1

خوشبوترین عطر ایرانی

برندهای عطرسازی ایران را می‌شناسید؟ آیا می‌دانید اولین عطر ساخته شده در ایران توسط چه کسی طراحی شد؟ تا حالا شده است دنبال خرید یک عطر معروف جهانی ولی با قیمت کمتر بگردید؟ انتخاب عطر از نظر ما خیلی سخت است و دلیل آن وجود رایحه‌های متفاوت با برندهای مختلف است. با وجود تحریم‌های جدید و وضع اقتصادی کشورمان شاید اعتماد کردن به عطرهای خارجی که در ایران با قیمت‌های مختلف به فروش می‌رسد کار راحتی نباشد. اگر دنبال یک عطر با رایحه فوق العاده ولی با یک قیمت مناسب هستید این نوشته را از دست ندهید.

تاریخچه عطر در ایران

در گذشته عطر و ادکلن به شکل امروزی رواج نداشت و به شیوه‌های مختلفی از عطرها استفاده می‌شده است مثلا به عنوان بخور، روغن برای درمان سردرد، یا با سوزاندن چوب‌های معطر و .. استفاده می‌شده است. در زمان باستان مصریان و رومیان با خواباندن گیاهان و ادویه‌ها در روغن متوجه شدند از این روغن به عنوان بوی خوش می‌توانند استفاده کنند. در ایران نیز کاشان مهد گلاب گیری بوده و میشه گفت اولین عطر در ایران در این شهر درست شده است. همان طور که می‌دانید عطر اسانس روغنی گرفته شده از چوب، ادویه، گیاهان معطر و.. به دست می‌آید. روش کشف ادکلن را می‌توان گفت مدیون زکریای رازی دانشمند ایرانی هستیم زیرا باکشف الکل کمک بزرگی به صنعت عطرسازی کرد. ادکلن 2-7 درصد از اسانس روغنی و 70-90 درصد از الکل تشکیل شده است. دلیل اصلی نام گذاری ادکلن که به معنی آب کلن است، به آلمان و شهر کلن برمی‌گردد. اولین ادکلن در این شهر طراحی و تولید شده است.

 

اولین عطر ایرانی

اولین عطر ایرانی را نیز ابن سینا تولید کرده است. ابن سینا برای تولید عطر روش جدیدی را پیدا کرد که امروزه نیز از این روش در عطرسازی‌های دنیا استفاده می‌شود. او روش تقطیر گل ها و گیاهان را کشف کرد و اولین عطر خود را با تقطیر گل رز ساخت. بعد از کشف روش تقطیر این دانشمند برای زنان و مردان زمان خود عطرهای زیادی را طراحی و تولید کرد.

معرفی برند برتر عطر ایرانی

برندهای عطر زیادی در ایران فعالیت می‌کنند که عمده ترین وارد کننده عطرها، کشورهای فرانسه، ترکیه و امارات است. ولی در سال‌های اخیر در صنعت عطرسازی ایران شاهد تحول زیبا و جذابی بوده‌ایم. بازیگران زیادی وارد صنعت عطر سازی شده‌اند و عطرهای خود را به ثبت رسانده‌اند. چندتا ازمعروف‌ترین این برندها می‌توان به عطر تهران لیلا حاتمی، عطر نوید، نوید محمدزاده و عطر مهران مدیری اشاره کرد. از دیگر برندهای محبوب عطرسازی ایرانی برند ژک‌ساف را می‌توان نام برد.

معرفی برند ژک‌ساف

ژک ساف زیر نظر شرکت الیزه کیش فعالیت می‌کند. این شرکت با کیفیت عالی محصولاتش توانسته است در میان مردم جایگاه خوبی را کسب کند. این شرکت با ساخت عطرهای جیبی با کیفیت چشم‌گیر و قیمت مناسب فعالیت گسترده و موفقی دارد. شرکت الیزه کیش موفق به دریافت گواهی GMP (مدیریت تولید خوب) گردیده و با بهترین عطرسازان و طراحان ایرانی و فرانسوی همکاری می‌کند. همچنین توسط شرکت‌های معتبر اروپایی در تولید مواد اولیه محصولات خود به درجه خودکفایی رسیده و بهترین عطرها را با مناسب‌ترین قیمت در ایران تولید می‌کند.

 

خوشبوترین عطرهای برند ژک ساف

هرکدام از عطرهای ژک ساف را که نگاه کنید متوجه تنوع رایحه در میان عطرهای ژک ساف می‌شوید. دلیل این تنوع اهمیت دادن زک ساف به سلیقه مشتریان و مصرف کنندگان خود است. این شرکت عطر سازی با تولید عطر و ادکلن در ابعاد جیبی و قلمی و بزرگ با ظاهری ساده ولی شیک موردپسند آقایان و بانوان قرار گرفته است. رایحه عطرهای ژک ساف دلنشین و با ماندگار بالا تولید شده‌اند. عطرهای زیر جزو پرفروش ترین عطرهای این برند است.

ادو پرفیوم مردانه ژک‌ ساف مدل دارک ماسک Dark Musk))

دارک ماسک از جمله عطرهای مردانه پرفروش این برند است. ساختار رایحه آن از گیاهان معطر و چوب بوده و طبع شیرین و گرمی دارد. ظاهر مرموز این عطر با رایحه اش همخوانی عجیبی دارد. این عطر برای اقایان شیک پوش و کسانی که می‌خواهند در جلسات مهم خود با اعتماد به نفس به نظر بیایند. رایحه شیرین ادکلن دارک ماسک ژک ساف مناسب فصول خنک و سرد سال یعنی پاییز و زمستان مناسب خوبی بوده و حجم این ادکلن 100 میل است. در اولین اسپری از این عطر هیجان وصف ناپذیری را حس خواهید کرد. نت‌های عطر Dark musk از ترکیبات زیر ایجاد شده است.

  • نت آغازین: اسطوخدوس
  • نت میانی: روایح چوبی
  • نت پایانی: عنبر، مشک

ادو پرفیوم زنانه ژک‌ ساف سوییت لاو Sweet Love))

یکی از عطرهای پرفروش زنانه ژک ساف ادکلن سوییت لاو است. این عطر با روحیه نحیف و حساس بانوان هماهنگ است. طراحی ظاهر عطر سوییت لاو با تمام ظرافت در نظر گرفته شده است. ترکیب رنگی صورتی با نوشته های نقره‌ای نهایت لوکس بودن را به نمایش می‌گذارد. رایحه شیرین و تند عطر sweet love موردپسند خانوم‌های ایرانی بوده و طبع گرم آن دلپذیر است. ادکلن زنانه ژک‌ساف برای روزهای خنک سال (بهار و پاییز) مناسب است. دلیل اصلی محبوبیت این ادکلن شباهت رایحه آن با عطر مشهور فرانسوی، لانوین ماری می اما با قیمت فوق‌العاده مناسب است. رایحه ادکلن سوییت لاو از ترکیب روایح زیر ساخته شده است.

  • نت آغازین: نارنج، هلو و پرتقال
  • نت میانی: گل رز، یاسمین و لاله جای
  • نت پایه: مشک، چوب صندل و ادویه

ادو پرفیوم ژک ساف اف اف (ff)

ادکلن ff ژک ساف با رایحه میوه‌ای، مرکباتی، گلی و گیاهی و همچنین طبع گرم خود محبوب دل آقایان ایرانی شده است. رایحه این عطر تند و شیرین است و برای فصول بهار، پاییز و زمستان کاملا گزینه مناسبی است. شباهت رایحه این عطر با عطر برند کارولینا هررا یعنی CH، قابل توجه است. دلیل این شباهت را می‌توان به وجود رایحه گل بنفشه در نت میانی و رایحه های چوبی در نت‌ پایانی دانست.  در حجم‌های 22 به صورت عطر جیبی و 100 میل به عنوان ادکلن بزرگ در بازار موجود است. نت‌های عطر اف‌اف به صورت زیر است.

نت آغازی : مرکبات

نت میانی : گل بنفشه و یاسمین

نت پایانی : چوب صندل، علف وتیور، خزه‌ی اوک‌موس، عنبر و وانیل

 

 

کلام آخر

احتمال اینکه در خرید ادکلن‌های خارجی به نسخه تقلبی آن برخورد کنید زیاد است ولی ژک‌ساف برند ایرانی است و در آن نسخه تقلبی وجود ندارد. این شرکت با الهام گرفتن از رایحه عطرهای مشهور جهان به سلیقه همه ایرانی‌ها احترام گذاشته است. این شرکت کیفیت را مقدم بر قیمت قرار داده است و عطرهایی با ماندگاری بالا و پراکندگی زیاد طراحی و تولید کرده است. نسخه‌های جیبی این برند به شما این امکان را داده است تا برای انتخاب یک عطر ابتدا نسخه کوچک آن را خریداری کرده و در صورت لازم و خوشایند بودن رایحه عطر، حجم 100 میل آن را تهیه و استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *