corona.5

چهار هفته دیگر به پیک مرگ و میر می‌رسیم

تصویر روز: سخنگوی ستاد کرونای استان البرز گفت: به نظر می‌رسد حدود چهار هفته دیگر به پیک مرگ و میر ناشی از کرونا در موج ششم برسیم.

مهرداد بابایی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه همچنان شاهد روند افزایشی ابتلا به کرونا در البرز هستیم، اظهار کرد: هر چند به طور دقیق نمی‌توان اعلام کرد که طی چند روز آینده به پیک موج ششم می‌رسیم ولی با توجه به شواهد، به نظر می‌رسد تا حدود دوهفته دیگر به پیک ابتلا، حدود چهار هفته دیگر به پیک بستری و بعد از آن هم به پیک مرگ و میر ناشی برسیم.

وی ادامه داد: هر چند امیکرن در مقایسه با سویه‌های قبلی علائم خفیف‌تری دارد و ریه را کمتر درگیر ولی شدت شیوع آن بالاتر است و همین لزوم واکسیناسیون کامل را دو چندان کرده است.

این مسئول گفت: در خصوص این سویه هم کسانی که واکسیناسیون خود را کامل نکرده‌اند، بیماران زمینه‌ای و افراد مسن بیشتر در معرض ابتلا قرار دارند.

بابایی در پاسخ به اینکه بلاخره مدت زمان قرنطینه فرد مبتلا چقدر است، توضیح داد: فرد مبتلای با علائم خفیف می‌تواند ضمن استفاده از ماسک مناسب n95 بدون فیلتر بعد از پنج روز در محل کار حاضر شود ولی همچنان باید فاصله اجتماعی را هم رعایت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *