کدام یک از انواع مدل های بینی بعد از جراحی برای من مناسب تر است؟

از محبوب ترین عمل های زیبایی در جهان می توان به عمل بینی اشاره نمود که امروزه از طرافداران زیادی در میان بانوان و آقایان برخوردار است. این عمل زیبایی تاثیر فوق العاده ای در زیبایی و جذابیت چهره دارد. شاید به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای انجام آن اقدام می نمایند. البته پیش از اقدام بهتر است با انواع مدل های جراحی بینی به طور کامل آشنا شوید.

از انواع مدل های جراحی بینی می توان به طبیعی، نیمه فانتزی و فانتزی اشاره نمود. هر کدام از این مدل ها ویژگی های مختلفی دارند، که بهتر است پیش از جراحی با آن ها آشنا شوید. به همین منظور در ادامه قصد داریم شما را با تمامی مدل های جراحی بینی به طور کامل آشنا کنیم.

801

انواع مدل های جراحی بینی

همانطور که گفته شد جراحی بینی با توجه به ظاهر آن انواع مختلفی دارد، که به شرح زیر می باشند.

جراحی بینی طبیعی

این روش یکی از بهترین و مناسب ترین روش های جراحی بینی، می باشد. زیرا فرم بینی کاملا طبیعی و متناسب با اعضای صورت است. معمولا افرادی که این روش جراحی را انتخاب می نمایند، نمی خواهند کسی متوجه عمل بینی آن ها شود و یا اینکه دوست دارند، زیبایی چهره آن ها کاملا طبیعی و واقعی باشد. در این جراحی، بینی کاملا با لب ها، چانه، چشم ها و سایر اجزای صورت از نظر فرم و سایز همخوانی دارد و زاویه بین نوک بینی و لب ها نیز کاملا مطابق با استاندارد چهره است که در آقایان 90 درجه و در بانوان 95 درجه تعریف شده است. افرادی که بینی خود را به روش طبیعی عمل می کنند معمولا پس از جراحی با مشکلاتی نظیر مشکلات تنفسی روبرو نخواهند شد. اگر قبلا جراحی بینی انجام دادید میتوانید برای عمل ترمیم بینی در اهواز  این مدل را انتخاب کنید.

به طور کلی کسانی که بینی آن ها پوست ضخیمی دارد و یا قوس بزرگی روی بینی آن ها وجود دارد، کاندیدای مناسبی برای انجام جراحی بینی به روش طبیعی می باشند. از ویژگی های این روش جراحی می توان به عدم دستیابی قسمت هایی که بدون نقص هستند، تیز نشدن نوک بینی، عدم ایجاد قوس روی پل بینی و همچنین عدم زاویه دار شدن بینی در نیمرخ اشاره نمود.

جراحی بینی نیمه فانتزی

این مدل بینی، میان روش طبیعی و فانتزی یا همان عروسکی قرار گرفته است. به همین دلیل است که آن را فانتزی طبیعی نیز می نامند. در این روش معمولا نوک بینی کمی سر بالا می شود. همچنین قوس نامحسوسی روی پل بینی نیز ایجاد می گردد. زاویه نوک بینی و بالای لب در این روش 95 تا 100 درجه در نظر گرفته می شود. معمولا افرادی که می خواهند با حفظ تناسب ظاهری بینی و سایر اجزای صورت، بینی خوش فرم و خاصی نیز داشته باشند، این روش را انتخاب می نمایند. این مدل جراحی بینی در میان بانوان از محبوبیت بیشتری برخوردار است. آقایان اکثرا روش طبیعی را ترجیح می دهند. افرادی که دارای بینی های استخوانی با پوستی نازک می باشند، انتخاب مناسب تری برای این مدل جراحی بینی هستند. از دیگر ویژگی های این مدل می توان به سوراخ های نسبتا کوچک بینی و نازک شدن تیغه بینی اشاره نمود.

عمل جراحی بینی فانتزی

روش جراحی بینی عروسکی یا همان فانتزی به گونه ای است که سایز بینی کوچک تر از اندازه استاندارد آن می شود. همچنین روی پل بینی قوس قابل توجهی ایجاد می گردد. از طرفی زاویه نوک بینی بسیار بیشتر از روش طبیعی و نیمه فانتزی است. به همین دلیل می تواند در تنفس فرد اختلال ایجاد نماید. به طور کلی پزشکان گوش و حلق و بینی و همچنین جراحان زیبایی بینی انجام عمل بینی به روش فانتزی را توصیه نمی کنند. اگر بخواهید بینی خاص و سر بالایی داشته باشید، معمولا به شما روش نیمه فانتزی را توصیه می نمایند. زیرا روش فانتزی می تواند چهره شما را از حالت طبیعی خارج نموده و تنفس شما را نیز با مشکل روبرو نماید. زاویه نوک بینی در این روش 110 تا 115 درجه بوده و تیغه بینی بسیار کوچک خواهد شد. به طور کلی در این روش بینی به طور کامل از حالت استاندارد خود خارج می شود که همین موضوع می تواند مشکلات و عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. استفاده نمودن از این روش توصیه پزشکان نیست. اما در صورتی که قصد دارید از این مدل برای جراحی بینی خود استفاده نمایید، بهتر است بدانید که این مدل به افرادی که بینی کوچکی دارند، توصیه نمی شود. همچنین افرادی که دارای صورت درشتی هستند، بهتر است از این روش برای جراحی بینی خود استفاده نکنند. انتخاب جراح بینی خوب در اهواز در نتیجه جراحی موثر خواهد بود.

هنگام جراحی بینی باید به چه نکاتی توجه شود؟

قطعا تا به اینجا با انواع مدل های جراحی بینی به طور کامل آشنا شده اید. در ادامه می خواهیم شما را با چند نکته مهم و در عین حال ساده در رابطه با انتخاب مدل های جراحی بینی و همچنین نکاتی که باید پیش از جراحی آن ها را مورد توجه قرار دهید، بیشتر آشنا کنیم.

  • همانطور که گفته شد مناسب ترین مدل جراحی بینی، روش طبیعی است. اما در صورتی که می خواهید بینی خوش فرم تر و ظریف تری داشته باشید، می توانید از روش نیمه فانتزی برای جراحی بینی خود استفاده نمایید. فراموش نکنید که روش فانتزی به دلیل اختلالاتی که در تنفس شما ایجاد می نمایند، ممکن است پس از مدتی شما را وسوسه کنند که برای بار دوم بینی خود را عمل کنید تا بتوانید مشکلات تنفسی خود را برطرف نمایید. همچنین ممکن است پس از جراحی از فرم صورت خود و عدم تناسب بینی با سایر اجزای صورت احساس نارضایتی کنید.
  • فرقی نمیکند که قصد جراحی بینی استخوانی در اهواز را دارید و یا گوشتی ! به هر حال جراحی بینی طبیعی میتواند برای شما مناسب باشد .حتما قبل از جراحی به پزشک خود بگویید که تقارن میان سوراخ های بینی و همچنین عدم اختلال در تنفس برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است. به هیچ عنوان برای داشتن بینی خاص و ویژه، تنفس و سلامت خود را قربانی نکنید. حتما عملکرد تنفسی خود را در اولویت جراحی قرار دهید و پس از آن رفع نواقص بینی را مدنظر داشته باشید.
  • انتخاب پزشک برای جراحی بینی از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است. زیرا پزشک غیر متخصص و بی تجربه می تواند شما را با مشکلات تنفسی و ظاهری بینی مواجه نمایید که برای ترمیم و برطرف نمودن آن ها نیاز به جراحی مجدد پیدا خواهید کرد. بنابراین حتما پزشک متخصص و مجربی را برای این کار انتخاب نمایید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در وب سایت دکتر عبدالرضا خورشیدی فر به آدرس www.drkhorshidifar.ir مطرح کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *