corona.3

احتمال تولید یک ابرسویه جدید کرونا

تصویر روز: رییس شرکت داروسازی مدرنا هشدار داد:سویه‌های اومیکرون و دلتا ممکن است به طور همزمان به مردم حمله کرده و با ترکیب با یکدیگر یک نوع کووید به مراتب بدتر در هفته‌های آینده تولید کنند.

به گزارش روزنامه دیلی میل، مدیر ارشد پزشکی سازنده واکسن مدرنا، هشدار داده است که اگر سویه های اومیکرون و دلتا همزمان فردی را آلوده کنند، می‌توان یک ابرسویه جدید کووید-۱۹ تولید کنند.

دکتر « پل برتون» گفت: شمار زیادی از موارد ابتلا به سویه های دلتا و اومیکرون در حال حاضر در انگلیس در گردش هستند که این احتمال را بیشتر می کند.

وی به نمایندگان مجلس در کمیته علم و فناوری انگلیس گفت که «مطمئناً» این امکان وجود دارد که این سویه ها قادر به مبادله ژن‌ شوند و بتوانند نوع خطرناک‌تری را تولید کنند.

اومیکرون در حال حاضر تنها دو هفته پس از مشاهده در انگلیس، در لندن مسلط شده است و کارشناسان تخمین می‌زنند که تا سال جدید میلادی اومیکرون سویه اصلی کووید در این کشور خواهد بود.

به گزارش ایرنا، محققان آفریقای جنوبی در هفته های گذشته گونه ای جدید از ویروس کرونا را شناسایی کردند که با عنوان B.۱.۱.۵۲۹ شناخته می‌شود و دارای جهش‌های چندگانه است.

سازمان جهانی بهداشت، این گونه جدید را به عنوان یک گونه نگران کننده معرفی و بر اساس ترتیب الفبای یونانی، آن را «اومیکرون» نام‌گذاری کرد. در حال حاضر اومیکرون در دستکم ۴۵ کشور جهان از جمله در آمریکا، انگلیس، آلمان، فرانسه، اسکاتلند، دانمارک ، استرالیا، هنگ کنگ، کانادا، اتریش، ایتالیا، بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، سوئد، اسپانیا، آمریکا و آلمان تایید شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *