بازگرداندن منابع راکد به چرخه تسهیلات

 02 moradi14010411 1

​تصویر روز: رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران با تاکید بر محدود بودن منابع بانکی کشور، گفت: سیاست‌ فعلی بانک صادرات این است که با وصول به موقع مطالبات و فروش اموال مازاد، منابع راکد به چرخه تسهیلات بازگشته و تامین مالی سایر بخش‌های اقتصادی و تولیدی به موقع انجام شود.
به گزارش روابط‌‌عمومی بانک صادرات ایران، یاسر مرادی در سفر به استان گلستان در نشستی با کارکنان بانک در این استان بر وصول به موقع مطالبات و رعایت بهداشت اعتباری تاکید کرد.
مرادی همچنین ضمن بازدید از برخی شعب بانک در نشستی صمیمی با همکاران در جریان خدمت‌رسانی شعب بانک به مردم این استان قرار گرفت و در این دیدار تاکید کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا بانک صادرات ایران به جایگاه واقعی خود در خدمت به اقتصاد کشور و یکایک مردم کشور برسد.
وی ادامه داد: بانک صادرات ایران با توجه به نیروی انسانی توانمند و دلسوز، شرکت‌های توانمند ارائه‌دهنده خدمات مالی، تعدد شعب داخل و خارج از کشور و سایر قابلیت‌های موجود، نقش مهمی در اقتصاد کشور دارد و باید سهم واقعی خود از بازار را به دست آورد.
مرادی با یادآوری اهمیت وصول به موقع مطالبات و بازگردان منابع راکد به چرخه تسهیلات، افزود: وصول مطالبات نظام بانکی در چند سال اخیر با چالش‌های جدی روبه‌رو شده که یکی از دلایل آن رعایت نشدن بهداشت اعتباری است که بانک‌ها را با مشکلاتی روبه‌رو می‌کند. بنابراین تاجایی که ممکن است باید اعتبارسنجی درستی برای پرداخت تسهیلات به مشتریان صورت گیرد تا بازپرداخت تسهیلات با مانع مواجه نشود.
وی با انتقاد از نوع نگرش غلط به مقوله امهال تسهیلات بانکی در جامعه، افزود: متاسفانه نگاه غلط به مقوله امهال باعث شده تا فرهنگ بدحسابی در جامعه به صورت مزمن نهادینه شود و به دلیل بیشتر بودن بهای تمام شده پول از نرخ سود تسهیلات، شاهد کم شدن تمایل برخی مشتریان به بازپرداخت تسهیلات هستیم.
رئیس هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در جمع کارکنان بانک در استان گلستان با تاکید بر اینکه بانک صادرات ایران از ظرفیت بالایی برای ارائه خدمات به فعالان اقتصادی و مردم برخوردار است، افزود: استان گلستان استانی با توانمندی‌های فوق‌العاده کشاورزی است و از همین رو بانک صادرات ایران با ارائه بسته‌های ویژه حمایت از صنایع تبدیلی کشاورزی، خدمات نوینی را به صورت بومی‌سازی شده برای پشتیبانی کشاورزان و واحدهای تولیدی صنایع وابسته ارائه خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *