vaksan.2

تزریق همزمان واکسن کرونا و آنفلوانزا مشکلی ایجاد نمی کند

تصویر روز: یک متخصص عفونی گفت: طبق آخرین تحقیقات تزریق واکسن کرونا و آنفلوانزا در یک زمان، هیچ مشکلی ایجاد نمی‌کند.
جمال میرزایی، متخصص عفونی و فلوشیپ فوق تخصص نقص ایمنی، سرطان و پیوند در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد تزریق واکسن آنفلوانزا و تداخلش با واکسن کرونا اظهار کرد: ما هر سال در آغاز فصل پاییز و زمستان به همه افراد به ویژه به بیماران پرخطر و افرادی که مسن هستند و بیماری زمینه‌ای دارند و کادر درمانی که در مواجهه مستقیم با بیماران هستند توصیه می‌کنیم که واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند، سایر افراد نیز این تا حد امکان این واکسن را تزریق کنند.

میرزایی ادامه داد: سال گذشته به دلیل شیوع کرونا و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مثل استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با شیوع بسیار کمتر آنفلوانزا مواجه بودیم و نیازی به تزریق واکسن این بیماری احساس نمی‌شد.

با توجه به فروکش کردن موج‌های کرونا و واکسیناسیون گسترده کرونا و در نتیجه کاهش آمار ابتلا و بستری، با عادی انگاری‌هایی که هر بار پس از فروکش کردن هرموج در کشور ایجاد می‌شود، روبه رو می شویم که با همین امر ممکن است ابتلا به آنفلوانزا در فصل‌های پاییز و زمستان امسال افزایش پیدا کند. به همین دلیل از عموم مردم مخصوصاً گروه‌های در معرض خطر تقاضا داریم که واکسن آنفلوانزا را دریافت کنند.

این متخصص بیماری های عفونی بیان کرد: طبق بررسی‌های انجام شده هیچ منعی برای دریافت همزمان واکسن کرونا و واکسن آنفلوانزا وجود ندارد؛ به گونه‌ای که وقتی فرد متقاضی به مرکز واکسیناسیون مراجعه می‌کند می‌تواند همزمان واکسن کرونا و آنفلوانزا را با هم دریافت کند؛ این روند هیچ خللی در سلامتی فرد به وجود نمی آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *