momeni

تبدیل کیش ایر به ناوگان گردشگری در منطقه

تصویر روز: مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: هواپیمایی کیش ایر می تواند به ناوگان گردشگری در منطقه تبدیل شود.
به گزارش تصویر روز حمیدرضا مومنی، در جریان مراسم تودیع و معارفه اعضای هیات مدیره کیش ایر گفت: کیش ایر امروز به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید فعالیت کند و مشخصه بنگاه اقتصادی نیز معلوم است و ماموریت های خاص خود را دارد. امروز شرایط ما در کشور به گونه ای است که صنعت هوانوردی با موانع زیادی رو به رو است. از جمله این موانع تحریم ها و تامین منابع مالی است و این موارد سبب شده است تا از صنعت هوانوردی رضایت کلی وجود نداشته باشد.

مومنی افزود: ما در دهه های گذشته نتوانسته ایم عرضه و تقاضا را در صنعت هوانوردی کشور یکسان کرده و همواره با فراز و نشیب هایی در این عرصه مواجه بوده ایم. فرسودگی ناوگان، مسائل تکنیکی و اتفاقات ناشی از تحریم امروز بزرگ ترین معضلات صنعت هواپیمایی کشور است.

او خاطرنشان کرد: با وجود تمامی این مشکلات باید قدردان ایرلاین ها در این برهه زمانی بود زیرا با تمامی مشکلات اما باز هم به فعالیت خود ادامه دادند و در این میان ایرلاین هایی نیز متولد شدند که توانستند کمک بسزایی در این عرصه کنند.

کیش ایر نیز در این مسیر می تواند موفق عمل کند زیرا متصل به یک سازمان اقتصادی است و با توجه به دارایی هایی که دارد می تواند با یک برنامه ریزی خوبی مسیر توسعه را به سرعت طی کند. خروجی کیش ایر در ماه های اخیر خوب نبوده است و باید یک تحول در این عرصه ایجاد شود.

مشاور رییس جمهور با اشاره به مشکلات در حوزه تامین مالی اظهار کرد: امروز ضرورت دارد تا تلاش ها برای تامین منابع مالی با برنامه ریزی به صورت مداوم در دستور کار قرار گیرد. باید در حوزه منابع انسانی نیز با روش بهتری عمل شود.

منطقه آزاد کیش نشان داد که چگونه می توان از ظرفیت ها در این عرصه به خوبی استفاده کرد و با یک مدیریت متفکرانه مشکلات در حوزه مالی و منابع انسانی را حل کرد. مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش با بدهی کار خود را آغاز کرد اما امروز با تداوم روند مثبت دارایی مالی خود را به حد قابل قبولی رسانده است.

مومنی با اشاره به ضرورت اصلاح ساختار مالی گفت: امروز اصلاح ساختار نیروی انسانی و ساختار مالی از ضروریات است.

وجود برنامه یکی دیگر از ضروریاتی است که فقدان آن احساس می شود و باید مدیریت جدید آن را مدنظر ویژه قرار دهد.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان گفت: باید از ظرفیت گردشگری استفاده کرد و این ناوگان را به ناوگان گردشگری بدل کرد تا به خوبی مدیریت شود و اولویت استفاده مردم شود. ساختار مناطق آزاد در حال توسعه است و اگر به زیرساخت ها در همین حین توجه نشود با مشکل مواجه خواهیم شد و مجبور می شویم از خارج از مجموعه امکانات را با هزینه بیشتر تهیه کنیم. ما برند کیش ایر را از دست نخواهیم داد و اجازه نمی دهیم اتفاق بدی برای این مجموعه بیفتد.

گفتنی است؛ «حمیدرضا مومنی» امروز چهارشنبه (1 اردیبهشت ماه) در احکامی جداگانه «ابراهيم سيه جاني» و «محمد ترکمانه» را به عنوان «اعضای هیات مدیره شرکت هواپیمایی کیش ایر» منصوب کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *