به ترکیه

راه های مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشور

به طور کلی چندین راه برای مهاجرت به ترکیه و اقامت در این کشور وجود دارد که عبارتند از :

  • مهاجرت به ترکیه از طریق ویزای کاری
  • مهاجرت به ترکیه از طریق سرمایه گذاری (خرید ملک و یا ثبت شرکت و یا سرمایه گذاری در بانک)
  • مهاجرت به ترکیه از طریق ازدواج
  • مهاجرت به ترکیه از طریق ویزای تحصیلی
  • مهاجرت به ترکیه از طریق تولد فرزند

 

 

مزایای مهاجرت به ترکیه

  • دریافت وام‌ های بانکی با بهره بسیار پایین

قوانینی که در سال ۲۰۱۲ جمهوری ترکیه برای دریافت وام بانکی به تصویب درآمده دریافت وام بانکی را برای اتباع خارجی سهولت بخشیده است. طبق این قوانین مانعی برای دریافت وام برای اتباع خارجی وجود ندارد و اتباع خارجی می‌توانند با داشتن اقامت این کشور و یک کفیل که شهروند ترک باشد به انجام گرفتن وام سرعت ببخشند. حداکثر مبلغی که برای باز پرداخت اقساط وام بانکی تعیین می گردد معادل پنجاه درصد از حقوق یا درآمد ماهانه متقاضی است که میزان این درآمد قبلا در مدارک ارائه شده به بانک ذکر شده است.

  • خرید خودرو به صورت اقساطی

افراد خارجی به سه طریق امکان خرید خودرو از ترکیه را دارند:

  1. 1. خرید از کمپانی های تولیدکننده
  2. 2. خرید از مراکز خرید و فروش خودرو
  3. 3. خرید خودرو از صاحب خودرو.

کسانی که اجازه اقامت قانونی ترکیه را دارند به راحتی می‌توانند اقدام به خرید خودرو نمایند. توجه به این نکته الزامیست؛ کسانی که اقدام به خرید خودرو از افراد غیر ترک یا خارجی می‌کنند بعدها در خرید و فروش خودرو به محدودیت‌هایی برخورد خواهند کرد.

در صورتی که شما کارت اقامت ترکیه را دارا باشید با داشتن موجودی حساب بانکی در حدود ۲۰ هزار دلار به راحتی می‌توانید برای ویزای آمریکا اقدام نمایید و احتمال رد شدن درخواست ویزای شما بسیار پایین است.

لازم به یادآوری است که سهولت اخذ ویزای شینگن و ویزای کشور آمریکا از مزایای کارت اقامت ترکیه می‌باشد.

 

 

اقامت ترکیه و اخذ تابعیت از طریق تولد

به صورت کلی در رابطه با اخذ تابعیت ترکیه از طریق تولد کشورها بر اساس دو اصل خاک و خون وارد عمل می شوند. اصل خاک بیان می دارد که هر کودکی که در خاک یک کشور متولد می شود می تواند تابعیت آن کشور را بدست آورد حتی اگر والدینش از اتباع کشور مورد نظر نباشند ، کشورهایی نظیر آمریکا، کانادا، برزیل و… تابع اصل خاک هستند. اصل خون اما بیان می دارد که تنها کودکان متولد شده در خاک یک کشور می توانند تابعین کشور مورد نظر را اخذ نمایند که هر دو والدین آنها و حداقل یکی از والدین از اتباع و شهروندان آن کشور باشند. مانند بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا و همچنین ترکیه.

 

همانطور که ذکر شد کشور ترکیه تابع اصل خون می باشد و اقامت ترکیه و اخذ تابعیت ترکیه زمانی از طریق تولد برای افراد میسر خواهد بود که یکی از والدین کودک و یا هر دو آنها تبعه و شهروند کشور ترکیه باشند. در صورتی که والدین کودک مجهول الهویت باشند نیز کودکی که در خاک ترکیه یافت شده است می تواند تابعیت این کشور را اخذ نماید. لازم به ذکر است که کودکانی که تا سن 11 الی 12 سالگی در کشور ترکیه اقامت دارند و از والدینی متولد شده اند که اقامت کشور ترکیه را دارند نیز می توانند تابعیت کشور ترکیه را دریافت نمایند.

اقامت ترکیه برای هنرمندان و افراد فوق موفق

افرادی که دارای رزومه قابل قبولی در زمینه هنر دارند و یا دارای سوابق درخشانی در سطح بین الملل در کلیه زمینه ها هستند می توانند تحت عنوان ویزای هنری یا ویزای خوداشتغالی به کشور مورد نظر مهاجرت نموده یا اقامت آن را بدست آورند که ترکیه از این قاعده مستثنی می باشد. افراد هنرمند و یا موفق در کلیه زمینه ها از راههای دیگر می توانند جهت اخذ اقامت ترکیه اقدام نموده و در راستای فعالیت های خود در ادامه اقدام نمایند.

 

 

سرمایه گذاری در ترکیه و تحلیل استاندارد های سرمایه گذاری:

معمولا یکی از نگرانی های سرمایه گذاران در زمینه سرمایه گذاری در کشور های خارجی، امنیت سرمایه گذاری است. علاوه بر کسب سود بسیار مهم است که سرمایه اولیه نیز حفظ شود. یکی از استانداردهای سرمایه گذاری دوری از فساد است. متاسفانه سازمان های دولتی و خصوصی در ترکیه از فساد بالایی رنج می برند و رشوه دریافت می کنند.

امنیت سرمایه گذاری در یک کشور را می توان از سیستم قضایی آن نیز تشخیص داد. بسیار مهم است که سیستم قضایی به دور از فساد باشد. متاسفانه میزان فساد در سیستم قضایی ترکیه بالا است و استقلال عمل ندارد. با این حال ایران و ترکیه توافق نامه های دو جانبه تجاری امضا کرده اند که می تواند امنیت سرمایه گذاری شما را تا حدودی تضمین کند و سرمایه گذاری در ترکیه را تسهیل نماید. از این رو توصیه ما به شما دریافت مشاوره سرمایه گذاری در ترکیه است تا با خیالی آسوده اقدام به سرمایه گذاری نمایید.

 

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک

یکی از موارد مهم در خصوص سرمایه گذاری در ترکیه که منجر به اخذ اقامت و تابعیت این کشور برای افراد سرمایه گذار خواهد بود، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در این کشور می باشد. خرید ملک در ترکیه در سال های اخیر برای سرمایه گذاران در بخش املاک منجر به از اخذ اقامت و تابعیت شده است با توجه به تغییرات قوانین در خصوص اخذ اقامت و استقبال از سرمایه گذاران خارجی افراد متقاضی می تواند با مبلغ ۲۵۰ هزار دلار اقدام به خرید املاک در این ‌کشور نمایند و به واسطه خرید ملک مزبور و سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات بعد از سه سال اقامت دائم خود را در این کشور اخذ نمایند. گذشته، مبلغ سرمایه اولیه برای خرید در ترکیه، 1000000$ (دلار) تعیین گردیده بود. اما در سپتامبر 2018 میلادی اتفاق خوشایندی به وقوع پیوست و به موجب آن مبلغ سرمایه اولیه برای خرید ملک در ترکیه، تنها برای ایرانیان، به 250000$ (دلار) کاهش یافت. سرمایه گذاری در ترکیه در اوراق قرضه دولتی، سهام و سپرده بانکی یکی از راه‌های مناسب و ایده آل برای سرمایه‌ گذاری در ترکیه همانند دیگر کشورها، سرمایه گذاری از طریق خرید اوراق قرضه، خرید سهام و سپرده گذاری در بانک های ترکیه می باشد. در این روش افراد متقاضی باید مبلغ سرمایه ای در حدود ۵۰۰ هزار دلار را در کشور ترکیه سرمایه گذاری کنند و اقدام به خرید سهام، اوراق قرضه و یا اینکه سپرده گذاری در بانک های این کشور را ایجاد نمایند. در صورتی که فرد متقاضی به واسطه این روش سرمایه مدنظر را انتقال دهند به مدت ۳ سال حق برداشت و فروش سهام خود را ندارد و در این روش متقاضی می تواند بعد از اخذ اقامت و در نهایت اخذ تابعیت کشور ترکیه سرمایه را برداشت و سهام خود را به فروش برساند.

برگرفته از وب سایت آریو گروپ https://fa.ariogroup-tr.com/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *