نقص فنی پرواز شیراز – تهران

هواپیمای ایران ایر که دقایقی پس از پرواز از شیراز، به فرودگاه این شهر بازگشت، بعد از ۷ ساعت بار دیگر پرواز کرد.

 مدیرکل هواپیمایی ایران ایر در فارس و هرمزگان در گفت و گوی اختصاصی با خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: هواپیمای فوکر پرواز شماره ۴۲۳ شیراز- تهران این شرکت هواپیمایی که دچار نقص فنی شده بود، پس رفع نقص، ساعت ۱۶ و ۱۰ دقیقه به سوی تهران پرواز کرد.
علی محبی با بیان این که این پرواز ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه امروز با ۱۰۹ مسافر فرودگاه بین المللی شهید دستغیب شیراز را به سمت تهران ترک کرد افزود: ۱۰ دقیقه پس از پرواز، خلبان متوجه کاهش فشار داخل هواپیما شد و با هماهنگی با فرودگاه، طبق قوانین هواپیمایی، به نقطه شروع پرواز بازگشت.
وی گفت: پس از بررسی کارشناسان فنی، نقص در حسگر یکی از در‌های بار تشخیص داده شد و آن‌ها به تعمیر و تعویض قطعه مشغول شدند.
مدیرکل هواپیمایی ایران ایر در فارس و هرمزگان با بیان این که پرواز ۴۲۳ شیراز- تهران شامل ۱۰۹ مسافر بود افزود: پس از اطلاع رسانی وجود نقص فنی در هواپیما، مسافران به سالن فرودگاه منتقل شدند و در مدت انتظار، از آن‌ها با میان وعده و ناهار پذیرایی شد.
محبی گفت: تعدادی از مسافران از پرواز انصراف دادند و هزینه پرداختی بلیت را دریافت کردند، چند مسافر با پرواز‌های دیگر شرکت‌های هواپیمایی به سوی تهران رفتند و در نهایت ۷۴ مسافر پس از تعمیر هواپیما، توسط همان پرواز ۴۲۳ به تهران منتقل شدند.
وی با بیان این که به دلیل تاخیر بیش از ۴ ساعت، بر اساس قوانین هواپیمایی کشوری، مسافران می‌توانند از تخفیف ۳۰ درصدی پرواز بعدی خود با این شرکت بهره‌مند شوند افزود: حفظ جان مسافران، در اولویت خدمات دهی شرکت هواپیمایی ایران ایر است به همین دلیل خلبان و کارشناسان فنی تصمیم بر بازگشت هواپیما به فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب گرفتند.

به طور میانگین روزانه دو پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر مسافران را از شیراز به تهران جابه جا می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *