a1

مزایای رنگ الکترواستاتیک چیست؟

در حالی که پوشش پودری ممکن است به دلیل چسبندگی حرارتی، دوام بیشتری داشته باشد، اما رنگ آمیزی الکترواستاتیک مزایای زیادی نسبت به پوشش پودری و سایر تکنیک‌های رنگ آمیزی دارد:

رنگ آمیزی الکترواستاتیک یک تکنیک کاربرد رنگ را تعریف می‌کند که بر اساس این مفهوم است که ذرات مخالف یکدیگر را جذب می‌کنند. در طی فرآیند رنگ‌آمیزی الکترواستاتیک، سطوح فلزی که دارای بار منفی هستند، رنگ با بار مثبت را بر روی سطح متریال تحت رنگ‌آمیزی جذب می‌نماید.

از آنجایی که بار منفی، رنگ را مانند یک آهنربا جذب می‌کند، رنگ بر روی تمام سطح اجزای فلزی گسترده می‌شود. در نتیجه، رنگ آمیزی الکترواستاتیک نه تنها برای پوشش سطوح مختلف فلزی و مناطق صعب العبور متریال، بلکه برای ایجاد پوشش یکنواخت و از بین بردن اسپری بیش از حد، یک تکنیک ایده آل است.

 

مزایای رنگ الکترواستاتیک

برای درک اینکه چرا پیمانکاران نقاشی رنگ الکترواستاتیک را برای کاربردهای مختلف صنعتی و تجاری استفاده می‌کنند، به بررسی مزایای آن خواهیم پرداخت:

 

صرفه جویی در زمان

اقلام رنگ شده به روش الکترواستاتیک نه تنها در عرض چند ساعت قابل استفاده هستند، بلکه قابلیت رنگ آمیزی در محل باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود.

 

کاهش میزان ضایعات

پیوند الکترواستاتیکی رنگ را در حین پاشش جذب می‌نماید، به این معنی که نیاز به اسپری کردن بیش از حد را کاهش می‌دهد، فرآیند را تمیزتر نگه می‌دارد و در هزینه مواد صرفه جویی می‌کند.

 

سطح صاف و یکنواخت

پیوند الکترواستاتیک همچنین به ایجاد یک روکش بسیار صاف و یکنواخت بدون ریزش، حباب یا چکه‌هایی که ممکن است با روش‌های رنگ‌آمیزی سنتی ایجاد شود، کمک می‌کند.

 

دوام رنگ

رنگ آمیزی الکترواستاتیک، تقریباً به اندازه پوشش پودری با دوام است، پیوندهای یونی بین رنگ و سطح فلزی زیر آن، سطحی با دوام ایجاد می‌کند که در برابر استفاده و عناصر مقاوم است.

استفاده صحیح از پوشش‌های الکترواستاتیک و استفاده از ابزار مناسب، انعطاف پذیری آنها را در برابر محیط های سخت بهبود می‌بخشد، مشروط بر اینکه بسترها به درستی آماده شوند و محصولات پوششی مناسب برای هر کاربرد مشخص شده باشند. به عنوان مثال، پوشش الکترواستاتیک را می‌توان برای اعمال محصولات اپوکسی دو جزئی استفاده کرد که به اندازه کافی سخت هستند تا در شرایط عملیاتی سخت مقاومت کنند.

 

خشک کننده سریع

یکی از قابل توجه ترین مزایای رنگ آمیزی الکترواستاتیک این است که متریال‌های تحت رنگ‌آمیزی اغلب به طور کامل طی یک روز خشک می‌شوند. بنابراین، مشاغل می‌توانند از روز بعد، فعالیت خود را بی وقفه از سر بگیرند.

علاوه بر این، رنگ آمیزی الکترواستاتیک نسبت به سایر روش‌های اعمال رنگ، که از بارهای الکترواستاتیکی برای جذب رنگ پوششی به سطوح استفاده می‌کنند، تطبیق پذیرتر است. به عنوان مثال بر خلاف پوشش پودری، رنگ آمیزی الکترواستاتیک نیازی به عملیات بعدی ندارد که موجب می‌شود رنگ آمیزی الکترواستاتیک برای طیف گسترده‌ کاربردهای در محل مناسب باشد.

 

سازگاری با محیط زیست

از آنجایی که رنگ آمیزی الکترواستاتیک نرخ انتقال ۹۸ درصد از محصولات رنگ را به سطوح فلزی تضمین می‌کند، موجب می‌شود که پاشش محدود نباشد. این کارایی به این معنی است که ترکیبات آلی فرار کمتری (VOCs ) در هوا منتشر می‌شود. از آنجایی که انتشار کمتر VOC منجر به کاهش آلودگی هوا می‌شود، رنگ آمیزی الکترواستاتیک یک جایگزین عالی برای پروژه‌های نقاشی دوستدار محیط زیست است.

 

کیفیت پوشش

رنگ آمیزی الکترواستاتیکی که توسط کارشناسان باتجربه شیت لیزر انجام می‌شود، نه تنها یک پوشش بی عیب و نقص بدون هیچ گونه اثر قلم مو، چکه یا حباب را بر روی هر قطعه و سازه ارائه می‌دهد، همچنین عملکرد پایدار را در کاربردهای مختلف تضمین می‌کند که مشابه عملکرد پوشش‌های فابریک موجود در کارخانه‌ها است.

رنگ‌های پوششی ویژه‌ای که به صورت الکترواستاتیک اعمال می‌شوند سطحی غیر متخلخل را ایجاد می‌کنند که در برابر محلول‌های تمیز کننده و ضدعفونی کننده‌های رایج غیر قابل نفوذ است و می‌تواند از تکثیر پاتوژن‌های قارچی و باکتریایی در محیط  جلوگیری نماید. در نتیجه می‌توان از این پوشش‌ها در تأسیساتی که نیاز به شرایط بهداشتی دارند استفاده کرد.

 

مقرون به صرفه

از آنجایی که رنگ آمیزی الکترواستاتیک دارای اثر پیچیده‌ای است، به طور موثری از خوردگی بر روی اجزای فلزی جلوگیری می‌کند و عمر مفید آنها را افزایش می‌دهد. در نتیجه، این روش استفاده از رنگ می‌تواند در دراز مدت صرفه جویی زیادی ایجاد کند. همچنین استفاده از محصولات پوشش دهی با تجهیزات رنگ آمیزی الکترواستاتیک به کار و مواد کمتری نیاز دارد.

 

مجموعه تخصصی شیت لیزر با به روزترین ابزارالات و سال‌ها تجربه، از تخصص و دانش خود برای خدمت به صنایع گوناگونی چون پزشگی و … استفاده می‌کنیم و تمام روزهای کاری هفته شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رنگ آمیزی الکترواستاتیک، سایر قابلیت‌های پوشش و مزایای آن برای تاسیسات تجاری و صنعتی، با آنها در تماس باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *