sarafi.3

افزایش تعداد فروشندگان ارز در بازار تهران

تصویر روز: قیمت ارز که از روزهای قبل وارد مسیر نزولی شده بود صبح امروز در بازار متشکل و صرافی‌های بانکی با افزایش همراه شد؛ صراف‌ها معتقدند این اقدام موجب شد جلوی ریزش بیشتر قیمت ارز گرفته شود.
به گزارش تسنیم، سیر نزولی قیمت‌ها در بازار ارز از هفته‌های گذشته آغاز شده است و درحالی همچنان ادامه دارد که باردیگر چشم بازاری‌ها به مذاکرات دوخته شده است و هر خبری از مذاکرات بیرون بیاید مستقیماً در این بازار اثر می‌گذارد.

خوش‌بینی‌ها به دور جدید مذاکرات هسته‌ای موجب شده است بازار طلا و ارز شاهد ریزش قیمت‌ها باشند؛ جو روانی حاکم در بازار موجب شد قیمت دلار توان مقاومت در کانال 24 هزار تومان را از دست بدهد، دلار چند روزی است که در کانال 23 هزار تومان درجا می‌زند.

تغییر کانال در بازار سکه نیز تا حدودی مشاهده می‌شود؛ دیروز برای ساعتی قیمت سکه از کانال 10 میلیون تومان به 9 میلیون تومان بازگشت ولی خیلی روی این کانال دوام نیاورد و باز هم به کانال 10میلیونی برگشت.

گفت‌وگو با تعدادی از صراف‌های خیابان فردوسی بیانگر آن است که باوجود تعطیلی بازار به‌دلیل محدودیت‌های کرونایی ولی باز هم با کاهش قیمت‌ها، بر تعداد فروشنده‌ها در بازار افزوده شده و خریداری برای ارز در روزهای اخیر وجود نداشته است.

صراف‌ها می‌گویند: بازار شُل است و تا مشخص شدن تکلیف مذاکرات احتمالاً همین روند را طی خواهد کرد البته اگر صرافی‌های بانکی و بازار متشکل اجازه دهند!

گلایه اصلی صراف‌ها از قیمت‌هایی است که همزمان با روزهای ریزشی بازار از سوی صرافی‌های بانکی و بازار متشکل اعلام می‌شود؛ آنها می‌گویند امروز قیمت دلار می‌توانست با توجه به اخبار موجود و جو روانی حاکم در بازار 23 هزار تومان شود ولی قیمت‌هایی که در آغاز معاملات از سوی بازار متشکل اعلام شد،‌ مانع ریزش بیشتر قیمت‌ها شد؛ دلار هم‌اکنون بین 23 هزار و 600 تومان تا 23 هزار و 700 تومان در نوسان است.

قیمت دلار عمده در بازار متشکل ارزی صبح سه‌شنبه ابتدا 23 هزار و 172 تومان ثبت شد و در نیمه روز به 23 هزار و 99 تومان رسید. قیمت دلار خرده‌فروشی (سنا) نیز در صبح روز 23 هزار و 403 تومان اعلام شد و در نیمه روز 23 هزار و 330 تومان ثبت شد.

قیمت یورو در بازار متشکل امروز ابتدا 27 هزار و 700 تومان ثبت شد سپس در نیمه روز با افزایش 91تومانی به قیمت 27 هزار و 791 تومان رسید. قیمت یورو سنا نیز ابتدا 27 هزار و 977 تومان اعلام شد و در نیمه روز 28 هزار و 69 تومان ثبت شد.

صراف‌ها و فعالان بازار تأکید دارند: در روزهایی که بازار ریزشی است، چشم‌ها به قیمت‌هایی دوخته می‌شود که از بازار متشکل و صرافی‌های بانکی بیرون می‌آید، و اگر این قیمت‌ها خلاف جهت بازار در ساعات پایانی روز قبل باشد،‌ به بازار سیگنال داده می‌شود.

انتهای پیام/+

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *