makarani.1

گرانی برنج مصرف ماکارونی را افزایش داد

تصویر روز: افزایش قیمت برنج مصرف ماکارونی که ماده اولیه یارانه ای یعنی گندم را دارد افزایش داده است و برخی خانواده ها ماکارونی را جایگزین برنج کرده اند.
به گزارش تصویر روز به نقل از تسنیم سید یاسر احمدی عضو انجمن صنفی کارفرمایان و تولید کنندگان ماکارونی اظهار داشت: با وجود اینکه همواره قیمت ماکارونی از برنج بیشتر بوده اما گران شدن یکباره برنج تقاضای خرید ماکارونی را بیشتر کرده است و برخی افراد ماکارونی را جایگزین برنج کرده اند.

وی افزود: سرانه مصرف ماکارونی افزایش یافته است به طور میانگین سرانه مصرف این محصول در کشور به 6 تا 7 کیلو گرم رسیده است؛ برخی استان های مناطق محروم دارای سرانه مصرف 10 کیلوگرم هستند.

عضو انجمن صنفی کارفرمایان و تولید کنندگان ماکارونی ادامه داد:باتوجه به اینکه قدرت خرید مردم کاهش یافته حتی در برخی از دهک های پایین مصرف ماکارونی نیز کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه هزینه های تولید افزایش یافته است گفت: حقوق کارکنان و حمل و نقل 30 درصد و مواد بسته بندی 40 درصد افزایش یافته است اما سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان بعد از 7 ماه قیمتی را برای ماکرونی تعیین کرده است که سود کمی برای تولید کننده دارد.

احمدی توزیع گندم توسط شرکت بازرگانی دولتی ایران را ناعادلانه دانست و تصریح کرد: توزیع این محصول میان کارخانجات ماکارونی گاهی اوقات به صورت سلیقه ای عمل میشود و شرکت هایی که با شرکت بازرگانی دولتی ایران روابط نزدیک تری دارند سهمیه بیشتری میگیرند.

وی با اشاره به صادرات ماکارونی به کشور های مختلف اظهار داشت: سرمایه گذاری زیادی در این صنعت انجام شده است و ماکارونی ایرانی به کشورهای مختلفی نظیر کشور های cis، کانادا، آمریکا، عراق، افغانستان، آلمان، سوئد و فرانسه صادر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *