1 4

چقدر می ‌توان به قیمت ‌های گوشی در فروشگاه ‌های اینترنتی اعتماد کرد؟

برای فهمیدن قیمت گوشی، کافی است تا در گوگل جستجوی کوتاهی داشته باشید تا ده‌ها صفحه از سایت‌های مختلف برای شما لیست شود. ولی سوال اینجاست که تا چه اندازه می‌توان به این قیمت‌ها اعتماد کرد. اگر این پرسش نیز جزء دغدغه‌های امروز شماست، با ما تا ادامه این مطلب همراه باشید.

گوشی موبایل کالایی 100% وارداتی محسوب می‌شود، اگرچه اخیرا گوشی‌های ایرانی هم وارد بازار شده و مورد استقبال قرار گرفته‌اند (مثلا گوشی جی پلاس) اما در سایر برندها قیمت موبایل به صورت دلاری تعیین می‌شود. به همین دلیل نوسانات ارز به شدت و مستقیما روی قیمت گوشی تاثیر می‌گذارد. بنابراین برای اطلاع از قیمت گوشی به نرخ روز همواره باید سایت‌های معتبر در این زمینه را چک کنید تا قیمت دقیق گوشی را به دست بیاورید.

فاکتورهایی که باید آن‌ها را بدانید

مشخص و واضح است که می‌توان به قیمت گوشی در فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، اطمینان کرد. حال پرسش اینجاست که چگونه می‌توان پی به اصالت فروشگاه برد. برای یافتن این پرسش، باید 9 فاکتور زیر را مدنظر قرار بدهید:

  • توجه طرح و شکل وب‌سایت: طرح و شکل یک وب‌سایت تا حدودی معتبر بودن آن را نمایش می‌دهد. زیرا قاعدتا فروشگاه‌هایی که قصد فعالیت طولانی‌مدت را دارند، سعی می‌کنند تا محصولات و خدماتشان را در قالب طرح و شکلی زیبا و مطلوب عرضه کنند. رابط کاربری این وب‌سایت‌ها کامل و درعین‌حال ساده است. بنابراین، درصورتی‌که مشاهده کردید که وب‌سایت موردنظرتان رابط کاربری عجیبی دارد و کامل نیست، از خرید کردن از آن‌ صرف‌نظر کنید.
  • نماد اعتماد الکترونیک فروشگاه: همیشه قبل از بررسی قیمت گوشی و پیدا کردن محصول موردنظرتان، نماد اعتماد الکترونیک (ای‌نماد) فروشگاه را چک کنید. این لوگو را می‌توان در قسمت پایین سایت پیدا کنید. توجه کنید یک لوگو ساده نمی‌تواند دلیلی بر معتبر بودن فروشگاه باشد؛ بلکه با کلیک بر روی آن باید در یک پنجره جداگانه نشانی ir باز شود و ازآنجا می‌توانید شناسه نماد اعتماد الکترونیک فروشگاه را به‌سادگی چک کنید. به یاد داشته باشید این نماد دارای تاریخ انقضاست. گرچه منقضی شدن ای‌نماد صرفاً نشانی از غیر معتبر بودن فروشگاه نیست، ولی بهتر است برای اطمینان بیشتر از خرید کردن از فروشگاهی که ای‌نمادشان منقضی شده، چشم‌پوشی کنید.
  • مشخص بودن بازه تحویل کالا: فرقی ندارد تا چه مدت طول می‌کشد تا محصول خریداری‌شده به دست شما برسد، فروشگاه باید حتما مشخص کند تا اولا چگونه محصول خریداری‌شده را به دستتان می‎رساند و ثانیا چند روز طول می‌کشد تا آن را به شما تحویل بدهد. بسیاری از فروشگاه‌های معتبر در همان صفحه ثبت سفارش، ساعت دقیق تحویل کالا را به خریدار اعلام می‌کنند و بعد از ثبت سفارش نیز مشتری را در خصوص جزئیات جریان تحویل کالای خریداری‌شده قرار می‌دهند.
  • آیا قیمت‌ها مناسب است: بهترین راه برای بررسی قیمت گوشی این است که قیمت محصول موردنظرتان را از چند فروشگاه اینترنتی مقایسه کنید. اگر صرفا یک فروشگاه را می‌شناسید، دلیلی بر آن نیست که قیمت محصولات این فروشگاه نسبت به دیگر فروشگاه‌ها ارزان‌تر است. برخی از وب‌سایت‌ها هستند که به شما این امکان را می‌دهند تا قیمت محصول موردنظرتان را از فروشگاه‌های مختلف بررسی کنید. می‌توانید برای این مقایسه قیمت موبایل‌های مختلف، سری به این وب‌سایت‌ها بزنید.
  • پرداخت امن: برای یک وب‌سایت معتبر، وجود پرداخت امن از مهم‌ترین اولویت‌هاست. به‌طورکلی، امروزه دو پرداخت امن وجود دارند، یکی درگاه پرداخت بانکی که مورد تایید و اطمینان‌ است و دیگری درگاه پرداخت واسط. به یاد داشته باشید اگر فروشگاهی درگاه پرداخت واسط داشته باشد، باید حتما دارای ای‌نماد باشد. نکته دیگر آن است که درگاه پرداخت بانکی اعتبار بیشتری دارد و توصیه ما این است تا جایی که برایتان مقدور است از فروشگاه‌هایی خرید کنید که درگاه پرداخت بانکی مشخصی داشته و از تمامی کارت‌های عضو شتاب پشتیبانی می‌کنند.
  • ضمانت بازگشت کالا: خریدار ممکن است به هر دلیلی از خرید خود پشیمان شود و یا آنکه محصول موردنظر اشکالات یا ایراداتی داشته باشد. به همین دلیل مهم است تا از فروشگاه‌هایی خرید کنید که ضمانت بازگشت کالا و عودت کامل وجه را در سرلوحه کار خویش قرار داده باشند.
  • مشخص کردن جزئیات کالا: فروشگاه باید علاوه بر مشخص کردن قیمت گوشی، دیگر مشخصات محصول و نقاط قوت و ضعف آن را به‌طور دقیق بیان کرده باشد. پیشنهاد ما این است پیش از خرید گوشی، حتما سری به کامنت‌ها بزنید و نظرات دیگر کاربران درباره گوشی و فروشگاه‌ اینترنتی موردنظرتان جویا شوید.
  • پشتیبانی فعال فروشگاه: همیشه قبل از خرید گوشی، وضعیت پشتیبانی فروشگاه‌ اینترنتی که قصد از آن را دارید، بررسی کنید. برای مثال، قبل از ثبت سفارش، تماسی با پشتیبانی گرفته و ببینید که آیا پاسخگوی تلفن هستند یا خیر.
  • گارانتی و اصالت محصول: حتما پیش از خرید گوشی درباره درستی اصالت محصول، گارانتی آن و ضمانت بازگشت کالا و عودت وجه مطمئن شوید. به همین منظور باید پیش از ثبت سفارش، قوانین خرید از فروشگاه موردنظر را به‌دقت مطالعه کنید. برای مثال، اگر موبایلی که سفارش دادید، ازنظر رنگ با محصول دریافتی متفاوت باشد، باید به‌عنوان مشتری این حق را داشته باشد که بتوانید درخواست تعویض یا بازگشت کالا را بدهید.

مقایسه قیمت گوشی با سایت های مرجع

یک فروشگاه معتبر، باید تمامی موارد فوق را دارا باشد. قیمت گوشی در چنین فروشگاه‌هایی معمولا همیشه معتبر است؛ زیرا فعالیت‌ آن‌ها زیر نظر سازمان‌ها و واحدهای صنفی معتبر کشور است. همچنین شما می توانید برای پیدا کردن قیمت جهانی گوشی های موبایل به سایت هایی مانند جی اس ام آرنا به آدرس https://www.gsmarena.com مراجعه کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *