barf

بارش برف و باران در تهران / کاهش 10 درجه ای دما

تصویر روز: معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با بیان اینکه بعدازظهر امروز سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود، گفت: با ورود سامانه بارشی از غرب کشور به تدریج از میزان آلاینده‌های هوا کاسته خواهد شد.

محمد اصغری در گفت‌وگو با فارس، درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: بعدازظهر امروز سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و سبب بارش در برخی نقاط آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان خواهد شد که شدت بارش‌ها در شمال غرب کردستان و غرب آذربایجان غربی خواهد بود.

وی افزود: روز آینده گستره فعالیت این سامانه شمال غرب، غرب و جنوب غرب کشور را دربرمی‌گیرد. همچنین در استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه جنوبی البرز و غرب اصفهان و فارس، همچنین بوشهر فعال خواهد بود و در بخش‌هایی از خراسان شمالی نیز سبب بارش باران و وزش باد شدید موقت می‌شود که در استان‌های جنوبی رعد و برق خواهیم داشت و در ارتفاعات استان‌های واقع در البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش به صورت برف است.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده شدت بارش‌ها در استان‌های ساحلی خزر، آذربایجان شرقی، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، شمال شرق خوزستان، غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب همدان و غرب کردستان خواهد بود و در بخش‌هایی از تهران، البرز و شمال قزوین نیز بارش‌ها قابل توجه است.

اصغری اضافه کرد: روز جمعه 12 آذر در نوار غربی کشور بارش‌ها کاهش می‌یابد و گستره فعالیت سامانه نیمه شرقی کشور را در برمی‌گیرد. در این روز در سواحل مرکزی و شرقی خزر، شمال شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان های سمنان و شرق تهران بارش باران و برف در ارتفاعات داریم.

وی اظهار داشت: امروز وزش باد شدید و گردوخاک در بخش‌هایی از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، زنجان و گیلان داریم و شنبه 14 آذر بارش پراکنده در خراسان رضوی و خراسان شمالی خواهیم داشت و در سایر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی تصریح کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری کاهش دما بین 8 تا 12 درجه در نیمه شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

اصغری افزود:‌ تداوم آلودگی هوا امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت وجود دارد و به تدریج از بعد از ظهر با ورود سامانه بارشی از غرب کشور از میزان آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

وی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت:‌ آسمان تهران فردا ابری همراه با غبار صبحگاهی و در بعد از ظهر بارش باران پیش‌بینی می‌شود و فردا شب آسمان تهران ابری و بارانی است و به تدریج با کاهش زیاد دما، احتمال بارش برف وجود دارد. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 17 و 5 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی ادامه داد: روز آینده ارومیه با کمینه دمای 4 درجه زیر صفر و زنجان با کمینه دمای 5 درجه زیر صفر سردترین مراکز استان و بندرعباس با بیشینه دمای 32 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهند بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *