اتلاف ۸۰ درصد انرژی در ادارات

تصویر روز: یک کارشناس انرژی گفت: متاسفانه ۸۰ درصد ادارات کشور اتلاف انرژی دارند و تنها این ۲۰ درصد باقی مانده برحسب الزامات فردی یا مدیریتی است.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ اکبری کارشناس مصرف انرژی در میز اقتصادی با اشاره به تعرفه گذاری قیمت گاز و رعایت نکردن ادارات برای صرفه جویی مصرف گاز، گفت: موضوع اتلاف انرژی نه تنها در گاز بلکه در برق وجود دارد، حدود نیمی از اتلاف انرژی کشور ما در شبکه تولید، پالایش، انتقال و توزیع تلف می‌شود.

او ادامه داد: در مصرف خانگی اداری و تجاری مصرف هدر رفت انرژی بالایی داریم، این اصلاح باید در وهله اول از دولت شروع شود در بخش ادارات دولتی باید خودش اول پیش قدم باشد اگر این موضوع اصلاح نشود این موضوع نه تنها در کشور بلکه در میان افراد جامعه هم حل نخواهد شد.

اکبری گفت: به عنوان مثال ما در تعرفه گذاری بخش خانگی در بخش برق که بیش‌ترین مصرف را دارند معادل برق صادراتی محاسبه می‌شود واین در بخش گاز هم صدق می‌کند، ولی این تعرفه گذاری در بخش ادارات که بیشترین اتلاف انرژی را دارند اتخاذ نمی‌شود.

این کارشناس انرژی گفت: اگر ما قرار است به سمت اصلاح انرژی برویم خود دولت باید نقطه شروع باشد، ۸۵ درصد مصرف کنندگان گاز در کشور در حالت نرم قرار دارند، ۱۵ درصد هم پرمصرف هستند که با تعرفه گذاری اصلاح خواهند شد.

اکبری گفت: متاسفانه ۸۰ درصد ادارات کشور اتلاف انرژی دارند و تنها این ۲۰ درصد باقی مانده برحسب الزامات فردی یا مدیریتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *