راه اندازی «وصول نسبی اقساط حق بیمه» در بیمه تجارت‌نو

te

تصویر روز: تغییرات جدید در بیمه زندگی با رعایت سهولت امور برای بیمه گذاران/ با پرداخت اقساط بیمه سود دریافت کنید.
مهمترین اصل شرکت بیمه تجارت‌نو در همه زمینه‌ها، رعایت اصل انصاف و رضایت‌مندی مشتریان است و تلاش شده در همه زمینه‌ها چه در حوزه پوشش بیمه‌ای، چه ارائه خدمات پس از فروش و چه در پرداخت خسارت، شرایطی را فراهم کند تا بیمه‌گذاران از این شرکت رضایت کامل داشته باشند.
به گزارش روابط‌عمومی بیمه تجارت‌نو؛کاوسی مدیر بیمه‌های زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو با بیان مطلب فوق در خصوص بیمه‌های زندگی این شرکت اظهار داشت: هدف اصلی بیمه تجارت‌نو در حوزه بیمه‌های زندگی، کیفیت مناسب ارائه خدمات و ارتقاء سطح آن است.

در حوزه خدمات پس از فروش و پرداخت خسارت سعی شده است تا به بهترین روش، امور و نیاز بیمه شدگان و ذینفعان برطرف گردد.

بر اساس همین دیدگاه، اخیراً در بیمه نامه‌های زندگی بیمه تجارت‌نو، امکان جدیدی به نام «وصول نسبی اقساط حق بیمه» راه اندازی شده است.

وی در تشریح این طرح جدید گفت: موضوع پرداخت حق بیمه مشتریان به این صورت است که در روال و جریان سنتی، از مشتریان خواسته می شود که اقساط خود را با مبلغ و تاریخ مشخص به حساب شرکت واریز کنند. زمانی که بیمه گذار مبلغ قسط حق بیمه را دقیقا با مبلغ سررسید واریز نماید، تسویه مالی در سامانه بیمه‌گری ثبت شده و قسط مربوط از لیست بدهکاری آن بیمه گذار، خارج می شود.

در این روش بیمه‌گذار باید مبلغ قسط را دقیقا به همان میزان (نه مبالغ بیشتر یا پایین‌تر) واریز نماید. اگر مبلغ واریزی کمتر از قسط سررسید باشد، واریزی مشتری دریافت شده تلقی نمی‌شود و در حساب مشتری همچنان باز می‌ماند تا پرداخت جدیدی صورت گیرد و مبلغ سررسید پوشش داده شود.

به گفته وی، معلق ماندن مبلغ واریزی در اصطلاح عامه انصاف نبوده، چرا که با وجود پرداخت، سودی برای مبلغ پرداختی در حساب اندوخته بیمه نامه بیمه گذار منظور نمی‌شود، لذا شرکت بیمه تجارت‌نو امکان جدیدی را راه اندازی کرده تا پرداختی های بیمه گذاران که با مبلغ سررسیدی قسط مطابقت ندارد، در سامانه بیمه‌گری تطبیق مالی داده شده و در اندوخته بیمه نامه منظور شود.

کاوسی افزود: با این روش انصاف در حق مشتری بیشتر رعایت می شود. در عین حال نکته مهم این است که وقتی مبلغ در حساب افراد بنشیند به صورت روزشمار به حساب اندوخته ایشان به نسبت مبلغ به روز شده، سود هم تعلق می‌گیرد.

وی در خصوص وضعیت بیمه زندگی در ایران اظهار داشت: مهمترین رسالت بیمه زندگی پوشش‌های بیمه‌ای مشتریان است، که باید در کشورمان مورد توجه بیشتری قرار گیرد، چرا که این پوشش‌ها در طول زندگی به خریداران کمک می کند ضمن رفع دغدغه و نگرانی‌های آتی ایشان، پشتوانه مناسبی برای حوادث و پیشامدهای ناگوار باشد.

با این وجود در شرایط فعلی اقتصادی کشور، احتیاج به این بیمه نامه بیشتر از قبل احساس می شود، به این جهت که افراد سرپرست خانوار می‌توانند این اطمینان را برای آینده فراهم آورده و آرامش نسبی را برای اعضای خانواده خود رقم بزنند.

وی معتقد است: با وجود تورم بالا در شرایط اقتصادی فعلی، ضمن قول و تعهد پرداخت سود تضمینی و امکان انعطاف در افزایش سالانه تعهدات و پوشش‌ها برای بیمه شدگان، تیم های حرفه‌ای سرمایه گذاری شرکت بیمه تجارت‌نو با برنامه‌ها و سرمایه گذاری مناسب و نیز پرداخت سود مشارکت در منافع می‌تواند در مجموع سودآوری مناسبی را نصیب بیمه‌گذاران خود کند.

مدیر بیمه‌های زندگی بیمه تجارت‌نو در خصوص وجه تمایز بیمه زندگی تجارت‌نو با سایر شرکت‌ها گفت: برای خرید بیمه زندگی دو جنبه وجود دارد. یکی موضوع پوشش هاست که افراد برای پوشش ریسک خود بیمه نامه را می خرند تا اطمینان و اعتماد بیشتری برای آینده خود و خانواده خود رقم بزنند. وجه دیگر آن سرمایه‌گذاری است. از جنبه سرمایه گذاری در بیمه زندگی شرکت بیمه تجارت‌نو نیز می توان گفت طی سال های اخیر این شرکت توانسته است با پرداخت سود‌های مشارکت مناسب، رضایت مشتریان را جلب نماید و امیدواریم سال‌های آتی نیز شاهد تداوم پرداخت سودهای مناسب برای بیمه گذاران بیمه های زندگی باشیم.

کاوسی گفت:کارنامه شرکت بیمه تجارت‌نو در حوزه پرداخت خسارت بیمه‌های زندگی نیز موفق بوده و توانسته در کوتاه ترین زمان و با سرعت مناسب و با رعایت انصاف نسبت به پرداخت مطالبات خسارت بیمه شدگان و ذینفعان ایشان اقدام نماید.

نظرسنجی‌های انجام شده در این خصوص نیز گویای رضایت مشتریان بیمه‌های زندگی از شرکت بیمه تجارت‌نو در زمینه پرداخت خسارت و سود مشارکت در منافع بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *