khezrian

خضریان: برگ سبز خودرو حکم سند رسمی دارد

تصویر روز: سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه برگ سبز خودرو حکم سند رسمی دارد و نیازی به حضور در دفاتر اسناد رسمی نیست گفت: باید هزینه‌های مردم را در حوزه نقل و انتقال سند خودرو کاهش دهیم که برگ سبز در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد. البته نیروی انتظامی هم باید فرایند فک پلاک را برای مردم تسهیل کند تا مشکلات در آن قسمت نیز کمتر شود.

به گزارش تصویر روز به نقل از ایسنا علی خضریان در واکنش به حواشی ایجاد شده درباره نقل و انتقال سند خودرو و بلاتکلیفی مردم در این رابطه، گفت: بر اساس نامه‌ کمیسیون اصل ۹۰، دادستان نظر رسمی دستگاه قضایی را اعلام کرده که طبق آن برگ سبز خودرو حکم سند رسمی را دارد و نیازی به حضور در دفاتر اسناد رسمی نیست.

خضریان: برگ سبز خودرو حکم سند رسمی دارد

وی افزود: در بحث برگ سبز خودرو با وجود اینکه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی شناسنامه مالکیت خودرو را صادر می‌کند و درباره شبهه‌های مطرح شده نیز نظر دادستان و رای دیوان عدالت اداری صریحا اعلام شده اما جای تعجب دارد چرا برخی‌ها همچنان می‌خواهند در رابطه با این‌ موضوع مقاومت کنند؟ البته پاسخ روشن است درآمد هنگفتی از بابت معاملات خودرو نصیب محضرخانه‌ها می‌شود اما نباید به خاطر حفظ درآمد عده‌ای، هزینه اضافی و بروکرواسی اداری مازاد به مردم تحمیل شود.

خضریان ادامه داد: البته این اختیار هم از شهروندان گرفته نشده که در صورت نیاز نقل و انتقال سند خودرو را از طریق دفاتر اسناد رسمی هم انجام دهند ولی الزامی برای آن وجود ندارد و قانون هم در این خصوص صراحت دارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مدافع حقوق مردم باشیم، تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا بروکراسی‌های مازاد را به نفع مردم کم کرده و هزینه‌های مردم را در حوزه نقل و انتقال سند خودرو کاهش دهیم که برگ سبز در حال حاضر این کار را انجام می‌دهد. البته نیروی انتظامی هم باید فرایند فک پلاک را برای مردم تسهیل کند تا مشکلات مردم در آن قسمت نیز کمتر شود.

این نماینده مجلس توضیح داد: طبق قانون، همانطور که دفاتر اسناد رسمی می‌توانستند نقل و انتقال سند خودرو را انجام دهند، نیروی انتظامی هم می‌تواند از طریق صدور برگ سبز این کار را انجام دهد پس اگر کسی یا کسانی فکر می‌کنند که نیاز به شفاف تر شدن این موضوع است، می‌توانند از مجلس استفساریه درخواست کنند؛ در غیر این صورت این قانون برای مردم شفاف شده و نظر دادستان نیز به طور رسمی اعلام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *