شمار کشته شدگان حمله مرگبار در کنگو به ۲۷ نفر رسید

ارتش جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کرد: در حمله صبح شنبه نزدیک شهر بنی، واقع در شرق این کشور، دست کم ۲۷ نفر جان خود را از دست دادند.

شمار کشته شدگان حمله مرگبار در کنگو به ۲۷ نفر رسیدبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ خبرگزاری فرانسه گزارش داد که اعضای گروه شورشی موسوم به «نیرو‌های دموکراتیک متحد» دست به این حمله مرگبار زده اند.

«آنتونی موالوشایی» «Anthony Mualushayi»، سخنگوی نیرو‌های ارتش مستقر در روستای «Beu Manyama»، واقع در نزدیک شهر بنی اظهار داشت: هنگامی که سربازان به محل رسیدند دیر شده بود و دشمن حدود ۱۰ نفر از شهروندان را به قتل رسانده بود. مهاجمان مورد تعقیب قرار گرفتند و هفت تن از آنان کشته شدند و یک نفر نیز بازداشت شد.

عصر روز شنبه، صلیب سرخ محلی از آماری بیشتر سخن گفت و اعلام کرد در این حمله دست کم ۲۷ نفر کشته و شماری نیز ربوده شده اند.

قتل عام صبح شنبه پس از یک ماه آرامش نسبی در منطقه‌ای رخ داد که نیرو‌هایی از ارتش‌های کنگو و اوگاندا در عملیاتی مشترک، شرکت دارند تا با شورشیان مبارزه کنند.

روز جمعه نیز در منطقه‌ی ایرومو، ۱۷ جسد سر بریده کشف شد که گمان می‌رود مربوط به افرادی است که «نیرو‌های دموکراتیک متحد» به گروگان گرفته بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *