تامین 85 درصد مواد اولیه «یونیلیور» از داخل ایران

 

p262
تصویر روز: شرکت یونیلیور یکی از فعالان تولید و عرضه محصولات بهداشتی در دنیا و کشورمان که یکی از تعهدات سازمانی خود را تامین داخل مواد و منابع خام موردنیاز تولیدات این مجموعه در راستای ارتقای توانمندی بومی و توسعه پایدار اعلام کرده بود، به مناسبت روز ملی صنعت، معدن و تجارت گزارشی از عملکرد خود در این حوزه را ارائه کرد.
سپیده استادزمانی، مدیر کل زنجیره تامین شرکت یونیلیور در جمهوری اسلامی ایران، آسیا میانه و منطقه قفقاز، در این باره گفت: «بومی‌سازی در اصل راهبردی بلند‌مدت و مبتنی بر مشارکت سراسری زنجیره ذی‌نفعان در شکوفایی دانش، منابع و ظرفیت‌های بالقوه رشد صنعتی کشور است. بر این اساس، بومی‌سازی زمانی راهگشا خواهد بود که موجبات تبدیل دانش و نوآوری‌های حاصل از فرآیندهای تحقیق‌و‌توسعه به فناوری‌‌ یا محصولات قابل کاربرد در صنایع را فراهم سازد. ازاین‌رو، ظرفیت‌سازی برای تحقق این مهم هم‌افزایی تمامی ارکان صنایع و اکوسیستم‌ صنایع را می‌طلبد.»
وی در ادامه افزود: «برای مشارکت در توسعه رقابت‌پذیری و تاب‌آوری تولید در راستای خودکفایی صنایع، واحد بومی‌‌سازی شرکت یونیلیور ایران با تاکید بر بازآموزی و ارتقای مهارت‌های نیروی کار بومی با مدیریت متخصصین داخلی در سال ۱۳۹۷ تشکیل شد. امروز، با اتکا به تلاش‌های بی‌وقفه و توانمندی نیروی متخصص، حمایت و همدلی زنجیره تامین‌کنندگان و همسوسازی چشم‌اندازهای شرکت با نیازهای صنایع، طی ۴ سال با افزایش ۴۴درصدی بومی‌سازی منابع خام موردنیاز، بیش از ۸۵٪ از مواد اولیه محصولات تولید داخل یونیلیور در جمهوری اسلامی ایران، در دو گروه محصولی بهداشت خانگی و مراقبت فردی از تامین‌کنندگان داخلی تهیه می‌شود.»
مهدی نورانی، مدیر ارشد ارتباطات و امور برون‌سازمانی شرکت یونیلیور در جمهوری اسلامی ایران، هدف از پروژه بومی‌سازی این مجموعه را که به‌منظور مشارکت در ارتقای تاب‌آوری صنایع داخلی از طریق کاهش وابستگی به واردات آغاز شد، توانمندی بومی و توسعه صنایع مولد کشور خواند و اظهار داشت: «تحقق خودکفایی، توسعه پایدار صنایع و اقتصاد در گروی توانمندی بومی و تحول دانش‌محور است. ازاین‌رو، توانمندسازی تامین‌کنندگان داخلی با دانش و فناوری‌های روز به‌منظور ارتقای کیفیت و طیف تولیدات، موجبات توسعه پایدار و بومی را فراهم می‌سازد.»
پایداری زنجیره تامین و ارتقای روحیه نوآوری و کارآفرینی همراستا با تحقق خودکفایی و توسعه ملی، همواره هسته تاکید شرکت یونیلیور ایران بر تداوم سرمایه‌گذاری و مشارکت در تدوین برنامه‌های ارتقای توانمندی بومی و توسعه تامین‌کنندگان داخلی بوده است. بر همین‌‌ اساس، ایجاد ارتباط موثر با مراکز علمی به هدف تقویت توانمندی نوآور‌ی‌محور از اولویت‌های اقدامات یونیلیور در این مسیر به‌شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *