لوازم جانبی و تجهیزات دوچرخه

image 1649547295

یکی از وسایل حمل‌ونقل ساده و ورزشی که امروزه در جامعه بسیار فراگیر شده است، دوچرخه است. امروزه دوچرخه‌ها جایگزین بسیار مناسبی برای موتورسیکلت‌ها و ماشین‌ها به‌حساب می‌آیند. در واقع این وسایل هیچ آلودگی هوایی ندارند و شما می‌توانید به‌دوراز ترافیک‌های شهری به مقصدتان برسید. امروزه در کشورهای پیشرفته مردم بیشتر به سمت دوچرخه‌سواری روی آورده‌اند و این نشان‌دهنده اهمیت سلامت افراد به این وسیله است. این افراد ترجیح می‌دهند که با یک وسیله ساده به سرکار بروند و در طول مسیر با رکاب زدن ورزش نیز می‌کنند.

لوازم جانبی دوچرخه چیست؟

در واقع لوازم و قطعاتی که در ساخت و بهره‌مندی از دوچرخه‌ها استفاده می‌شود را می‌گویند، امروزه داشتن لوازم دوچرخه‌ ها می‌تواند تجربه سوارشدن بر روی آن را بهبود ببخشد. لوازم جانبی زیادی برای دوچرخه‌سواری وجود دارد که برخی از آنها برای سوارشدن راحت و ایمن بسیار ضروری است. در این بخش ما برخی از مهم‌ترین لوازم اولیه دوچرخه‌ها را خدمتتان توضیح خواهیم داد و شما باید برخی از آنها را حتماً بعد از خرید یک دوچرخه به همراه داشته باشید.

برخی از مهم‌ترین لوازم جانبی دوچرخه‌ها

در این بخش برخی از مهم‌ترین تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه‌ها را خدمتتان توضیح خواهیم داد که شما به‌آسانی می‌توانید آن را با قیمت مناسب از وب‌سایت اینترنتی جهان سیکلت خریداری نمایید.

لوازم ایمنی دوچرخه‌سواری

به دلیل اینکه دوچرخه‌سواری نیز همانند دیگر وسایل نقلیه با خطراتی همراه است، اگر شما با دوچرخه زمین بخورید یا سقوط کنید قطعاً باعث آسیب‌دیدگی به سروصورتتان خواهد شد؛ بنابراین یکی از ضروری‌ترین تجهیزات دوچرخه‌سواری استفاده از کلاه مناسب با سایز سرتان است. اگر در مکان‌های کم‌نورتر و شلوغ سوارکاری می‌کنید، باید از یک چراغ مناسب برای دوچرخه‌تان بهره ببرید و به‌راحتی راه را از بیراهه تشخیص دهید. امروزه لامپ و چراغ بر روی دوچرخه‌ها امری کاملاً ضروری است و چه بخواهیم و چه نخواهیم دوچرخه به یکی از وسایل نقلیه درون‌شهری تبدیل شده است. چراغ را سعی کنید در جلوی دوچرخه قرار دهید تا بتوانید راه را تشخیص دهید و در واقع جلوی راهتان همیشه روشن باشد.

یکی دیگر از بهترین وسایل ایمنی و جانبی این وسیله‌ها، زنگ‌ها است که در برخی کشورها استفاده از آن کاملاً ضروری است. زنگ در واقع همانند بوق ماشین عمل می‌کند و برای اینکه شما با دوچرخه در خیابان‌ها با مردم و عابرین پیاده برخورد نکنید و آنها را از حضور خودآگاه سازید می‌توانید از آنها بهره ببرید. زنگ‌هایی که به‌راحتی بر روی فرمان قابل نصب هستند و هر زمان که بخواهید در کنار دستتان قرار دارد. صدای زنگ نیز باید کاملاً رسا و بلند باشد.

تجهیزات تعمیر و نگهداری از دوچرخه

اگر از کسانی هستید که دائماً از دوچرخه‌ها برای رفت‌وآمد استفاده می‌کنید، هرچند ماه یکبار باید به‌دقت دوچرخه‌تان را بررسی نموده و اگر نیاز به تعمیر داشت باید آن را نزدیک تعمیرکار حرفه‌ای برده و آن را تعمیر نمایید. باید همیشه از عملکرد صحیح دوچرخه اطمینان حاصل نمایید. اگر این وسیله نقلیه برای شما زیاد کار می‌کند و با آن به مسافرت می‌روید و مسافت‌های طولانی را رکاب می‌زنید، حتماً همراه خود یک جعبه ابزار داشته باشید و ابزارهایی نظیر انبردست، آچار مشتی، پمپ باد تایر یا همان تلمبه و … همیشه باید در کنار شما باشد.

لوازم ضروری برای حمل‌ونقل

اگر می‌خواهید با دوچرخه به سفر بروید، قطعاً باید سبد، کیف و لوازم مشابه همراهتان باشد. همیشه لوازم ضروری نظیر قمقمه، نگهدارنده موبایل را در کوله‌پشتی‌تان داشته باشید و آن را بر روی پشت کمرتان حمل نمایید. البته دوچرخه‌هایی که برای کودکان و نوجوانان ساخته شده‌اند دارای قفسه حمل وسایل، لوازم دیگر هستند که امکانات در آنها بسیار بالاست.

لوازم امنیتی و حفاظتی

امروزه دوچرخه‌ها از لحاظ قیمتی بسیار بالا رفته‌اند و سرقت‌های زیادی درباره این وسیله نقلیه گزارش شده است، این وسیله به دلیل سادگی و نداشتن قفل و زنجیر بسیار سریع به سرقت خواهد رفت. گاهی شما نیاز است که این دوچرخه را در محلی پارک نموده و کار خودتان را انجام دهید یا شب‌ها در حیاط خانه‌تان در محیط باز بگذارید، برای این کار می‌توانید با خرید یک قفل دوچرخه یا زنجیر محکم به‌راحتی از آنها در مقابل دزدی‌ها محافظت نمایید. استفاده درست از قفل دوچرخه، دزدیده شدن آنها را بسیار کم می‌کند. قفل‌ها امروزه در اندازه و مدل‌های مختلفی هستند که باید در این زمینه تحقیقات زیادی بکنید تا بهترین قفل را خریداری نمایید.

لوازم پوشیدنی

دوچرخه‌سواری نیز همانند موتورسواری نیاز به پوشیدن لباس مخصوص به خودش را دارد. لباس‌های دوچرخه‌سواری بیشتر در زمان راندن آنها در جاده استفاده می‌شود. لباس‌های دوچرخه‌سواری از جان و بدن راکب سوار در مقابل زمین‌خوردن و برخورد با اجسام دیگر جلوگیری می‌کند. لباس‌های آنها از جنس‌های مختلفی ایجاد شده و هرچه قدر جنس لباس راکب سوار بهتر باشد، یا وزن و تهویه مناسبی داشته باشید، معمولاً از قیمت بالاتری برخوردار است.

همچنین دوچرخه سواران لوازم پوشیدنی دیگری نظیر کفش را نیز خریداری می‌کنند که برای بهتر رکاب زدن و زخمی نشدن پا استفاده می‌شود. طراحی کفش‌های مخصوص دوچرخه‌سواری باید کاملاً سبک باشد و قابلیت انتقال قدرت آن عالی باشد و همچنین از سفتی مناسب برخوردار باشد. کفش‌ها با اندازه، شکل، مکانیزم و تهویه و وزن مناسب دارای انواع مختلفی هستند.

یکی از لوازم عالی برای دوچرخه‌سواری عینک‌های مخصوص آفتابی برای این کار است که شما اگر قصد سفر با دوچرخه خصوصاً در هوای تابستانی یا گرم را داشته باشید می‌توانید از آن بهره ببرید. عینک‌ها باید سبک‌تر بوده و از لنزهای قابل تعویض بهره ببرید. عینک‌های دوچرخه‌سواری میدان دید وسیع و زیادتری داشته و مانع دید شما نخواهد شد. از عینک‌های آفتابی با هماهنگی کامل با کلاه ایمنی خود مطمئن شوید.

امروزه استفاده از دستکش‌ها به دلیل برخورد زیاد دست با فرمان دوچرخه‌ها بسیار ضروری است، حتی اگر شما با دوچرخه زمین بخورید با استفاده از دستکش می‌توانید از دستتان محافظت نمایید. این دستکش‌ها بدون انگشت هستند و کاملاً کف دستان شما را محافظت می‌نمایند.

لوازم جانبی و قطعات دیگر دوچرخه

علاوه بر لوازم و تجهیزاتی که در بالا خدمتتان ذکر کرده‌ایم، یکی از وسایل مهم دیگر گلگیرهای مخصوص دوچرخه می‌باشد. مثلاً شما اگر زیر باران دوچرخه‌سواری نمایید، گلگیرها می‌توانند کیفیت سواری شما را بهبود ببخشند. در واقع این وسیله شما را از گل‌ولای و آب باران از پشت و جلو دور می‌کند. گلگیرها از جنس‌های پلاستیکی و آلومینیومی می‌باشد. جنس آلومینیومی به دلیل مقاومت در برابر رطوبت و زنگ‌زدگی دارند از قیمت‌های بالایی برخوردار است.

همچنین پدال دوچرخه نیز از لوازم جانبی دیگر می‌باشد که البته این یک وسیله لوازم جانبی محسوب نمی‌شود و این در واقع یک وسیله ضروری و مهم در دوچرخه‌هاست. برندهای زیادی که تولیدکننده لوازم جانبی و قطعات دوچرخه‌ها هستند در بازار بسیار متنوع و زیاد هستند.

قیمت لوازم جانبی دوچرخه‌ها

جهان سیکلت یکی از برترین فروشگاه‌های اینترنتی دوچرخه و لوازم جانبی و تجهیزات آنها می‌باشد. قیمت لوازم جانبی دوچرخه‌ها معمولاً به برند و جنس آنها بستگی دارد. هر چه‌قدر جنس دوچرخه‌ها بهتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد رفت. برندهایی که تولیدکننده لوازم جانبی دوچرخه‌ها هستند شامل: مریدا، جاینت و … که معمولاً قیمت بالاتری نسبت به دیگر برندهای بازار دارند.

خرید لوازم جانبی و قطعات دوچرخه

امروزه فروشگاه‌های زیادی در سطح اینترنت وجود دارند که در حوزه فروش تجهیزات و لوازم جانبی دوچرخه فعالیت می‌کنند. اگر شما از کسانی هستید که قصد خرید لوازم جانبی دوچرخه و افزودن امکانات زیاد به‌وسیله نقلیه‌تان را دارید، می‌توانید به‌راحتی به وب‌سایت جهان سیکلت مراجعه و تمامی لوازم جانبی را با قیمت بسیار مناسب بخرید. فروشگاه اینترنتی جهان سیکلت یکی از برترین سایت‌های اینترنتی فروشنده دوچرخه و تجهیزات و لوازم آنها می‌باشد که به طور آنلاین اقدام به فروش تمامی برندهای معتبر ایرانی و خارجی را نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *