dsfr 53 1473667613

ساندویچ فلافل هم غذای لوکس شد!

تصویر روز: رئيس اتحاديه اغذيه ‌فروشان تهران با بيان اينکه قيمت نان باگت يک‌ شبه بيش از دو برابر شد، گفت: در پي افزايش قيمت نان باگت دست کم ۱۵ درصد به قيمت ساندويچ ها افزوده شده است، با اين افزايش مانند فلافل که معمولا اقشار کم درآمد از آن استقبال مي‌کردند، به ساندويچ هاي گران قيمت براي اين قشر تبديل شده است.

به گزارش اتاق اصناف تهران ، اسدالله احمدي شهريور رئيس اتحاديه اغذيه فروشان تهران با اشاره به افزايش قابل توجه قيمت آرد براي نانوايي هاي فانتزي، اظهار کرد: قيمت هر کيسه آرد براي نانوايان فانتزي تقريبا ۱۰ برابر شده است و قيمت نان فانتزي حدود ۲.۵ تا ۳ برابر افزايش نرخ را تجربه کرده است.

وي ادامه داد: در حال حاضر توليدکنندگان نان فانتزي کف قيمت را براي نان هاي حجيم در نظر گرفته اند تا مصرف کنندگان که عمدتا اغذيه فروشان هستند توانايي خريد نان با اين نرخ ها را داشته باشند.

شهريور با بيان اينکه قيمت نان باگت ساده از ۵ هزار تومان به ۱۰ هزار تومان افزايش يافته است، افزود: بر اساس برآورد ما سهم نان از قيمت ساندويج دست کم ۱۵ درصد است و در کنار ساير هزينه هاي ديگر مانند هزينه کارگري و… برخي ساندويچ هاي که مورد استقبال اقشار کم درآمده بوده را به ساندويچ هاي گران قيمت براي اين قشر تبديل کرده است.

وي از جمله اين ساندويچ ها را فلافل عنوان کرد که در اغذيه فروشي هاي مناطق پايين شهر، اصلي ترين ساندويچ است که عرضه مي شود. شهريور گفت: به شهادت همکاران مان ميزان خريد فلافل ۲ عدد به ازاي هر ۴ نفر شده است.

رئيس اتحاديه اغذيه فروشان تهران معتقد است، اغذيه فروشاني که عمده مشتريان آن ها اقشار کم درآمد هستند و درآمد اصلي آنها از فروش اين نوع از ساندويچ هاست، حداکثر تا شش ماه آينده امکان ادامه فعاليت خواهند داشت.

شهريور افزايش ۱۰ برابري قيمت آرد براي نانوايان فانتزي به بهانه جلوگيري از قاچاق در حالي که سهم آن ها از توليد نان کشور بسيار اندک است را غير منطقي دانست و گفت: ۹۰ درصد نان هاي توليدي در کشور سنتي است و اگر آرد دولتي قاچاق مي شود بخش اعظم آن از چرخه توليد نان سنتي خارج شده است.

وي ياد آور شد: ضمن اينکه نان هاي فانتزي نسبت به نان هاي سنتي ضايعات و دور زير بسيار کمتري دارد. با در نظر گرفتن اين واقعيت ها به جاي اعمال فشار بر توليدکنندگان نان هاي فانتزي و صنعتي، منطقي آن بود که مشکلات نان سنتي حل مي شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *