kelas dars.1

وزیر کشور: مدارس و دانشگاه‌ها سریعتر بازگشایی شوند

تصویر روز: وزیر کشور تاکید کرد: به منظور تقویت نظام آموزشی کشور باید مدارس و دانشگاه‌های کشور هرچه سریعتر بازگشایی شوند.

به گزارش صدا و سیما، آقای احمد وحیدی در نشست مشترک با وزرای علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش در جهت اجرای دستور رئیس جمهوری محترم کشور برای هماهنگی وزارتخانه‌های علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و بهداشت برای بازگشایی مدارس و دانشگاهها؛ گفت: با روند مناسب واکسیناسیون افراد بالای ۱۲ سال در کشور دلیلی برای تداوم روند تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها وجود ندارد.
وی با بیان اینکه مدارس و دانشگاه‌ها مراکز اصلی علمی و تحقیقاتی کشور هستند، گفت: ادامه تعطیلی مراکز علمی به آینده علمی کشور آسیب می‌زند و برای همین بایستی مقدمات بازگشایی مدارس با دستورالعمل‌های بهداشتی فراهم شود.
وحیدی در ادامه صحبت‌های خود بر لزوم برگزاری حضوری امتحانات و پایان نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی تاکید کرد و گفت: معمولا امتحانات با فاصله برگزار می‌شود و همچنین پایان نامه‌های دانشجویی با حضور چند استاد در کلاس کاملا با اصول بهداشتی هم مطابقت دارد و برای همین نباید این برنامه‌ها از این پس به صورت آنلاین برگزار شود.
وزیر کشور با تاکید بر اینکه در موضوع بازگشایی مدارس و دانشگاه‌های کشور نسبت به سلامت دانش آموزان و دانشجویان حساسیت زیادی داریم؛ گفت: تلاش داریم با تقویت روند واکسیناسیون و همچنین رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده از ماسک ضمن حفظ سلامت دانش آموزان و دانشجویان، فرایند تحصیل و آموزش هم شکل گیرد.
وزیر کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اجرای طرح هوشمند سازی محدودیت‌ها نیز اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری دستگاه‌ها به نحو موثری اجرا می‌شود و طرح در دستگاه‌های اجرایی، حمل و نقل درون شهری، اصناف و حمل و نقل برون شهری در دست اجراست.
وی اضافه کرد: مطابق این طرح همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی باید تزریق دو دوز واکسن و مشخص بودن وضعیت بیماری شان در ادارات حضور یابند.
در ادامه این نشست دکتر محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم با بیان اینکه وزارت بهداشت شیوه نامه‌های بهداشتی را در بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام کند؛ به مسئله خوابگاه‌های دانشجویی اشاره کرد و گفت: منتظر نظر کارشناسی وزارت بهداشت هستیم و اینکه چگونه و با چه مکانیسمی دانشجویان را در خوابگاه‌ها اسکان دهیم.
وزیر علوم همچنین گفت: یکی از مشکلات پیش رو در بازگشایی دانشگاه‌ها نداشتن آمار واکسن دانشجویان است و باید وزارت بهداشت آمار نهایی دانشجویان واکسن زده را اعلام کند تا تصمیم گیری لازم بشود.
دکتر یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش هم با بیان اینکه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بعد از بررسی‌های مختلف کارشناسی به این جمع بندی رسیده است که باید مدارس و دانشگاه‌های کشور بازگشایی شود؛ تصریح کرد: برگزاری حضوری کلاس‌ها در مدارس یک ضرورت است و باید برای نجات آموزش کشور این اتفاق در سریعترین زمان ممکن صورت گیرد.
وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: کرونا نظام آموزشی را در کل دنیا مختل کرده است و خیلی از کشور‌ها با روش‌های مختلف به اصل آموزش حضوری برگشته اند.
وی از نظام رسانه‌ای کشور به خصوص صدا و سیما خواست که در بازگشایی مدارس با تولید محتوای رسانه‌ای در جهت اقناع سازی خانواده‌ها و ضرورت آموزش حضوری مدارس، کمک کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *