jahromi.vakil

میزان دسترسی به وکیل ۱۵ درصد افزایش یافت

تصویر روز: رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه گفت: میزان دسترسی به وکیل را در کشور ۱۵ درصد افزایش داده ایم.

علی بهادری جهرمی در مصاحبه اختصاصی با صدا و سیما درباره میزان دسترسی به وکیل افزود: به واسطه برگزاری آزمون وکلا در یکی دو سال اخیر ما چیزی حدود ۱۰ هزار وکیل را در طی دو سال گذشته جذب کردیم یعنی هم اکنون چیزی حدود ۱۰ هزار کارآموز وکالت داریم که ورودی دو سال گذشته هستند و کم کم دوره کارآموزی شان تمام می‌شود و لباس وکالت را بر تن می‌کنند.
وی گفت: با این میزان جذب چیزی حدود ۱۵ درصد دسترسی وکیل را در کشور افزایش دادیم یعنی تعداد وکلا حدود ۱۵ درصد افزایش و میزان دسترسی مردم به خدمات وکالت نیز توسعه پیدا کرده است.
رئیس مرکز وکلا، کارشناسان و مشاوران خانواده قوه قضاییه افزود: امیدواریم با توسعه فرهنگ مراجعه به وکیل و بهره مندی از خدمات وکالتی و همچنین تصویب قوانین حمایتی از مردم به منظور استفاده هر چه بیشتر از وکلا و خدمات وکالتی حقوق مردم احقاق شود که امروز خیلی از مردم به دلیل بهره برداری نکردن از این خدمات و مراجعه به وکیل دادگستری حقوق شان پایمال می‌شود.
وی ادامه داد: باید خیلی از این امور را حاکمیت حمایت یا استفاده از وکیل را الزامی یا بخشی از هزینه را تأمین کند تا ان شاء الله همزمان با افزایش دسترسی به وکیل فرهنگ استفاده از وکیل را ارتقا بدهیم تا حق همگانی بهتر استیفا شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *