bitkoin

پلیس: صرافی‌های «ارز دیجیتال» خارجی امن نیست

تصویر روز: رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا گفت: صرافی‌های خارجی به دلیل تحریم‌ها، آی پی دستگاه‌ موبایل یا یارانه را به دقت بررسی کرده و اگر متوجه شوند که شهروند ایران هستید دارایی‌ فرد را بلوکه می‌کنند.

به گزارش تصویر روز سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا در گفت‌وگو با فارس به موضوع صرافی‌های آنلاین خارجی اشاره و اظهار داشت: ارزهای دیجیتال فاقد هرگونه پشتوانه دولتی و بانکی بوده لذا سرمایه‌گذاری در این رابطه با مخاطراتی همچون بلوکه شدن دارایی‌ها و انواع کلاهبرداری مواجه است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از خریداران ایرانی رمزارزها، از صرافی‌های خارجی برای خرید و نگهداری رمزارزها استفاده می‌کنند که با ساختار جدید احراز هویت که توسط صرافی‌های خارجی در حال اجراست به محض شناسایی کیف پول خریداران ایرانی رمزارزها، حساب موجود در آن مسدود خواهد شد.

وی گفت: در گذشته نیز موارد متعددی ثبت شده که صرافی‌های خارجی حساب و دارایی کاربران ایرانی را مسدود ساخته بودند و یا حساب‌های کابران ایرانی را با عنوان اقدامات مشکوک مسدود کرده و در نتیجه دارایی بسیاری از افراد از بین رفته یا به خطر افتاده است.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا ناجا تصریح کرد: به نظر می‌رسد هم اکنون خطر انسداد حساب‌ها جدی‌تر از قبل است پس کاربران ایرانی باید به فکر پیشگیری باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *