rahmani fazli.2

جمعه و شنبه محدودیت تردد شبانه نداریم

تصویر روز: وزیر کشور گفت : همانطور که پیش از این نیز اعلام کردیم جمعه شب و شنبه شب محدودیت تردد شبانه برداشته شده است .

به گزارش صدا و سیما ، آقای رحمانی فضلی در نشست خبری با رسانه های خارجی افزود : به خاطر برگزاری انتخابات محدودیت تردد در جمعه و شنبه شب برداشته شد.
وزیر کشور درباره انصراف دو تن از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت : با انصراف رسمی این دو نامزد (مهرعلیزاده و زاکانی) از سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، عملاً از حوزه تبلیغات کنار می روند و هیچ گونه حق تبلیغاتی ندارد البته می‌توانند نسبت به دیگر نامزدها اعلام موضع گیری کنند.
رحمانی فضلی درباره اخذ رای از ایرانیان خارج از کشور افزود : اخذ رای از ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز فقط در بحث ریاست جمهوری مطرح است که این روال از قبل نیز بود اما اکنون با توجه به شرایط کرونایی و تجمعات ناشی از حضور در پای صندوق های اخذ رای ، برخی کشورها سختگیری های بیشتری می کنند .
وی درباره حق رای افغانی های مقیم ایران نیز گفت : حضور افغانی ها در ایران برخی به صورت قانونی و برخی به صورت غیر قانونی است ، اگر ایرانی الاصل باشند حق رای دارند اما صرف داشتن شناسنامه ملاک عمل نخواهد بود ‌ ضمن اینکه در افغانستان نیز از ایرانیان رای گیری صورت می گیرد .
وزیر کشور درباره دعوت از کشورهای خارجی برای نظارت بر انتخابات نیز گفت : بنای دعوت از هیچ کشوری برای نظارت رسمی بر انتخابات را نداریم و نخواهیم داشت اما هر کشوری تمایل داشته باشد می تواند از روند آن مطلع شود.
وی درباره شمارش آرا گفت: در انتخابات ریاست جمهوری روال این است که بعد از دو روز نتایج اعلام می شود البته در بحث شمارش آرا در شوراهای شهر و روستا زمان بیشتری نیاز است چراکه تعداد نامزدها در برخی از کلانشهرها مانند تهران زیاد است و مسلماً شمارش آرا زمان‌بر خواهد بود البته اولویت اصلی در بحث شمارش آرا و اعلام نتایج با انتخابات ریاست جمهوری است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *