madares

سال تحصیلی دوره ابتدایی اردیبهشت پایان می یابد

تصویر روز: معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: پایان اردیبهشت‌ماه، پایان سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ دوره ابتدایی است.

به گزارش ایرنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، رضوان حکیم زاده افزود: در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، به دلیل شیوع بیماری کرونا و ملاحظات ستاد ملی کرونا، مجبور به استمرار آموزش به‌صورت مجازی شدیم. بر همین اساس با استفاده از سه روش «شبکه شاد»، «صداوسیما» و «تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی»، به ارائه آموزش پرداختیم.

وی افزود: در مناطق روستایی و مناطقی که جمعیت دانش آموزان در کلاس‌ها کم بود و امکان برگزاری کلاس‌ها به‌صورت حضوری وجود داشت، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حضور معلمان در کلاس‌های درس، آموزش‌های لازم به دانش آموزان، ارائه شد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش در خصوص نحوه انجام ارزشیابی پایانی در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹، تصریح کرد: سال تحصیلی در دوره ابتدایی تا پایان اردیبهشت‌ ماه، ادامه خواهد داشت و معلمان دوره ابتدایی موظف هستند، نتایج ارزشیابی نهایی پایان سال تحصیلی را براساس اطلاعات تحصیلی و نحوه عملکرد دانش آموزان در کلاس‌ها، حداکثر تا دهم خرداد ماه، در سامانه ثبت کنند.

حکیم زاده در خصوص نحوه ارزشیابی دانش آموزان در پایه اول و دوم ابتدایی، گفت: با توجه به اهمیت آموزش مؤثر و یادگیری دانش آموزان در دو پایه اول و دوم ابتدایی، ارزیابی نهایی پایان سال تحصیلی، در این دوپایه با نظارت مدیران مدارس و به‌صورت ارزیابی عملکردی، صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: ارزیابی عملکردی دانش آموزان پایه اول و دوم در مناطق آبی به‌صورت حضوری و در مناطق قرمز که اجازه ارزشیابی حضوری داده نمی‌شود، به‌صورت مجازی و با نظارت مدیران مدارس و معلمان صورت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *