vaksan

ایرانی‌ها رکورددار دریافت واکسن در ارمنستان

تصویر روز: انتظار در صف‌های طولانی و سفر به ارمنستان، از تلاش‌هایی است که متقاضیان واکسن برای تزریق انجام داده‌اند.

 روزنامه همشهری با انتشار گزارشی در این خصوص نوشت: «از همان روزهایی که خبر ساخت واکسن و آغاز واکسیناسیون در برخی از کشورها مانند آمریکا، چین و روسیه بر سر زبان افتاد مردم، به‌ویژه کسانی که بیماری زمینه‌ای داشتند یا مسن بودند، مصرانه به‌ دنبال تزریق واکسن رفتند. همین تقاضاها موجب شد تا خبر شکل‌گرفتن بازار سیاه و واردات غیر قانونی واکسن فایزر، سینوفارم و آسترازنکا فارغ از صحت و سقم آن تبدیل به بحث داغ محافل خبری شود. به مرور با اوج‌گرفتن کرونا و افزایش تعداد مرگ‌ومیرها اعتراضات مردمی در شبکه‌های مجازی بالا گرفت و مردم به‌ طور جدی خواستار واردات واکسن به کشور شدند تا این که اوایل اردیبهشت با واردات واکسن اسپوتنیک وی روسی، بهارات هندی، سینوفارم چینی و آسترازنکا کره‌جنوبی فاز اول واکسیناسیون کرونا با توجه به اولویت‌بندی‌های سند ملی واکسیناسیون کووید-۱۹ آغاز شد.

سفر به ارمنستان

در بخشی از این گزارش آمده است: از ۳ هفته پیش سفر ایرانی‌ها برای تزریق واکسن به ارمنستان افزایش یافته است. وزارت بهداشت ارمنستان این اجازه را به یکی از مراکز تزریق واکسن کرونا داده تا در سطح عمومی فعالیت کرده و حتی برای گردشگران خارجی هم واکسن تزریق کند.

نکته قابل توجه تزریق واکسن کرونا در ارمنستان این است که این واکسیناسیون به‌ صورت رایگان و بدون ثبت‌ نام قبلی صورت می‌گیرد و کل فرآیند ۱۰ دقیقه طول می‌کشد. اما شرطی که وجود دارد این است که طبق قوانین جدید، برای تزریق واکسن کرونا در ارمنستان باید حداقل ۱۰ روز در این کشور اقامت داشته باشید.

آمارها حاکی از این است که تاکنون ایرانی‌ها در کنار لهستانی‌ها، چینی‌ها و روس‌ها رکورددار دریافت واکسن از این ایستگاه‌های خیابانی بوده‌اند.

در ایستگاه‌های بهداشتی مذکور، هر دو واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا تزریق می‌شود. البته شواهدی وجود دارد مبنی بر این که هیچ تضمینی وجود ندارد که تمام کسانی‌ که به ارمنستان سفر می‌کنند حتما واکسن می‌زنند.ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *