gandom.4

خرید ۱.۱ میلیون تن گندم کشاورزان

تصویر روز: مدیرکل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور، از خرید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم از ۲۲ استان کشور از سوی شبکه اتحادیه تعاونی روستایی خبر داد.

رامین گیلانشاهی با بیان این که خوزستان تاکنون بیشترین میزان خرید گندم در کشور را به خود اختصاص داده است، گفت: اتحادیه مرکزی تعاون روستایی کشور در راستای سیاست‌های حمایتی و اقتصادی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، دستیابی به خوداتکایی در زمینه تولید گندم، حمایت از کشاورزان و توسعه فعالیت‌های بازرگانی با همکاری تشکل‌های تحت پوشش در قالب قرارداد مباشرت با شرکت بازرگانی دولتی ایران، اقدام به خرید تضمینی – مباشرتی گندم در سطح استان‌های تولید کننده گندم کرده است، که در این راستا از ابتدای سال جاری تاکنون موفق به خرید یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم از ۲۲ استان کشور شده‌ایم.

وی با بیان این که این مهم توسط ۲۶۵ مرکز خرید در سراسر کشور انجام شده است، افزود: این میزان خرید ۴۷ درصد گندم خریداری شده کشور را شامل می‌شود.

این مسئول به ادامه طرح خرید گندم تا پایان شهریور ماه اشاره کرد و گفت: این طرح با آغاز و پایان فصل برداشت دیگر استان‌های کشور به تدریج ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور ضمن اشاره به ۲۲ استانی که تاکنون خرید گندم در آن‌ها انجام شده است، گفت: تاکنون در استان‌های هرمزگان، آذربایجان شرقی، اردبیل، ایلام، بوشهر، اصفهان، خراسان رضوی و جنوبی، خوزستان، فارس، قم، قزوین، سمنان و… خرید گندم انجام و یا در حال انجام است که تاکنون بیشترین میزان خرید گندم کشور به استان خوزستان تعلق دارد.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار بدست آمده تاکنون حدود ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم در سطح کشور خریداری شده است که یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم از این میزان توسط شبکه تعاون روستایی کشور خریداری شده است.

گیلانشاهی با اشاره به این که سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور سهم بسزایی در خرید مباشرتی گندم کشور دارد، گفت: در حال حاضر نیمی از گندم تولید شده کشور توسط شبکه تعاون روستایی خریداری شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *