1 2

6 ترفند بسته بندی کالا با چند روش ساده

بسته بندی مانند پوششی برای محصول است که از آن در برابر عوامل محیطی مانند ضربه، نور و نم محافظت می کند و نوع این پوشش بستگی به نظر و سلیقه مشتری دارد. هر چقدر این پوشش زیباتر و جذاب تر باشد محصول بیشتر به چشم آمده و فروش بیشتری خواهد داشت. بسته بندی علاوه بر نگهداری از محصول وظیفه بازاریابی را نیز به نحوی انجام می دهد زیرا این بسته بندی است که معرف محصول و برند شما در بازار فروش می باشد پس باید در انتخاب جنس و مدل بسته بندی دقت زیادی به خرج داد . برای تهیه بسته بندی مناسب ترفندهای ساده ای وجود دارد که با بکارگیری آنها می توان یک پک مناسب، جذاب و پرفروش تهیه کرد حال میخواهیم چند نمونه از این ترفندها را بشناسیم.

بکارگیری ابعاد صحیح در تهیه بسته بندی

برای تهیه یک بسته بندی  در ابتدا باید ابعاد محصول را بدرستی دانسته تا بتوان یک پک متناسب با آن را تولید کرد. مقواها و ورق ها به صورت شیت ارائه می شوند منظور از شیت همان ورق در ابعاد مشخص می باشد، هر چقدر ابعاد جعبه  شما نزدیک به این شیت ها باشد دور ریز ورق کمتر شده و در نتیجه هزینه جعبه تولیدی کمتر می شود. گاهی محصول شما کوچکتر از یک شیت ورق یا مقوا می باشد در این صورت اگر ممکن باشد کمی از ابعاد جعبه را کم می کنند و از یک شیت دو یا چند جعبه تولید میشود که در اینجا باز هم دو ریز ورق به حداقل رسیده و تأثیر خوبی در پایین آمدن قیمت جعبه دارد. این مورد می تواند یکی از ترفندهایی باشد که در کاهش هزینه ها به شما کمک می کند.

مرتبط بخوانید: استعلام آنلاین قیمت جعبه و کارتن بسته بندی در کمتر از 2 دقیقه

چاپ بسته بندی

چاپ جعبه های بسته بندی کارتنی و مقوایی اکثرا به دو صورت چاپ فلکسو و چاپ افست انجام می شود. چاپ فلکسو بطور مستقیم بر روی کارتن های قهوه ای و سفید اعمال می گردد که شامل یک یا دو رنگ است. در برخی موارد مشتری بسته بندی، درخواست کارتن بدون چاپ را دارد با این گمان که اگر چاپ بر روی بسته بندی انجام شود باید هزینه زیادی پرداخت کند در حالیکه این گونه نیست و هزینه چاپ فلکسو  بالا نبوده و مناسب می باشد، حدود این هزینه بین 800 تا 1000 تومان است که به قیمت جعبه ها اضافه می شود. با پرداخت کمی هزینه بیشتر جعبه های بسته بندی محصولتان شکیل تر و زیباتر شده  و حتی با انجام چاپ برند و لوگوی خودتان بسته بندی می تواند برایتان بازاریابی کرده و نام و برند شما را به مردم معرفی کند که همین امر سبب فروش بیشتر و شناخته شدن محصولتان در بازار فروش می شود.

چاپ افست را نمی توان بطور مستقیم بر روی کارتن ها انجام داد بنابراین این چاپ را برروی مقوا اعمال کرده و سپس مقوای چاپ شده را که پوستر نام دارد بر روی کارتن می چسبانند به این فرآیند لمینت می گویند. برای کارتن های لمینتی می توان مقوای چاپ شده را در در ابعاد کمتر در نظر گرفت تا در هزینه ها کمی صرفه جویی شود برای مثال بعضی از مشتری ها می خواهند داخل جعبه نیز لمینت شود که می توان با توضیح دادن اینکه همان مقدار مقوای کمی که برای لمینت کردن داخل جعبه مصرف می شود می تواند قیمت جعبه را خیلی بیشتر کند پس با نظر مشتری می توان داخل جعبه را لمینت نکرد و به این صورت از هزینه ها کاست.

2 2

طراحی جعبه های بسته بندی

برای تولید بسته بندی و چاپ روی آن باید طرحی آماده کرد و بعد آن را چاپ نمود که این طرح را یا خود مشتری از قبل داشته و به شرکت های کارتن سازی می دهد و یا طراحان شرکت با اخذ نظر و سلیقه مشتری برایش طرح را آماده می کنند. گاهی ممکن است طرحی که خود مشتری آماده کرده به نظر خودش جذاب و زیبا باشد اما برای دیگران جذابیتی نداشته باشد در این مواقع طراحان شرکتهای کارتن سازی که در این زمینه تجربه دارند مانند شرکت زرین کارتن و کارتن سازی آوین پک  می توانند صاحب بسته بندی را راهنمایی کرده و با انجام تغییرات در طرح مورد نظر را بر روی جعبه ها چاپ نمایند.

تأثیر گذاربودن بسته بندی

بسته بندی باید بر ذهن مشتری تأثیر مثبت بگذارد یعنی به گونه ای تولید و طراحی شود که مشتری با دیدن پک جذب آن شده و ترغیب به خرید شود. این تأثیر گذاری می تواند در شکل بسته بندی، رنگ و یا طرح روی آن باشد. پس باید در تهیه بسته بندی رنگ و طرح جذاب بکار برد تا مشتری تمایل به خرید محصول پیدا کند.

3 1

به کاربردن عناصری از زیبایی در بسته بندی

زیبایی تعاریف مختلفی دارد ولی در مواردی معانی زیبایی، برای همه یکسان می باشد استفاده از رنگ و طرحی ظریف که به مخاطب حس زیبایی را القا کند می تواند بسته بندی را برای مشتری جذابتر کند برای مثال طرح هایی از گل سرخ و یا رنگ های چشم نواز بر روی جعبه ها می تواند پک را متمایز کرده و سبب جلب توجه شود.

ایجاد خلاقیت متناسب با محصول

خلاق باشید، از ایده های به روز و مدرن استفاده کنید ایده هایی که متناسب با محصولتان باشد. در تولید بسته بندی مفهومی ازمحصول مدنظر گرفته و در طراحی و رنگ ، آن را بکار ببرید. بسته بندی باید نمادی از محصول درونش باشد بطوریکه مخاطب تا حدودی متوجه محصول شود. در بکارگیری این نمادها اغراق نکنید و نزدیک به واقعیت عمل کنید تا بتوانید اعتماد مشتری را به محصولتان جلب کرده و دوباره مشتاق به خرید آن شود.

مرتبط بخوانید: نمونه جعبه و کارتن بسته بندی در انواع محصولات بازار داخلی و صادراتی

سخن پایانی

تمامی این مواردی که ذکر کردیم ترفندهایی بود که با بکارگیری آنها می توانید یک پک زیبا با قیمت مناسب تهیه کنید. بسته بندی که در عین زیبایی می تواند بازاریاب محصولتان بوده و نام و لوگوی شما را تبدیل به برندی پرطرفدار و پرفروش در بازار محصولات کند. فقط باید در نظر داشت که بسته بندی متناسب با محصولتان باشد و متمایز با دیگر محصولات مشابه آن در بازار ، با انجام این ترفندها حتما پکی متفاوت و به روز خواهید داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *