در سفر به ارمنستان این نکات را به خاطر بسپارید

ارمنستان در قفقاز جنوبی واقع شده و از شمال با گرجستان و از شرق با جمهوری آذربایجان همسایه است. از آنجایی که در گذشته بخشی از ایران بود، امروزه بیشترین مرز مشترک را با ایران دارد. با مساحت 29800 کیلومتر مربع در فاصله کمی از سواحل جنوب شرقی دریای سیاه قرار دارد.

ارمنستان بزرگتر از دو منطقه دیگر است و از 15 ایالت بزرگ تشکیل شده است. از نظر صنعت و درآمد کشوری قدرتمند است و می تواند ساده ترین سیستم را شامل شود. مردم ایران 75 درصد بیشتر از سال های گذشته در این کشور زندگی می کنند و این به دلیل فضای کاری دقیق و ضروری در ارمنستان است که توانسته بهترین شرایط را فراهم کند.

از عوامل موثر بر رونق صنعت گردشگری در این کشور می توان به توسعه زیرساخت های لازم، تنوع محصولات گردشگری، شناخت مناسب کشور در رسانه های جهانی، لغو روادید برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا و برخی دیگر از کشورها و صدور آسان مدارک اشاره کرد. ویزا برای مسافران اکثر کشورها خاطرنشان کردند که بر اساس آمار وزارت اقتصاد ، در نیمه اول سال 2014، در مجموع 495967 گردشگر خارجی از این کشور بازدید کرده اند که نسبت به سال قبل 17 درصد افزایش داشته است. یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در بین ایرانیان است که به دلیل نزدیکی به کشورمان سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن می کنند. اگر می خواهید سفری به یاد ماندنی به خارج از کشور داشته باشید و در عین حال هزینه زیادی نکنید، در سفر به این کشور زیبا و جذاب می توانید از جاذبه های مختلف طبیعی، تاریخی، مذهبی، تفریحی و همچنین مراکز خرید دیدن کنید و سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید. برای برنامه ریزی بهتر و آشنایی با دیدنی ها این مقاله را از دست ندهید..

 

 

ارمنی یکی از زبان های هندواروپایی است که در منطقه قفقاز به ویژه در ارمنستان، آرتساخ و دیگر کشورهایی که به نام دیاسپورای ارمنی شناخته می شوند صحبت می شود. ارمنیان تا پایان قرن چهارم میلادی از خط سریانی یا یونانی استفاده می کردند. آنها انجام دادند.

 

جاذبه های طبیعی و تفریحی

در خرید تور اروپا جاذبه های زیادی وجود دارد که باید چند روزی را برای بازدید از آنها سپری کنید. در این میان مکان های تفریحی و طبیعی طرفداران خود را دارند که از آن جمله می توان به پارک انگلیسی، باشگاه بیلیارد، بولینگ، پارک راه آهن کودکان ایروان، پارک تامو، پارک ملی دیلیجان و … اشاره کرد. در ادامه تعدادی از معروف ترین آنها را در سفر به اروپا در سایت سفر باتو معرفی خواهیم کرد.

 

 

دریاچه قو

دریاچه سوان یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین جهان و یکی از مهم ترین جاذبه های طبیعی است که ارتفاع آن از سطح دریا به 2000 متر می رسد.این دریاچه در نزدیکی شهر ایروان واقع شده است. با حدود یک ساعت رانندگی می توانید به این دریاچه برسید. با شروع تابستان، دریاچه سوان آب و هوای ایده آلی پیدا می کند و گزینه خوبی برای فعالیت هایی مانند شنا و شنا، آفتاب گرفتن، جت اسکی و قایق سواری، کایت سواری، پاراگلایدر، ماهیگیری، سوار شدن به آخر هفته و غیره است. جالب اینجاست که شبه جزیره کوچکی از این دریاچه وجود دارد که به محل سواحل تفریحی ساحلی تبدیل شده است.

از جاذبه های اطراف دریاچه می توان به پارک ملی سوان، صومعه سوانوانک، گورستان نوراتوس، روستای نارکین گتاشان و قلعه آدزبرد اشاره کرد که ارزش دیدن را دارند.

باغ گیاه شناسی ایروان

 

باغ گیاه شناسی در شمال شرقی ایروان قرار دارد که بیش از 200 گونه از گیاهان بومی و کمیاب مانند کاجیان، سرویان، گلسرخیان و تیره زیتون را در خود جای داده است. این باغ که در سال 1935 افتتاح شد، متعلق به آکادمی ملی علوم است و اغلب در برنامه های دیدنی گنجانده شده است. باغ دارای بخش های مختلفی است که می توانید ساعت ها در آن پرسه بزنید و از گل های رنگارنگ و گیاهان مختلف لذت ببرید.

 

مرکز تفریحی اتاق کوئست

این مهمانسرا مکانی سرگرم کننده برای انجام بازی های فرار در ایروان است. در این بازی شما در اتاقی پر از معما گرفتار شده اید و تنها 60 دقیقه فرصت دارید تا آنها را حل کنید و اتاق را ترک کنید. اما به یاد داشته باشید که این بازی به زبان روسی و ارمنی است و اگر آنها را بشناسید نمی توانید از این سرگرمی لذت ببرید. بازی در گروه های دو تا چهار نفره انجام می شود.

 

پارک آبی ایروان

دنیای آبی ایروان (پارک آبی دنیای آب) هر ساله با امکانات تفریحی، ورزشی و غذاخوری پذیرای گردشگران زیادی است. این مجموعه که در حومه ایروان واقع شده است از دو بخش تشکیل شده است: یک پارک آبی تابستانی و یک پارک آبی سرپوشیده. پارک آبی روباز تنها در ماه های گرم سال فعالیت می کند و مجهز به انواع استخر، سرسره های بزرگ و رستوران است. پارک سرپوشیده با دو استخر بزرگ، استخرهای معمولی، چندین سرسره بزرگ آبی، آبفشان، باشگاه بدنسازی، مرکز توانبخشی پزشکی و امکانات کوهنوردی، مکان مناسبی برای تفریح ​​است.

 

باغ وحش ایروان

باغ وحش ایروان مساحتی در حدود 35 هکتار دارد و در سال 1941 به عنوان یک باغ وحش بزرگ شروع به کار کرد. این باغ وحش از پرندگان، خزندگان و پستاندارانی مانند شیر آفریقایی، فیل، اسب آبی، لاما، جگوار، میمون ماکاک ژاپنی، گرگ نگهداری می کند. ، پلنگ، کرکس گریفون، کاسکو، پیتون سلطنتی، تمساح نیلی و غیره. بخش بازی های تعاملی یکی از بخش های جالب باغ وحش ایروان است که کودکان می توانند با کمک متخصصان به حیوانات غذا بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *