dakal.4

شبکه برق کشور پایدار است

تصویر روز: مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور اعلام کرد شبکه برق کشور پایدار است و‌هیچ محدودیتی در تامین برق مشترکان وجود ندارد.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران گفت: در حال حاضر شبکه برق کشور بدون مشکل و پایدار است و برای تامین برق هموطنان مشکلی وجود ندارد.
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت شبکه برق ایران ؛ سخنگوی صنعت برق در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت : شبکه برق کشور در شرایط پایدار و مطلوب است و به دلیل محدودیت تولید چراغ هیچ یک از مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی تاکنون خاموش نشده و هیچ محدودیت برنامه‌ریزی شده‌ای نیز اعمال نشده است.
وی افزود : نه‌تنها محدودیتی در نیمه خردادماه وجود نداشت، بلکه انرژی ارائه شده به صنایع کشور در 74 روز ابتدای سال 1401 نزدیک به 10 درصد افزایش را تجربه کرده است.
این گزارش میافزاید : بیشترین اوج بار ثبت شده تاکنون متعلق به روز 11 خرداد ماه سال 1401 با عددد 55 هزار 133 مگاوات بوده است و در همان ‌روز نه تنها محدودیت برق برنامه‌ریزی شده‌ای به هیچ یک از مشترکان اعمال نشده، بلکه ذخیره نیروگاه‌های کشور نیز 1144 مگاوات بوده و فرکانش شبکه نیز در محدوده مجاز قرارگرفته است.
وی افزود این آمار بیانگر آن است که وضعیت شبکه برق کشور تاکنون با توجه به اقدامات صورت و همکاری مردم مطلوب بوده و در ادامه نیز با افزایش همکاری مردم در مدیریت مصرف برق و همچنین بکارگیری همه ظرفیت های کشور ، تابستان با کمترین محدودیت را تجربه خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *