروهای تاریخ نامید. وسواس بیش از حد پاگانی در دقت به جزئیات از این خودرو شاهکار طراحی ساخته است.
پیشرانه ۱۲ سیلندر و ۶ لیتری ساخت AMG هوایرا توانایی تولید ۷۳۰ اسب بخار را دارد. همچنین این خودرو از اولین نمونههای تولیدی بود که به سیستم کنترل آیرودینامیک فعال مجهز شده بود تا به کمک سیستم تعلیق فعال، بهترین عملکرد را در پیچها ارایه دهد.
۵- مکلارن F1
حداکثر سرعت: ۳۸۶.۸ کیلومتر بر ساعت با حذف محدود کننده دورموتور
خودرو افسانهای F1 نزدیک به ۱۲ سال سلطان بی چون و چرای جادهها بود. این خودرو هیچگاه برای شکستن رکورد بالاترین حداکثر سرعت طراحی نشده بود اما به دلیل طراحی فوقالعاده آیرودینامیک و پیشرانه قدرتمند آن، مکلارن توانست رکوردهای زیادی را جابجا کند.
ضریب درگ ۰.۳۲ این خودرو نشان از تلاش بالای طراحان مکلارن و گوردون مورای در راس آنها داشت. برای مقایسه بد نیست بدانید بوگاتی ویرون ضریب درگی برابر با ۰.۳۶ دارد.
این خودرو از پیشرانه ۱۲ سیلندری بیامو استفاده میکرد که مکلارن در اطراف آن از روکش طلا برای انتقال بهتر حرارت استفاده کرده بود.
اما از نکات جالب دیگر این خودرو نحوه چیدمان صندلیهای آن بود که سه صندلی یکی در جلو و وسط اتاق تعبیه شده بود و دو صندلی دیگر در ردیف عقب و اطراف صندلی راننده قرار گرفته بودند.
همچنین محفظهی خاصی برای قرار دادن کیف و وسایل در کنار خودرو و قسمت عقب درب تعبیه شده بود. F1 از هر لحاظ خودرویی خاص و تکرارنشدنی است.
۴- کوینیگزگ CCXR
حداکثر سرعت: ۴۰۰.۸ کیلومتر بر ساعت
کوینیگزگ اگر در هیچ زمینهای خوب نباشد، در قسمت حداکثر سرعت جز بهترینها است. قویترین نمونه سری CC که با نام CCXR به بازار عرضه شد از پیشرانه هشت سیلندر ۴.۸ لیتری به همراه دو سوپرشارژر بهره میبرد.
برای وصف این ابر خودرو همین کافی است که پیشرانه نام برده توانایی تولید بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار را داشت که از این لحاظ CCXR در گروه هزارتاییها و در کنار ویرون و چند مدل خاص دیگر قرار گرفته است.
یکی دیگر از نکات جذاب این خودرو مکانیزم اختصاصی باز شدن درب کوینیگزگ است که قطعا نظر هر بینندهای را به خود جلب خواهد کرد.
۳- بوگاتی ویرون ۱۶.۴
حداکثر سرعت: ۴۰۸.۷ کیلومتر بر ساعت
چه خودروی دیگری میتواند به سرعت بیش از ۴۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد و در عین حال کابینی سوپرلوکس در اختیار راننده قرار دهد؟ این برند فرانسوی که در مالکیت فولکس واگن قرار دارد، با قدرت بالای مهندسی این شرکت توانست دوباره نام خود را بر سر زبانها بیاندازد.
پیشرانه ۱۶ سیلندر و ۸ لیتری این خودرو توانایی تولید ۱۰۰۱ اسب بخار توان و ۱۲۵۰ نیوتنمتر گشتاور را داشت که بوگاتی را در زمینه تمامی رکوردهای شتاب و سرعت بی رقیب کرده بود. فولکس واگن برای خنک سازی این پیشرانه عظیم از ۱۰ رادیاتور استفاده کرده است.
اما اوج مهندسی این خودرو زمانی مشخص میشود که قصد رسیدن به حداکثر سرعت با آن را دارید. پیش از رکوردگیری باید با قرار دادن کلید مخصوصی که بوگاتی به شما میدهد در محل مخصوص تعبیه شده خودرو را آماده شرایط پیشرو کنید و سپس اقدام به رسیدن به حداکثر سرعت بکنید.
جیمز می مجری اسبق تاپگیر پس از رسیدن به سرعت ۴۱۷ کیلومتر با نمونه سوپراسپرت این خودرو ابراز کرد که تمامی سوپر اسپرتها وقتی به نزدیکی حداکثر سرعت خود میرسند بدنه شروع به لرزش شدیدی میکند به طوری که حس از جدا شدن تمامی پیچها به راننده منتقل میشود.
اما در ویرون شرایط به گونهای طراحی شده اس که راننده در سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت حتی میتواند دست خود را از روی فرمان بر دارد!
۲- کوینیگزگ آگرا R
حداکثر سرعت: ۴۱۸.۴ کیلومتر بر ساعت
هر نمونه از محصولات کوینیگزگ که به بازار میآید، تمامی رکوردهای مدل پیشین را شکسته و در لیست برترین سوپراسپرتهای جهان چند پله صعود میکند.
این شرکت سوئدی به طور مداوم در حال بهینهسازی محصولات خود است. اما نکتهای که هضم آن بسیار سخت است، توان خروجی ۱۱۰ اسب بخار از پیشرانه ۸ سیلندر و ۴ لیتری تولیدی کوینیگزگ است که در نوع خود غیر قابل باور است. کوینیگزگ نشان داده است که غیرممکنها را ممکن میکند.
به همین واسطه آگرا R توانست رکورد حداکثر سرعت را از بوگاتی ویرون بگیرد. سرعت رسمی این خودرو ۴۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است اما هنوز کسی نتوانسته است با آگرا آر به این رکورد دست یابد. پاسخ بوگاتی به آگرا باعث شده است تا این خودرو در رده دوم قرار بگیرد.
اما نمونه بینظیر One:1 نیز عرضه شده است که با سرعت اعلام شده ۴۵۴ کیلومتر بر ساعت در صورت رکوردگیری رسمی میتواند کوینیگزگ را مجدد به عنوان پادشاه حداکثر سرعت تبدیل کند. مجله تاپگیر این خودرو را به عنوان سوپراسپرت سال ۲۰۱۰ نامیده است.
۱- بوگاتی ویرون سوپر اسپرت
حداکثر سرعت: ۴۳۱.۳ کیلومتر بر ساعت
بوگاتی با ارایه مدل ویرون سوپر اسپرت با سایر تولیدکنندهها نشان داد علاقهای به قرارگیری در جایگاه دوم ندارد.
بوگاتی پیشرانه ۱۶ سیلندر ویرون را تحت بهینهسازیهای خاصی قرار داد و توانست توان خروجی آن را به ۱۲۰۰ اسب بخار برساند. شتاب صفر تا ۱۰۰، ۲.۴ ثانیه یکی از نتایج این بهینهسازی است. به صورت رسمی هیچ خودرویی هنوز رکورد حداکثر سرعت ویرون سوپر اسپرت را نشکسته است.
با وجود برنامهی بوگاتی برای ارایه مدل شیرون در نمایشگاه خودروز ژنو سال ۲۰۱۶، ظاهرا نسل بعدی ویرون اصلیترین گزینهی جابجایی رکورد سرعت جهان خواهد بود.
تصویر روز: هیوندای موتور فروش یک سدان لوکس را تحت برند جدید جنسیس آغاز کرد.
این سدان بزرگ که G90 نام دارد نخستین مدل از شش مدل لوکسی است که هیوندای قصد دارد تحت برند جنسیس تا سال ۲۰۲۰ معرفی کند. در کره جنوبی سدان جدید به EQ900 معروف خواهد بود و برای مدلی که بزرگترین موتور را دارد بدون آپشنهای موجود ۱۱۷ میلیون وون (۹۹۳۰۰ دلار) قیمت خواهد داشت. این مدل از سال آینده در آمریکا، خاورمیانه و سایر بازارها عرضه خواهد شد.
به گزارش ایسنا به عنوان مدل پرچمدار برند جنسیس، EQ900 مجهز به بهترین امکانات و فناوری هیوندای خواهد بود. این مدل به دستیار رانندگی بزرگراه مجهز است که به صورت اتوماتیک فاصله با خودروهای دیگر را تنظیم میکند و میتواند خودرو را متوقف کند البته آپشن مذکور فقط در کره جنوبی عرضه خواهد شد.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، هیوندای ماه گذشته با هدف افزایش درآمد و بهبود شهرتش، برند گران قیمت جنسیس را معرفی کرد. این خودروساز کره ای بواسطه راه اندازی این برند قصد دارد با مرسدس بنز و خودروسازان لوکس دیگر رقابت کند.
تصویر روز: عنوان خط هوایی سال ۲۰۱۶ با ارزیابی و مطالعه دقیق بیش از یکصد خط هوایی در سراسر جهان به اتحاد اعطا شده و جایزه ویژه آن در چهل و دومین مراسم سالیانه جوایز بهترین دستاوردهای سال خطوط هوایی جهان که در تاریخ ۱۵ فوریه سال ۲۰۱۶ در سنگاپور برگزار می گردد به این خط هوایی اعطا خواهد شد.
دریافت این جایزه نتیجه مدیریت صحیح و علمی و رشد و توسعه یکپارچه و پایدار اتحاد در صنعت هوا نوردی می باشد. لازم به ذکر است که کلیه زوایا و جنبه های خطوط هوایی در پروازهای مسافری، سرویس های زمینی و فرودگاهی و پروازهای باری جهت انتخاب خط هوایی سال ۲۰۱۶ مورد ارزیابی دقیق و مقایسه قرار گرفته اند.
اتحاد در سال ۲۰۱۵ با افزودن شش مسیر جدید، تعداد کل مقاصد پروازی خود را به ۱۱۶ مقصد در سراسر جهان افزایش داده و با دریافت اولین هواپیماهای بوئینگ ۷۸۷ دریم لاینر و ایرباس A380 خود، تعداد کل هواپیماهای ناوگان تجاری اش را به ۱۲۰ فروند رسانده است. پیش بینی می شود تا پایان سال جاری میلادی تعداد کل مسافران امسال اتحاد به ۱۷ میلیون نفر بالغ گردد که نسبت به سال گذشته افزایشی بیش از دو میلیون نفر را ثبت خواهد کرد.
علاوه بر این در ماه جاری میلادی اتحاد موفق به کسب عناوین “بهترین فرست کلاس” و “بهترین خط هوایی دور پرواز” در خاورمیانه و آفریقا از پورتال airlineratings.com شده است. پورتال یاد شده تنها پورتال جامع درجه بندی خدمات و ایمنی خطوط هوایی در سراسر جهان می باشد.
اتحاد خط هوایی ملی امارات متحده است که در سال ۲۰۰۳ تاسیس شده و مرکز آن در ابوظبی واقع است. اتحاد پرواز های خود به تهران پایتخت جمهوری اسلامی ایران را از دسامبر سال ۲۰۰۶ آغاز نموده و در حال حاضر با ۱۰ پرواز در هفته تهران و ابوظبی را به یکدیگر متصل می نماید.
تصویر روز: معاون امور بانکی، بیمه وشرکت های دولتی وزارت اقتصاد اعلام کرد که با اقدام به موقع مدیریت بانک ملی و همراهی صمیمانه سازمان اطلاعات استان تهران، باند بزرگی که قصد سوءاستفاده از حساب های بانک ملی را داشتند، کشف و دستگیر شدند.
به گزارش شادا، حمید پاریزی با ارئه توضیحات بیشتر در این رابطه اظهار کرد: در تاریخ ۳۰ تیرماه امسال گزارشی به مدیریت حراست بانک ملی واصل شد که حاکی از قصد یک باند کلاهبردار با هدایت از خارج از کشور برای سوءاستفاده از حسابهای بانکها ازجمله بانک ملی را داشتند.
وی در ادامه افزود : این موضوع بلافاصله از سوی حراست بانک ملی به سازمان اطلاعات استان تهران انعکاس و طی سه ماه گذشته با مدیریت بانک ملی و همکاری حراست، بازرسی بانک و سازمان اطلاعات استان تهران اقدامات و تماسهای آنها مورد رصد قرار گرفت.
معاون اموربانکی، بیمه وشرکت های دولتی تاکید کرد: این باند درنهایت در روز پنجشنبه گذشته قصد داشتند از طریق معاون یکی از شعب بانک، مبالغ کلانی را به حساب چند صرافی جهت انتقال بعدی به حسابهای دیگر واریز کنند که با توجه به تمهیدات قبلی بانک، تمام حسابها مسدود و اعضای باند توسط سازمان اطلاعات تهران بازداشت شدند، در حالی که این گروه هیچ گونه اطلاعی از کنترل و نظارت بانک ملی و سازمان اطلاعات تهران نداشتند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه برای افراد عامل این سوءاستفاده و خانواده آنها ویزای شنگن جهت خروج از کشور اخذ شده بود، تصریح کرد: این افراد قصد داشتند با استفاده از تعطیلی ایام تاسوعا و عاشورا انتقال وجوه را تکمیل و از کشور خارج شوند.
تصویر روز: مدیرعامل بانک ملی گفت: اکنون ۹ هزار میلیارد تومان کالا در انبارها انباشته شده است و میزان نقدینگی ای که در جامعه وارد می شود برای به حرکت درآوردن این میزان انباشت کالاست.
عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی در برنامه گفتگوی ویژه خبری افزود: دولت باید نرخ تسهیلات و سپرده های بانکی را کاهش دهد و مردم را برای خرید و بهبود تولید تشویق کند.وی گفت: دولت اکنون فقط می تواند روی مصرف خصوصی دست بگذارد.
همتی با بیان اینکه کاهش سپرده قانونی بانکها موجب افزایش ضریب فزاینده پولی و در نتیجه افزایش نقدینگی می شود افزود: اگر یک درصد سپرده قانونی کاهش یابد حدود پنج هزار میلیارد تومان به حجم نقدینگی کشور افزوده می شود.
وی گفت: ممکن است در سیاست جدید اقتصادی دولتی بین یک تا یک و نیم درصد سپرده قانونی بانکها کاهش یابد. همتی افزود: حجم کارتهای اعتباری و نقدینگی آن نیز محدود است.
به گزارش تسنیم، وی گفت: اکنون ۹ هزار میلیارد تومان کالا در انبارها انباشته شده است و میزان نقدینگی ای که در جامعه وارد می شود برای به حرکت درآوردن این میزان انباشت کالاست.همتی در پاسخ به اینکه این سیاست انبساطی دولت موجب تورم می شود یا خیر؟ افزود: زمانی که ظرفیت اضافی کالا وجود دارد سیاست انبساطی موجب تورم نمی شود و این سیاست در شرایط کنونی کنترل شده است.
وی گفت: در نظریه پردازیها پایین آمدن سود بانکی موجب افزایش سرمایه گذاری می شود اما در تجربه ثابت شده است این اتفاق نمی افتد. همتی افزود: با اجرای برجام سرمایه های خارجی وارد کشور می شود و ورود این سرمایه ها تورم این سیاستها انبساطی کوتاه مدت دولت را کنترل می کند.مدیرعامل بانک ملی گفت: شرایط اقتصادی کشور خطیر است و در این شرایط باید به مردم امید داد.
تصویر روز: عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی ایران، منحصر به زمان و شرایط خاص بودن قراردادها را از اشکالات اساسی قراردادهای نفتی در ایران دانست و گفت: بسیاری از اطلاعات درحین کار و تولید ایجاد میشود که خود منشاء و اساس کارهای بعدی خواهد بود.
سید مصطفی زینالدین، عضو هیات رئیسه صندوقهای بازنشستگی کارکنان صنعت نفت و عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی تفاوت قراردادی هر کشور را امری عادی خواند و گفت: هر کشوری با توجه به قوانین حاکم و مصلحت آن کشور، قرارداد خاص خود را تنظیم میکند و مقایسه آن ها با هم کار سختی است.
مدیر اسبق امور حقوقی شرکت ملی نفت در پاسخ به این سئوال که چه عواملی موجب تجدید نظر و بازنگری در قراردادهای نفتی ایران شده است؟ گفت: با گذشت ۲۰ سال از قراردادهای فعلی و انعقاد ۲۰ قرارداد، تجدید نظر در قراردادها ضرورت پیدا کرده است. نکات مثبت و منفی قراردادهای قبلی، اساس و پایه قراردادهای جدید را شکل داده اند و سعی شده اگر نواقصی بوده برطرف شود و اگر نقطه قوتی بوده، تقویت شود. از اجرای قراردادها گرفته تا عملی شدن آنها. البته ناگفته نماند که همه این اتفاقات، با توجه به شرایط روز دنیا و رقابتی بودن کار در سایه منافع ایران تعریف شده است. در این چارچوب به جذاب بودن پروژهها برای سرمایهگذاران خارجی و جذب آنها نیز توجه شده است. در واقع شرایط موجود باعث شده است قراردادها به شکلی نوشته شود که در آن تمام جوانب سنجیده شود، هم از لحاظ سیاسی – اقتصادی و هم از لحاظ اجتماعی و منفعتی برای پیمانکاران داخلی.
به گزارش ایسنا عضو کمیته علمی دومین همایش حقوق انرژی در پاسخ به این سئوال که مهمترین چالشها و نواقص موجود در قراردادهای فعلی در صنعت نفت چیست؟ تصریح کرد: اولین ایراد به قراردادها، منحصر به زمان خاص و محدود بودن آنها بود؛ بطوریکه تنها زمان اکتشاف نفت را شامل میشد و کاربردی برای زمان حال و پیشرفت تکنولوژی موجود نداشت. از طرف دیگر خیلی از اطلاعات و دادههایی که مبنای توسعههای بعدی است، باید در حین تولید به دست بیاید و آن اطلاعاتی که از تولید به دست میآید، مبنای مرحله و تولید بعدی خواهد شد. از آنجایی هم که در این قراردادها تولیدی وجود نداشت، این کمبود احساس میشد که نمیتوانستیم برنامه ریزی بلند مدتی داشته باشیم. در نتیجه با اضافه کردن بخش تولید به اکتشاف و توسعه، این مشکل قراردادهای فعلی نیز حل میشود. میتوان این نکته را یکی از مهمترین چالشهای قراردادهای موجود دانست که در قرارداد جدید حل شد.
زینالدین همچنین در مورد اینکه قراردادهای صنعت نفت در ایران در مقایسه با قراردادههای جاری در سایر کشورهای نفتخیز دنیا چه معایبی دارد و آیا آنها از ما جلوتر هستند؟ گفت: قراردادهای نفتی انواع مختلفی دارد؛ بطوریکه هر کدام چارچوب خاص خود را دارند. ما الگویی از قراردادها را در کشور استفاده می کنیم که در سایر کشورهای دنیا استفاده نمیشود. درکل نوع قرارداد ما متفاوت است. نوع قرارداد در هر کشوری تابع سیاستهای حاکم بر آن کشور است. این چار چوب هم بر اساس همین الزامات قانونی انتخاب شده است. در قراردادهای جدید اما سعی شده بر ایرادات، نکات و ابهاماتی که در قراردادهای موجود و بای بک بوده، پرداخته و اصلاح شود و مکانیزم اقتصادی حاکم بر قرارداد بتواند با سایر قراردادهای منطقه و دنیا رقابت کند.
عضو کمیته بازنگری قراردادهای نفتی در پاسخ به این سئوال که آیا این قراردادها تنها پروژه های بالادستی ما را شامل میشود یا اینکه پروژه های پایین دستی نظیر پتروشیمی را هم در بر می گیرد؟
گفت: این قرارداد پروژه های بالادستی نظیر اکتشاف، توسعه و تولید را شامل میشود و موضوع پروژههای پایین دستی، موضوع تجدید نظر در این قرارداد نیست. آنها چارچوب و سبک خاص خود را دارند.
زینالدین همچنین با اشاره به همایش حقوق انرژی که در مهرماه سال جاری برگزار می شود و ارتباط آن با قراردادهای جدید گفت: این همایش از آن جهت اهمیت دارد که دومین همایش ملی حقوق انرژی است و در نتیجه دستور کار وسیعتری دارد. از طرفی موضوع این همایش به حقوق انرژی و نفت و گاز ارتباط دارد. می دانیم که قرار است در قراردادهای نفتی ایران تجدید نظرصورت گیرد و در همایش بعدی از این قرارداد جدید رونمایی شود. قطعا اگر ابعاد قرارداد جدید قبل از رونمایی روشن شود، نقطه نظرات بیان میشود و در قرارداد جدید اعمال می شود.
تصویر روز: وزیر نفت از اعلام آمادگی اسپانیا برای استفاده از پایانههای واردات گاز ( ال ان جی) این کشور برای ورود ایران به بازار گاز اروپا خبر داد و گفت: مذاکرات ایران و اسپانیا در این زمینه ادامه خواهد داشت.
بیژن نامدار زنگنه پس از دیدار با خوزه مانوئل سوریا لوپز، وزیر صنعت انرژی و گردشگری اسپانیا با اشاره به اینکه دو کشور برای تجدید روابط که به دلیل تحریمها دچار مشکل شده بودند، افزود: در این دیدار امکانات و برنامههای ایران برای توسعه صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، پالایش و ساخت تجهیزات و همچنین بهینهسازی انرژی برای شرکتهای اسپانیایی تشریح شد و آنها ابراز علاقه کردند در این زمینه بایکدیگر همکاری کنند.
وی گفت: در این دیدار تاکید شد که شرکتهای دو کشور باید همکاری با هم را ادامه دهند و دولت اسپانیا هم زمینه را برای کار شرکتها برای حضور در ایران فراهم کند.
زنگنه افزود: تغییرات ساختاری حاصل شده در صنایع ایران و همچنین تغییر سیاست در بخش پتروشیمی که توسعه آن در سالهای گذشته به بخش خصوصی واگذار شده در این دیدار تشریح و تصریح شد که دولت ایران از سرمایه گذاری شرکتهای اسپانیایی در بخش پتروشیمی حمایت و استقبال می کند.
به گزارش صدا و سیما وزیر نفت همچنین از پیشنهاد ایران به شرکتهای اسپانیایی برای ساخت تجهیزات صنعت نفت در ایران خبر داد و گفت: همان گونه که در دیدارهای گذشته با طرفهای خارجی اعلام شده به شرکتهای اسپانیایی نیز عنوان کردیم که آنها برای حضور در ایران نباید تنها به بازار ایران نگاه کنند بلکه هدف باید بازار کل منطقه برای صادرات کالا و تجهیزات باشد.
بیشترین حجم مبادلات تجاری میان ایران و اسپانیا مربوط به سال ۲۰۱۱ است که طی آن ارزش تجارت دو کشور به رقم ۴,۷ میلیارد یورو رسید. در این سال، عمده تجارت دو کشور مربوط به صدور اقلام انرژی ایران به اسپانیا بوده است.
آمارهای منتشره ازجانب اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران مربوط به مبادلات دو کشور طی سال ۱۳۹۳، ارزش مبادلات را در این سال، بالغ بر ۳۲۱ میلیون دلار اعلام کرد که از این میزان ، حدود ۱۴۶ میلیون دلار را صادرات اسپانیا به ایران و رقمی حدود ۱۷۵ میلیون دلار را صادرات ایران به اسپانیا تشکیل داده است.
حجم مبادلات ایران و اسپانیا در چهار ماهه نخست ۹۴ شامل صادرات حدود ۸۹ میلیون دلار آهن، زعفران، انگور، روده، فرش و کفپوش ایران به اسپانیا و ۵۳ میلیون دلار واردات الکترودهای زغالی، جرثقیل، مرکب چاپ، کاغذ گراف و نخ نساجی ایران از اسپانیا بوده است.
تصویر روز: در پی انتشار آمار متضاد مربوط به ذخایر و تولید نفت در آمریکا، بهای نفت روز چهارشنبه در بازار نیویورک کاهش یافت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از نیویورک، بهای هر بشکه نفت خام سبک شیرین وست تگزاس اینترمدییت، در معاملات بازار نفتی نیویورک، نایمکس، برای تحویل در ماه نوامبر با یک دلار و ۸۸ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۴ دلار و ۴۸ سنت رسید.
همچنین بهای هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که از آن به عنوان مرجع و پایه برای قیمت گذاری دیگر انواع نفت در بازار اروپا استفاده میشود، برای تحویل در ماه نوامبر با یک دلار و ۳۳ سنت کاهش نسبت به پایان معاملات روز کاری پیشین، به ۴۷ دلار و ۷۵ سنت رسید. مانند دیگر چهارشنبه ها مهم ترین خبر تاثیر گذار بر بازار های نفتی انتشار آمار هفتگی مربوط به ذخایر نفت آمریکا از سوی وزارت انرژی این کشور بود.
در ابتدا بازار به کاهش حدود دومیلیون بشکه ای ذخایر نفت خام امریکا واکنش مثبت داشت ،اما در ادامه در نیمه روز روند کاهشی درپیش گرفت. باب یاوگر از کارشناسان نفتی در این مورد می گوید گاهی پیش می آید که آمار در ابتدا مثبت به نظر می آید مانند کاهش ذخایر نفت خام به ویژه در پایانه کاشینگ در اوکلاهاما که به عنوان مرجع در بازار آمریکا به شمار می رود. در نتیجه انتظار افزایش بهای نفت وجود دارد که در ساعات نخست بازار روی داد. وی افزود:« اما با بررسی بیشتر جزئیات متوجه می شویم امار منفی نیز وجود دارد.
آنچه بیش از همه اهمیت دارد این است که تولید نفت آمریکا برای اولین بار طی چندین هفته افزایش داشته است. هرچند این افزایش طی هفته گذشته اندک بوده،اما نگرانی ها را در مورد افزایش عرضه در بازار جهانی تشدید می کند.»